2 banen, hoe werkt dat?

Discussie in 'De lounge' gestart door tinkerbel, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Ik heb 1 baan waar ik als oproepkracht werkzaam ben. En ik ben gisteren aangenomen bij een ander bedrijf voor 2 vaste dagen. Maar hoe werkt dat met oog op belasting? Ik voel er namelijk weinig voor om aan de 2 bedrijven uit te leggen dat ik bij hun allebei werkzaam ben. Gaat hun niks aan. Gaat dat gewoon vanzelf met de loonheffing, ik ga bij mijn nieuwe baan meer uren werken dan als oproepkracht.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Ik heb nog nooit 2 baantjes tegelijk gehad:(

2. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Bij P&O (en soms krijg je hem al tegelijk met je contract, om te tekenen) kun je een loonheffingsverklaring opvragen. Dit is een formuliertje van de Belastingdienst waarop je aangeeft of je de loonheffingskorting wel of niet wilt laten toepassen.

De regel is: bij je hoogste inkomen laat je de loonheffingskorting toepassen, bij de laagste niet. Over je laagste inkomen betaal je daardoor wat meer loonbelasting (en ontvang je bij dit salaris netto minder dan wanneer je wel de loonheffingskorting laat toepassen).

Zo voorkom je dat je teveel loonheffingskorting ontvangt, en dat je het jaar daarop een belastingaanslag krijgt.

3. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Goed, duidelijk!. Bedankt joh. Wat een gedoe allemaal zeg, hi hi.

Deel Deze Pagina