Toch koemelkallergie...?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by sleepy, Dec 2, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sleepy

sleepy Actief lid

Nov 13, 2016
    292
    72
    28
    Hallohallo

zijn er mensen die ervaring hebben met koemelk allergie bij hun baby?

Mijn zoontje is nu 16 weken en ineens viel me op dat tijdens het drinken hij rode vlekken rondom zn wenkbrauwen en ogen krijgt... die trekken ook na paar minuten weer weg.
    Hij krijgt Nutrilon normale voeding
    Ook windjes laat ie veel en hij zit eigenlijk nooit echt lekker in zn vel...

Zou het dan toch een allergie zijn?!

2. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Dat klinkt niet meteen als kma eigenlijk. Wat bedoel je met 'niet lekker in zijn vel'? Constant huilen, of gewoon af en toe?

3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

May 20, 2015
    2,005
    322
    83
    Mijn dochter kreeg als baby ook uitslag van melkproducten maar dat verdween pas na een paar uur.
    Het is lastig te zeggen of het koemelkallergie is, je kunt eens een pak koemelk vrije voeding proberen en kijken hoe het gaat. Niet alle kinderen met kma hebben het standaard lijstje symptomen, het is soms subtieler.

4. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Opzich zijn die rode vlekken normaal hoor.
    Scheetjes kunnen wel een teken zijn. Vooral als ze stinken.

5. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

Jan 24, 2014
    1,689
    110
    63
    De vlekken als ze binnen een paar minuten verdwijnen klinkt mij niet bekend. De rode vlekken bleven hier een paar dagen goed zichtbaar. Pas daarna verdween het bij andere voeding.
    Scheetjes komen bekend voor, maar wel echte flinke stinkwinden alsof je echt iets verkeerds hebt gegeten.
    Het niet lekker in zijn vel zitten herken ik (niet zo gek met pijn)

6. Ri1987

Ri1987 Actief lid

Sep 9, 2015
    176
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier zijn de vlekken zoals jij beschrijft herkenbaar. Hier nagevraagd bij cb en kwam door de inspanning die ze moest leveren bij het drinken. Leek af en toe wel een gevecht met de speen (difrax maat s) . Over gegaan op iets grotere speen ( difrax maat m) en ze drinkt nu heerlijk rustig en ook die vlekken zijn weg.

Tip maak een filmpje van je kind tijdens het drinken en laat dit zien aan het consultatiebureau. Zij kunnen advies geven wat het is bij jouw zoontje. Ik ben geen arts en neem aan dat andere op dit forum dat ook niet zijn ;)

Koemelkallergie geeft veel meer klachten en dan zouden de vlekken ook blijven en jeuken, zie koemelkallergie.nl

Share This Page