Iemand bekend met kraamzorg Mama/house of care/Willy Mastenbroek?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Myo, 5 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Wat zijn jullie ervaringen met kraamzorg Mama/house of care/Willy Mastenbroek? Komen ze professioneel over en houden ze een beetje van aanpakken zonder opdringerig te zijn?

Ik heb nu 2 X hetzelfde bureau gehad, maar daar was ik niet echt over te spreken. Ik kreeg veel verschillende dames (5!), er werd door het overgrote deel veel koffie gedronken, geluncht en gebabbeld. Zelfs wanneer de baby sliep en ik zelf ook even wilde slapen, werd ik aan de praat gehouden. Ik verwacht geen schoonmaakster, maar ik moest op plaats echt gaan vragen of ze de woonkamer aub even wilden stofzuigen (daar lag echt van alles). Daarnaast werd er op een redelijk dwingende manier onzin/fabeltjes verkocht (moest met borrelglaasjes saliethee op mijn tepels zitten, baby mocht maar een paar minuten per keer aan de borst om de tepels te ontzien, etc). We hebben er op dat moment maar om gelachen, maar ik hoop nu eens een ontspannen kraamtijd te hebben. En met nog 2 kleintjes die rondrennen, valt er wel het een en ander te doen in huis natuurlijk.

Pff, de keuzes....;)

2. lies276

lies276 Niet meer actief

Mama/ house ken ik niet, maar ik zou nooit kiezen voor Willy Mastenbroek.
    Die gaan echt niet met hun tijd mee. De verloskundigen waar ik mee samenwerk, raden dit kraambureau ook af.

3. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Oke dat is duidelijk, die valt dus af, bedankt.

Iemand anders nog ervaringen?

4. Teentje

Teentje Lid

14 aug 2014
    59
    1
    8
    Kraamverzorgende
    Haarlem
    Goedekraamzorg.nl misschien? (noord holland, en zuid kennemerland

Deze is mij uitstekend gevallen, klein team en dat maakt het persoonlijk en heb zeker alle rust kunnen krijgen en de kraamvrouw was erg flexibel met al mijn wensen. ik had 10 dagen kraam en maar 1 kraamverzorgster al die tijd dat vond ik zeker fijn.

5. claar73

claar73 Nieuw lid

10 sep 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben twee keer kraambureau Willy Mastenbroek gehad! We zijn heel erg verwend en hebben een zeer goede kraamtijd gehad! Ik wil echt nooit meer iets anders. Hoor vaak klachten van grote kraambureaus dat je meerdere kraamverzorgsters krijgt. Wij hadden bij allebei de hele kraamtijd dezelfde kraamverzorgster en na de kraamtijd hadden we er het volste vertrouwen in dat we het zelf konden!

6. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Claar ben blij met jouw berichtje. Wij krijgen ook kraamzorg van Willy Mastenbroek en was door het bericht van lies toch een beetje onzeker geworden of dit wel een goede keuze was.

7. lies276

lies276 Niet meer actief

Mijn buurvrouw had kraamzorg van Willy Mastenbroek.
    Ze kreeg een kv die geen enkel initiatief toonde. Het was dan wel haar vierde kindje, maar ze kéék nog niet als mijn buurvrouw bv ging geven.
    Haar kindje bleek op dag 4 tegen uitdroging aan te zitten en hoefde nét niet naar het zh, doordat ze zelf op het idee kwam om maar een flesje bij te gaan geven.
    Bovendien deed ze weinig in het huishouden. En dat is juist zo fijn bij je vierde! Als ze 's middags naar huis ging, hing de was nog aan de lijn en stond het aanrecht nog vol. De vaatwasser stond nog vol vanaf de ochtend.
    Na dag 4 was de maat vol; gebeld om een andere kv.
    Heel verbaasd aan de telefoon: "maar mevrouw, u heeft onze beste kv! Nou, dat geeft al lekker vertrouwen in hoe de rest dan zal zijn!
    Kreeg ze ook nog te horen dat iedereen verder op vakantie was, maar er werd toch maar een kv terug geroepen van vakantie, omdat mijn buurvrouw anders geen kv meer wilde.
    Om de tussentijd op te vullen kreeg ze toen 1 dag een kv van 71 jaar(!!) en dat was een tof mens, maarja, die bleef dus maar 1 dag.
    De kv die toen kwam was zacht gezegd niet blij dat ze terug moest komen van vakantie en dat heeft de rest van de sfeer van die week wel bepaald.

Ik vind een kleine organisatie juist helemaal geen voordeel.
    Ook zij kunnen nooit de garantie geven van 1 kv en bij een grote organisatie zijn scholing ed vaak veel beter geregeld (maar ik ben natuurlijk een beetje bevooroordeelt:p)

En zoals ik al eerder heb gezegd, ook de vk hier zijn niet blij met dit bureau.
    Ik hoop dat jíj straks écht hun beste kv gaat krijgen Noorderling;)!

8. Troela78

Troela78 Nieuw lid

12 sep 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    De laatste reactie op dit topic is al wat ouder, maar wil toch graag nog even reageren.

Ik kan me namelijk helemaal niet vinden in het verhaal van Lies over kraambureau Willy Mastenbroek.

Ik heb zelf zorg van hun gehad en ben zeer tevreden!
    We hadden een lieve en gezellige kv die van aanpakken wist, ik ben ontzettend verwend en toen ze naar huis ging hadden wij er het volste vertrouwen in dat we het zelf konden.

Ook nog contact gehad met Willy zelf ivm niet goed lopende borstvoeding, goede adviezen gehad waar we wat mee konden.

Mocht ik weer zwanger raken, dan zal ik zeker ook weer kiezen voor Willy Mastenbroek.

Deel Deze Pagina