Gastouder stopt ermee...

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Withinshin, 27 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Geen idee wat ik met dit berichtje wil, maar ik baal zo ontzettend!

Ons zoontje van anderhalf, gaat sinds december naar de gastouder. Hiervoor is hij vanaf 4 maanden tot 10 maanden naar kdv geweest, en van 10 maanden tot 13 maanden naar opa en oma (die werden steeds minder flexibel en stelden meer en meer eisen), dus naar de gastouder. Kdv is geen optie meer, nu ik op het desbetreffende kdv werk en er geen andere in de buurt is.

En nu? Ik wilde een veilig en vast plekje voor ons zoontje, dit ook duidelijk gemeld bij opa en oma (niet even voor een paar maanden en dan weer anders willen), ook duidelijk aangegeven bij de gastouder dat we al veel wisselingen hadden in opvang en hem hier wilden houden tot de basisschool.... En nu na nog geen 4 maanden opvang, geeft ze aan er mee te stoppen. Ze wil haar oude 'kantoorbaan' weer oppakken.

Blegh! Hij had het zo naar zijn zin, nooit huilen en er was een hoop mogelijk qua flexibiliteit. Kdv kan niet meer, opa en oma ook niet meer en de gastouder houd er zeker weten mee op. Bij ons in de buurt niets te vinden verder aan gastouders...

Bedankt voor het lezen in ieder geval, het opschrijven lucht in ieder geval al iets op, maar het blijft belabberd! :(

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.247
    16.632
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Waarom heb je hem indertijd van het kdv gehaald?

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

dat is balen en niet bepaald leuk van je gastouder!

Waar zit je ergens in het land?

Want er zijn steeds minder vraagkinderen waardoor er juist meer ruimte is bij gastouders (had ook altijd een wachtlijst en nu niet meer).

Maar in het westen schijnt het nog wel druk te zijn, hier zijn het steeds meer opa`s en o`ma`s die de opvang overnemen.

4. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zit in het noorden van het land, ben al druk aan het zoeken naar een flexibele gastouder. Hoop zo, dat we een lieve gastouder weer vinden.

Ik heb hem toen van het kdv gehaald, omdat ik er kwam te werken (mijn oude baan liep af en ik kon hier flexibel aan het werk, echter werkte dit niet voor mijn eenkennige zoon en zou ik hem nu niet meer terug kunnen en willen doen).

5. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    Kan hij niet op een andere groep op het kinderdagverblijf?(als er meerdere groepen zijn tenminste)?
    Helpt het gastouderbureau je trouwens niet om eventueel een nieuwe gastouder te vinden in de buurt?

6. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Je zal zeker nog 2 maand bij je GO terecht kunnen.
    En helpt je GOB niet mee naar het zoeken naar een andere GO.

Vraag eens rond aan mensen die je kent of ze niet toevallig nog een GO kennen.

Wel jammer dat je GO er mee stopt. Maar ik snep het ook wel van haar. En zijn gewoon een stuk minder kindje. Maar daar hebben jullie niks aan.

7. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het is nu niet meer mogelijk hem mee te nemen naar kdv (wel meerdere groepen, maar die zijn eigenlijk altijd vol. Zijn ze niet vol, dan moet hij met mij mee op de groep en dat is geen optie).

Ik ga nog contact opnemen met het gastouderbureau, en inderdaad overleggen of zij ook meezoeken. In de omgeving rondvragen is ook wel een tip.

Overigens snap ik wel, waarom de gastouder ermee stopt... Maar blijft toch jammer!

8. missguit

missguit Bekend lid

17 mei 2011
    886
    1
    16
    ben ook gastouder..waar woon je?

9. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je hebt pb ;)

10. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    ;)Waar zit je in het Noorden?

11. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb je een pb gestuurd ;)

12. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Inderdaad waar in het noorden woon je?
    Ik ken namelijk nog een hele goede gastouder!!

13. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Hier nog iemand in het noorden met een superlieve go die nog plek heeft!
    PB maar voor woonplaats.

14. voetstap

voetstap Niet meer actief

Ik weet ook nog wel iemand

15. leandrotje

leandrotje Fanatiek lid

25 nov 2009
    1.912
    333
    83
    NULL
    Assen
  16. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ik heb ook een enorm goede en flexibele gastouder en ze heeft ook nog plek. Die van mij zit in Steenwijk.

17. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    De gastouder moet in ieder geval in de provincie Groningen zijn. Voor de plaats, stuur ik liever een pb. Bedankt allemaal voor het meedenken, helaas nog geen nieuwe GO gevonden.

Deel Deze Pagina