Nav het topic over de vechtpartij in de efteling bedacht ik mezelf het volgende: Ik geloof dat iedereen, hoe netjes ook, af en toe een "tokkie" is. We hebben tenslotte allemaal onze zwakke momenten uiteraard mag je zelf je eigen definitie van tokkie invullen, want wat de een tokkie vind, vind de ander doodgewoon. Ik begin: Ik ben soms een tokkie wanneer iemand onaardig doet of laatdunkend. Ik zal iemand nooit uitschelden, maar laat wel met flinke sneren horen dat ik het ergens niet mee eens ben en dat doe ik ook gerust met flinke stemverheffing....(schreeuwen dus ) Op zondagochtend loop ik rustig een rondje met de hond in mijn huispak met crocs aan als ik nog geen zin heb om me aan te kleden. Het is gelukkig dan heel vroeg, dus ik kom praktisch nooit iemand tegen (Godzijdank )
Als er iemand aan mijn kinderen komt. Laatst in een indoor speelparadijs. Geen ouder te bekennen van dat jongetje en bleef maar etteren... dan voel ik een soort oer woede ofzo. Ik voel me dan net een tokkie maar ik heb me weten te beheersen. Maar wel wat van gezegd natuurlijk.
Ik schreeuw niet, probeer er altijd verzorgd uit te zien, maak geen rommel en loop niet te schelden, maar... ik kan wel een keiharde boer laten als ik daar zin in heb. En dan zeg ik met een stalen gezicht 'pardon'. Is dat tokkie?
best wel Ik liep ooit met mijn vriendin op een markt en moest heel nodig naar de wc voor een grote boodschap. Zoooooo nodig dat ik een wind liet die zoooo stonk dat een meneer naast ons zei dat ie "hem gewoon proefde....." En mijn vriendin en ik zeiden dat het zo stonk en liepen gauw door. Ik heb gewoon mijn mond gehouden, pas een jaar later zei ik tegen haar: "weet je nog, op die markt? die stank?",,ja dat wist ze nog. toen pas gezegd dat ik dat was
Pro-tokkie: Ik vloek als een bootwerker, draag leggings, crocs en fleecetruien (maar alleen omdat ik tóch vanuit huis werk en het zo lekker zit). Ik verf mijn haar gemiddeld slechts zo'n twee keer per jaar (na de verplichte knipbeurt) Ik rookte vroeger als een ketter (gelukkig sinds de geboorte van mijn zoon niet meer), ik drink pils uit de fles. Oh, en onze kat mag overal vrijelijk schijten. Anti-tokkie: ik heb geen tattoos, ik ben ultra beleefd en meegaand, we kunnen ons de entree tickets voor de Efteling veroorloven. Nu ik het zo zie weegt de balans wel erg richting Tokkie... Oh well...
Hahaaa! Ik heb dus ook zoiets gehad, ook op een markt! Maar mijn zusje had meteen door dat ik het was. Ze zei dat ze de lucht herkende
Leuke! Qua uiterlijk op zaterdag en zondag ochtend tref je mij in een trainingsbroek (zo een foute glanzende van adidas) met witte sportsokken in badslippers of pantoffels met mijn badjes eroverheen. Tot 10 dagen geleden stond ik dan zo in de achtertuin een sigaretje te roken (maar ben nu gestopt dus de buren kunnen hier niet meer van genieten). Qua gedrag verander ik in een tokkie (zoals anderen het omschreven) als iemand mij of mijn dierbaren of kinderen aanraakt of gemeen behandeld. (Ik noem nu wat gekke voorbeelden die ik nooit heb meegemaakt maar waarin ik me kan voorstellen dat ik tokkie gedrag ga vertonen). Ik ben geen vechter maar als iemand bijv. mijn moeder zou duwen dan sla ik diegene echt heel hard! Als een volwassen persoon mijn kind zou slaan dan vinden ze die nooit meer levend terug. En als iemand mij uitscheld dan heb ik niet de zelfbeheersing om erboven te staan dan komt mijn Amsterdamse temperament (en accent) naar boven en dan kan ik het net een beetje beter dan de ander. Ben er niet trots op maar dit is gewoon een eerlijk antwoord.
Trouwens, tatoeages zijn tegenwoordig zo mainstream dat de sufste doos wel ergens een mandalaatje heeft. Ik vind je wel een rebel dat je ze niet hebt En vanwege die crocks uiteraard.
Ik loop al weken in leggings en sinds kort trek ik daar badslippers bij aan, mijn ondergoed komt nu bij Ter Stal vandaan, want die zijn 3 voor 6 euro en de xl maat gaat tenminste lekker over mijn buik heen. Draag geen make up meer en mn haar zit standaard in een knot gedraaid. Ik heb wallen en t is dat ik twee weken terug nog mn (grijze) uitgroei heb laten bijwerken... Ik voel me langzamerhand redelijk Tokkie. Heb gewoon de energie niet meer om wat van mezelf te maken en het interesseert me ook niet meer. Dat mijn vriend thuis komt uit zn werk en dan nog 'hey gorgeous' zegt vind ik dan ook heel bijzonder (en lief)......
In het verkeer wanneer ik op de motor ben. Zeker niet altijd maar ik heb van die buien dat ik alles en iedereen links en rechts inhaal op de snelweg met 180km/uur (sorry) Thuis wanneer ik kei hard mijn tenen stoot. Dan is het eerste wat er uit komt gevloek, wat mijn dochter die nooit luistert maar dan wel uiteraard 3 weken lang (minimaal) blijft herhalen. Wanneer ik weet dat mn kinderen weer gaan baggeren buiten (dagelijkse kost, het zijn varkens) loop ik er achter aan in mn oude kloffie. Ziet er niet uit. Sowieso gedij ik op het moment het beste Tokkie-style. Daarom weinig foto's van mij in het 'show je outfit' topic
Ik kan best vloeken.. echt erg, maar t gaat er zo uit. Ik loop het liefst in trainingsbroek (ik hoor steeds vaker dat dat iets van mn geboortedorp is dus dat is mn excuus, iets met paplepel) Ik heb tattoos Ik vind mezelf geen tokkie. Ik durf ook zo geen definitie van een tokkie te geven want ik vind het heel kleinerend en respectloos overkomen om mensen over 1 kam te scheren omdat zij iets doen wat jij niet oke vind.
Geweldig dit! Ik rook nog steeds (en nee, daar ben ik niet blij mee) en sta inderdaad gerust in mijn huispak buiten met een sigaret en wanneer ik krullen wil, desnoods nog met krulspelden in....Om een half uur later, keurig gekleed met krullen in, makeup op naar buiten te stappen... Het klinkt wel héél tokkie hahahaha
hahahaha, nou, ik vind jou ook geen tokkie op het eerste gezicht hoor, ik hoop jij mij ook niet Maar moet wel lachen om mijn eigen beschrijving, terwijl ik eigenlijk een heel keurig type ben, al klinkt dat nu helemaal niet zo....
Tsjah... wat is tokkie? Even een opsomming van mijn minder lady-like momenten: - ik vloek, vooral in de auto. Met m’n kids erbij weet ik mij wel te beheersen. Iets met een goede invloed moeten zijn.... - ik boer en laat scheten - leggings, Adidas slippers, hoodie, geen makeup en haar in knot. En ja, hier loop ik rustig de hele zondag in rond, inclusief trip naar de supermarkt. - joggingsbroeken; ook deze lieverds zien regelmatig de binnenkant van de supermarkt - in pyjama (unicorn print), badjas en slippers de hond uitlaten op zondagochtend Je kunt het tokkie noemen, maar je kunt het ook gewoon menselijk noemen