Ik stel deze vraag in dit topic, omdat ik denk dat hier de meeste ervaring is met oestrogenen om het slijmvlies te verdikken. Ik ben deze ronde voor het eerst begonnen met fostimon, pregnyl en oestradiol (e2). Wat ik begrepen heb, is dit hetzelfde als progynova. Ik heb alleen zulke pijnlijke borsten!! Nu was mijn progesteron hoger dan eerder (zonder medicatie) maar in mijn eerdere cyclussen had ik ook pijnlijke borsten na de eisprong, maar dan vanaf een dag of 6 na de eisprong. Ik weet niet meer wanneer ik het nu kreeg, maar heb het zeker al twee weken. Ben voor de eisprong begonnen met oestradiol. Kan het zijn dat je zulke pijnlijke borsten krijgt van dit oestrogeen? Ik moet erbij melden dat ik van de meer reguliere pillen (zoals microgynon) ook giga pijnlijke borsten kreeg, en heb dan ook voordat ik stopte met de pil een tijd cerazette gebruikt (een progesteron-only pil). Is het de oestrogeen dat dit veroorzaakt? Het doet echt wel pijn zeg.
Hoi Loe, Heb je het nooit aan je gyn kunnen vragen? Ik dacht juist dat het gewoon de pregnyl was die die klachten veroorzaakte.. Wel las ik op een ivf forum over: Hoe mastopathie ontstaat is nog niet duidelijk. Wel weten we dat het veel te maken heeft met uw hormonen. Het klierweefsel in uw borsten is extra gevoelig voor veranderingen van hormonen in uw bloed. Heel veel sterkte met de boobs xx
hoi Georgi, nee ik heb het niet aan mijn gyn kunnen vragen: dit is dus de eerste keer dat ik de oestradiol krijg en aangegzien het geen spoedvraag is, wacht ik tot het volgende bezoek. Maar dat duurt nog een tijd. Vandaar mijn vraag hier. Dacht dat misschien anderen hier ook ervaring mee hebben. Pregnyl zorgt voor gespannen borsten? Ik zal eens zoeken.
Hey meis, Ik zit nu aan de progynova voor een cryo-terugplaatsing. Heb eigenlijk niet zo heel veel last van de boobs. Ben wel erg moe. Ik kreeg vooral veel last van pijnlijke borsten door de pregnyl. Heel veel succes!! Liefs Maaike