Hoi meiden, ik weet het niet meer hoor... Onze dochter wordt morgen 3 weken. Vanaf het begin af aan is ze heel onrustig. De eerste week was echt een drama, continue huilen vooral snachts. Soms van half 11 s avonds tot 5 uur smorgens aan één stuk door. Ze moest ook veel spugen dus dachten we aan reflux, mijn zoontje heeft dit namelijk ook gehad. Je hoorde de voeding ook echt teruglopen en dat ze het weer opnieuw doorslikte. Dus toen ben ik de voeding gaan indikken met nutriton, waardoor ze op zich rustiger werd, maar nog steeds als ik haar in dr bedje ligt blijft krijsen. Meestal pak ik haar dan na een half uur, drie kwartier, weer uit dr bedje omdat ik het dan echt zielig vind, ze is dan echt helemaal overstuur. Ik weet dus ook niet goed of ze nu huilt van de pijn of omdat ze nog aan haar bedje moet wennen. Maar de tweede week gingen de nachten wel vrij goed. Maar van de nutriton kreeg ze ontzettende diarree, waardoor ze bleef afvallen. Toen ze met 2 weken en 2 dagen van het cb kwamen wegen, zat ze zo'n 300gram onder dr geboortegewicht en woog ze nog maar 2900 gram. Dus moest ik de nutriton gaan minderen, maar op aanraden van de huisarts meteen gestopt hiermee omdat ze dus niet nog meer mocht afvallen, en zantac voorgeschreven omdat de huisarts ook aan reflux o.i.d. denkt. Dat leek te helpen, ze was de eerste 2 dagen dat ze zantac kreeg heel rustig, ook s nachts. Maar nu sinds 2 dagen lijken we weer wel terug bij af. Ze spuugt weer meer, geen hele of halve flessen meer net als in het begin maar toch na elke voeding zie ik wel redelijk grote spuugvlekken in de box of op mn kleren of in dr bedje. En ze huilt vreselijk veel! Afgelopen nacht weer heel de nacht liggen huilen. Gisteren en vandaag ook overdag, zodra ik haar in dr box of in dr bedje leg. Zolang ze bij mij of mijn man op onze buik ligt, is alles oké en is er niks aan de hand en huilt ze niet. Dus begin ik me af te vragen mankeert ze dan toch echt wat of wil ze gewoon graag bij ons zijn? Maar ook al wil ze graag bij ons zijn, dan is het toch niet normaal dat een baby hele nachten huilt? Ze huilt gewoon met dr ogen dicht vaak, soms lijkt het wel of ze in dr slaap ligt te huilen. Ik weet het niet hoor... Heb dr ook al op dr zij laten slapen in zo'n rol maar ook dat wilt ze niet. Mijn zoontje was een buikslaper en nu zie ik dat nog als laatste mogelijk heid nu ligt ze toevallig ook even in de box op dr buikje te slapen. Of zou het toch iets met de voeding zijn bijv. een koemelk allergie ofzo? O ja ben ook al met dr bij de osteopaat geweest ivm haar reflux en omdat ze naar links niet zo goed kon draaien, daar heeft ze 2 behandelingen gehad en nog 1 te gaan, maar merk daar ook niks van dat dat helpt, alleen dat ze nu wel goed naar rechts kan draaien.
Ik zou als ik jou was (opnieuw) naar je kinderarts gaan, want het lijkt erop dat je kleintje pijn heeft, ik zou het niet over m'n hart krijgen om m'n dochter een half uur, drie kwartier te laten huilen. En zoveel huilen is echt niet normaal. Ik zou blijven aandringen om te achterhalen wat er precies aan de hand is. Want ik kan me inbeelden dat het ook voor jou erg vermoeiend is!
Zo is het bij ons ook begonnen met Jasper. Wij zijn nu onder behandeling bij een manueel therapeut en een kinder fysio omdat Jasper het KISS-syndroom heeft. Voorkeurshouding en het vele spugen zijn er echt kenmerken van. Na de 1e behandeling is het huilen al zoveel minder!
naar de kinderarts gaan! en je meisje lekker troosten. je hoeft haar echt niet zo lang te laten huilen. donique huilde ook zoveel en spuugde zoveel (verborgen reflux) maar na de osteopaat gaat het super! ik had van de kinderarts medicijnen gekregen maar die heeft ze niet eens gehad ondat de osteopaat zoveel hiel (wonderdokter)