iemand bekend met het protocol bij de gyn?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by skatjuh87, Nov 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

Hallo dames,

Ik loop sinds een tijdje bij de gyn vanwege de kinderloosheid en heb hier niet zo`n goed gevoel bij. Ik krijg veel verhalen te horen die op elkaar lijken, alleen de mijne lijkt er totaal niet op.

Even alles in het kort
    - ik heb weinig onderzoeken gehad, alleen een echo en bloedonderzoek
    - het zaad van mijn man is wel onderzocht ( was goed )
    - ik slik clomid en word niet in de gaten gehouden
    - volgens de gyn heb ik vorige maand rond dag 15 m`n ei gehad, op dag 25 heb ik bloedgeprikt op progesteron. Nu krijg ik van een ander ziekenhuis te horen dat je na 10 dagen niet meer kan testen hier op.

Door dit soort dingen ( en ik heb meerdere ziekenhuizen opgebeld en navraag gedaan ) vertrouw ik mijn gyn niet meer zo.

Voor alles is een protocol en dat zal hiermee ook wel zo zijn, is iemand bekend hiermee?

2. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Bij ons moest je 5-7 dagen na je ei progesteron prikken.
    Ik dacht dat het na dag 8 weer af ging nemen, dus 10 dagen na je ei lijkt me niet de beste tijd.

De andere 3 dingen hoor ik vaker.
    Meer onderzoek voor de vrouw en de man wordt er niet gedaan als er geen aanleiding is.
    Clomid wordt wel vaker voorgeschreven zonder echo's.

Als ik jou was zou ik een second opinion gaan vragen.
    De mmm is al belastend genoeg, als je je dan ook nog eens niet prettig voelt bij je gyn en het idee hebt dat het niet klopt allemaal, dan is het extra zwaar.

Succes!

3. jennefer26

jennefer26 Fanatiek lid

Nov 2, 2005
    1,296
    0
    0
    lelystad
    hoi
    heb geen ervaring hiermee maar vroeg me effe af welke gyn jij hebt?

jennefer

4. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    hoi meid..... in principe ging het bij mij hetzelfde als bij jou..

ik kreeg een bloedonderzoek en een echo.. daaruit bleek meteen dat ik een pco beeld vertoonde.... verder heeft ze ook nog even snel inwendig gekeken en een uitstrijkje gemaakt...

voordat ik met clomid mocht beginnen moest mijn man een zaadonderzoek..

de 1e ronde clomid hebben ze dmv echo,s gekeken of ik goed reageerde op de dosis.... op cyclusdag 14 had ik een ei en op cyclusdag 22 progesteron prikken.

omdat ik een mooie cyclus had mocht ik zelf 6 maanden proberen... als het dan niet zou zijn gelukt zouden ze beginnen met extra onderzoek en dan met het minst belastende namelijk een samenlevingstest... daarna had waarschijnlijk een hsg gekomen..

het is erg verschillend per ziekenhuis.... de een doet meteen een samenlevingstest... bij het andere zh doen ze dat niet..

de een mag niet met clomid beginnen voordat het zaadonderzoek was gedaan maar ik zie hier ook vaak meiden die abrupt met clomid moeten stoppen omdat blijkt dat het zaad slecht is...

het ligt er ook aan hoe oud je bent.... als je al ouder bent maken ze vaak iets meer voort dan dat je zoals ik 26 was...als iets bepaalds in jouw familie veel voorkomt dan zullen ze misschien ook een andere volgorde van onzerzoeken aanhouden

en het ligt ook aan het probleem.... als je cyclus wel ok is dan begin je vaak meteen met zaadonderzoek en een samelevingstest... zijn die goed dan gaan ze de vrouw verder onderzoeken en krijg je dus als vrouw helemaal niet meteen zelf eerst echo,s

het kan dus van heen heleboel factoren afhangen waardoor het inderdaad kan lijken alsof jouw gyn iets heel anders doet dan een ander..

je ziet dat ook met ivf behandelingen.... de ene moet nog weken na de tp progesteron bolletjes inbrengen terwijl een ander daar weer snel mee stopt...

ik voelde me vreselijk bij onze gyn... het was een strenge kille tante die echt weinig informatie gaf... ik moest altijd huilen van de spanning als ik daar was en heb ook nooit een aardig of in ieder geval een menselijke reactie gehad...ipv dat ik de gyn zag als de persoon die ons ging helpen ging ik er met angst en beven naartoe.

ik wist ook niet wat er ging komen en wat we gingen doen als iets niet werkte...

als je je niet fijn voelt verander dan van gyn.... had ik het maar gedaan want op die afdeling waar ik was waren er ook die super waren....kwam ik pas achter toen ik al zwanger was...

gr Jose

5. naliey

naliey VIP lid

May 25, 2008
    6,701
    0
    36
    Female
    Een lieve moeder en vrouw zijn en zo nu en dan tek
    Delft
    hallo,

na een jaar proberen kreeg ik (na 10x smeken bij de HA) een doorverwijzing naar de gyn..
    daar werd ik eerst inwendig onderzocht (uitstrijkje, cyste etc)
    Ik moest eerst wachten tot de cyste weg was en medicijnen voor me ontstoken eceem nemen...
    als dat beide weg was ging ze verder onderzoeken..
    intussen had mijn vriend 2x een zaadonderzoek laten doen..
    1x was niet optijd onderzocht en de 2e x was alles goed..

nu lopen we al meer dan een jaar bij de gyn (vanaf Okt vorig jaar) en zijn nu dus 2 jaar en 1 maand bezig...
    en heb nu pas me 2e ronde Clomid gebruikt..
    Bij de eerste ronde zag hij (we krijgen steeds een andere gyn) een mooie eisprong..
    en bij de 2e eisprong kon ik geen bloed laten prikken (kreeg geen briefje mee)..
    nu wacht ik af en wil morgen gaan testen want ben nu 2 dagen overtijd..
    als ik nu niet zwanger ben krijg ik de HSG onderzoek waar ik echt tegenop kijk...
    ik hoop niet alleen dat ik nu zw ben omdat we al 2 jaar bezig zijn maar ook om dat onderzoek niet te hoeven doen..

maar wat ik dus wil zeggen is: bij iedere gyn doen ze het dus anders...maar als je je niet prettig voelt bij deze dan zou ik een andere zoeken..
    de eerste die we hadden wilde mij niks geven omdat ze ons te jong vindt..
    net als onze HA als ik niet ging smeken hadden we nu nog geen onderzoeken..want hij vindt ons ook te jong..
    hij vindt dat oudere stelletjes voor gaan..

ik ga voor jou, voor mij en alle andere meiden duimen...

succes meid..

Share This Page