Iemand bekend met prijzen friese paarden ?

Discussie in 'De lounge' gestart door corina1989, 4 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo85

Jo85 Niet meer actief

ik schreef ook "IK had hem laten staan..." met de reden erbij ;)

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Inderdaad wat de gek ervoor geeft. Iig niet meer dan 2000 euro. De prijzen zijn de laatste jaren echt enorm gezakt. Mijn fries heeft me 13 jaar geleden ruim 10000 gulden gekost. Deze zou in deze tijd net 2000 euro waard geweest zijn..
    Ik zou hem wel laten keuren. Dat hijgen is bekend onder de friezen. Sowieso hebbe friesen wat meer moeite met de galop. Ik zou hem wel laten keuren.

Maar, ik zou serieus na gaan denken of dit wel het juiste moment voor je is om een paard te kopen. Je zegt zelf dat je tijd gebrek hebt. Misschien wil je er nog wel een kindje bij? En ben je bewust van de kosten die het met zich mee brengt? Stalling, hoefsmit, standaar dierenarts kosten? En niet onbelangrijk: de onverwachte dierenartskosten? Je moet echt een flink potje achter de hand hebben. Voorbeeldje: mijn paard kreeg wat en moest naar de dierenarts. Hier moest hij blijven, operatie enz. Ruim 2400 euro armer. Hij moest een speciaal op maat gemaakt zadel. Hoppa, weer 1500 euro lichter. Maandelijks medicatie a 50 euro.
    Gelukkig heeft hij geen ijzers nodig maar ook die zijn rond de 80 euro per 2 maanden. Stalling 240 euro per maand enz. Het kan echt flink aantikken.

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Het is wel duidelijk dat ik andere prijzen gewend ben ( Lusitano's ) haha.
    Maar goed, ook die prijzen zijn behoorlijk ingekakt maar nog steeds niet te vergelijken met Friezen blijkbaar.

TS, sowieso klinisch en röntgenologisch laten keuren.

4. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ja halloooo, Lusitano's!! Is even een andere categorie:D

Jij hebt je paard verkocht toch? Waarom nog maar?

TS, ik zou ook het liefst nu een paard kopen. Maar met kleine kinderen is het wel slopend hoor. Qua tijd maar ook financieel. Vergis je daar niet in..

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja ik heb hem vorig jaar verkocht. Mis 'm nog elke dag!
    Maar inderdaad, tijdgebrek. Studie, kids, nieuwe baan. Het werd ' s avonds echt ' ik moet nog snel even een uurtje daar heen' .
    En dat wilde ik absoluut niet.

6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Snap ik. Daar heb je ook geen paard voor gekocht. Maar poeh, moeilijk besluit hoor..
    Rijd je nu helemaal niet meer?

Ik hoop over een paar jaar een paardje aan te schaffen. Mijn dochter is nu 6, zit op voltige en mag als ze haar zwemdiploma heeft op paardrijden, ze is helemaal gek van paarden. Even kijken hoe zich dat ontwikkelt, anders straks een pony voor ons samen. Ik ben zelf niet groot gelukkig.

TS, ik wil eigenlijk wel een foto zien van het paard:)

7. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    ik zou hem niet laten staan omdat hij weinig kan. Is maar net wat je wil. Mijn nichtje heeft 4 jaar geleden een draver gekocht, die springt nu 1.60 en kan aardig mooi lopen ondertussen. Dus om enkel due reden zou ik zeggen gewoon doen.

Maar ik zou hem wel laten keuren, fotos, bloed etc. En natuurlijk voor jezelf alles op een rij zetten qua tijd en kosten.

ik zou er max 1800 voor over hebben.

Deel Deze Pagina