Wie nog meer twee jaar of langer bezig om zwanger te worden?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Yasmijn78, Nov 29, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yasmijn78

Yasmijn78 Niet meer actief

Lieve dames,

Vanaf december zijn wij twee jaar bezig om zwanger te worden. Een jaar geleden zijn we begonnen met de mmm en alle benodigde onderzoeken zijn achter de rug en daar is uitgekomen dat wij verminderd vruchtbaar zijn zonder duidelijke oorzaak (naar aanleiding van gemiddelden). Ik ben nu klaar (met ingang van januari) voor IUI of IVF.

Wie van jullie zijn net als ik ook twee jaar bezig om zwanger te worden?

Zitten jullie al in de mmm en, zo ja, welke onderzoeken hebben jullie al gehad en wat was het resultaat?

Liefs,
    Shareeza

2. danip

danip Niet meer actief

Wij zijn nu ook precies 2 jaar bezig, maar ik heb de stap nog niet durven nemen om naar het ziekenhuis te gaan. Ik heb heel lang geprobeerd mezelf te dwingen, maar heb nu zoiets van ik moet het doen wanneer ik daar klaar voor ben. Ik ben heel bang voor slecht nieuws, en omdat ik zo nu en dan toch nog hoop heb dat het op de gewone manier zou kunnen lukken, durf ik het nog niet. Je topic over teleurstelling heb ik ook gelezen, en ik kan me dat dus heel goed voorstellen. Ook ik heb hier heel vaak last van. Ik heb een hele onregelmatige cyclus, maar elke keer als het dan weer langer duurt dan de vorige keer ben ik toch weer helemaal zenuwachtig. Ik heb zo veel testen gedaan, dat ik nu soms zelfs vergeet na een paar minuten te kijken. Elke keer als ik weer ongesteld wordt stort mijn wereld weer even in.

Meid ik weet hoe je je voelt, wil je heel veel sterkte wensen!

3. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    2,834
    3
    38
    Mag ik er ook bij:), wij zijn in februari precies 2 jaar bezig. Wij hebben alle onderzoeken al gehad maar net als bij jou is er geen oorzaak gevonden voor het uitblijven van een zwangerschap. In maart 2010 weer terug naar de gyn en hopelijk gaan we dan beginnen met IUI, ik ben er helemaal klaar voor.

4. alien

alien Niet meer actief

Hej meiden,

Hier ook 2 jaar verder en nog steeds geen kindje waar we voor mogen zorgen. In januari ben ik wel bevallen van Jamsijn* na een zwangerschap van bijna 22 weken. Helaas hebben we meteen afscheid van haar moeten nemen. Voor ik zwanger was van haar waren we al 10 maanden aan het proberen en nu zijn we alweer 10 maanden verder. Vrijdag ga ik naar de huisarts om eens een beetje te kijken hoe en wat. Mijn LF is maar 8 tot max 10 dagen en dit is vrij kort. Toch maar even wat informatie gaan inwinnen!

Shareeza: Heel veel succes en sterkte met je IUI of IVF! Weet je al wat jullie gaan doen?

Danip: Ik kan me voorstellen dat je het een grote stap vind om naar de gyn te gaan maar misschien dat op die manier je wondertje wel weer een stapje dichterbij komt. Je moet doen waar je je goed bij voelt natuurlijk.

Emma: Maart duurt nog eventjes dus wie weet is het niet meer nodig...

Liefs Alien

5. dina88

dina88 Fanatiek lid

Nov 7, 2008
    2,360
    235
    63
    Female
    Arnhem
    Wij zijn nu ook alweer 22 rondes bezig :( morgen weer naar de gyn, 2x zijn de zaadjes onderzocht 1e keer echt slecht, 2e keer goed en de samenlevingstest was slecht (dat wisten we want man was ziek geweest) nu gaan we morgen bij de gyn bespreken hoe de test was omdat dat niet bij de gyn zelf gedaan was, en hopenlijk krijgen we vervolg stappen mee.

@ Shareeze, heel veel succes met iui/ivf ik hoop dat dat gaat lukken

@ Danip, ik snap idd dat je de stap nog niet hebt durven nemen, ik denk dat je dat idd moet doen als je je er goed bij voelt. Ik hoop dat je uit eindelijk die stap niet hoeft te maken ;)

@ Emma, Ik hoop dat je in maart niet terug hoeft te komen ;) behalve voor een echo misschien :p

@ Alien, Wat erg dat je in januari je kindje bent verloren, ik hoop dat het snel weer raak is meis

Liefs Dina

6. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Ik zit nu in ronde 44 en in mei zijn we 4 jaar bezig:(
    Vanaf maart hebben we 3 maanden in de mmm gelopen, daar hebben ze endometriose, 2 cystes op linker eierstok en zuur baarmoederslijm ontdekt, maar omdat in dat ziekenhuis alles zo raar liep, 4 verschillende gyn met alle4 een andere behandeling en geen overleg met elkaar of met mij en telkens van het kastje naar de muur werd gestuurd en 1 mislukt IUI, hebben we besloten om daar alles af te blazen en even een pauze te nemen van mmm en op zoek te gaan naar een ander ziekenhuis.

Nu hebben we de stap weer gezet en hebben op 14 dec de 1e afspraak in het nieuwe ziekenhuis, we gaan van voor af aan beginnen omdat we willen weten wat hun ontdekken en hoe hun ermee omgaan.
    We gaan hopen dat deze nieuwe mmm ons een mooi wondertje brengt.

We hopen dat het wondertje ook lekker zal blijven zitten als het eenmaal zover is met 3 miskramen achter de rug (feb 2007, april 2007 en feb 2008 )

dikke knuffel voor alle meiden

7. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik ben sinds sep 2007 bezig.
    In nov 2008 naar de ha geweest.
    Ivm ontstekkingen naar de uroloog doorverwezen.
    Na een half jaar medicijnen proberen voor de antistoffen in het sperma doorverwezen naar de gyn. Dat was in juni 2009.
    En nu net bezig met de 1ste iui, na alle onderzoeken die standaard gedaan worden.

8. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    2,953
    0
    0
    tilburg
    wij zijn vanaf januari 2007 bezig dus nu bijna 3 jaar...
    krijgen deze week onze 3e IUI (die van vorige maand hebben we gemist omdat mijn eisprong al geweest was...)
    Bij ons was alles goed behalve de samenlevingstest. Die was negatief....
    We doen deze poging nog en dan houden we er even mee op. Word er heel moe van en zit ook midden in een reintegratietraject en moet voo april een baan hebben anders heb ik geen uitkering meer. ga me dus eerst daarop richten en als ik eenmaal goed zit bij een werkgever dan wil ik verder kijken.

Overigens moet het deze maand goed komen! Mijn beste vriendin is op 4 december zwanger geworden van haar zoontje via een vruchtbaarheids behandeling en mijn volgende IUI is waarschijnlijk ook op 4 december! Dus ben heel hard aan het duimen!

Oh ja ik heb wel enige mate van overgewicht. daar zou het ook door kunnen komen dat we nog niet zwanger zijn. Ik ga ook heel hard mijn best doen weer af te vallen (ben in totaal al wel bijna 20 kg afgevallen!)

is weer een heel verhaal geworden. sorrie

Share This Page