Vanaf wanneer een instrument leren bespelen?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Bo20, 14 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Hi meiden,

Vanaf welke leeftijd zouden jullie je kind een instrument laten leren bespelen? Ik merk aan mijn zoontje van 4,5 dat hij erg muzikaal is en ritmisch goed onderlegd.

2. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.702
    2.512
    113
    Kan vaak vanaf 6 jaar. Het is handig als ze kunnen lezen, dan kunnen ze ook het notenschrift sneller oppikken.

3. gusto

gusto Niet meer actief

Piano en viool kan al wel eerder hoor, dan leren ze het spelenderwijs zonder de noten te leren. Meer als spelletje.

Zou je even bij de muziekschool na moeten vragen, dochter van een vriendin ging met 4 jaar op pianoles.

4. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.788
    7.374
    113
    Ik hoop er nog steeds op dat 1 van de kinderen aangeeft dat ze op pianoles willen. Ik speel zelf, en zou het erg leuk vinden als 1 van hen het ook doet. Maar ik wacht gewoon af tot ze er zelf mee komen.
    Sowieso mag het pas na het halen van het zwemdiploma. Ik vind school en zwemles al genoeg verplichtingen, dus daarna mogen ze op een instrument. Zoon heeft het over drummen of trommelen. Ook prima, maar dat zal dus pas zijn als hij 6 is.

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Zodra ze het willen! De oudste wil écht niet op muziekles.
    Om ons heen zijn het allemaal kinderen die op muziekles zitten omdat hun ouders hun er op doen. Alsof het zo 'hoort' .

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Met 3 jaar kan je al op piano-of vioolles. Des te eerder des te beter.

7. tuc

tuc Niet meer actief

dit! Wanneer mijn kind het wil en als het kind het überhaupt wil. Muziekles is voor mij geen must. Weet het nog van vroeger....alle klasgenootjes zaten op woensdagmiddag te balen bij amv, ik en een vriendinnetje konden lekker spelen, zou mijn kind nooit zoiets dwingen.

8. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    mijn zoon kreeg piano les toen hij 3 jaar 8 maanden oud was. hij vond het geweldig. maar we moesten stoppen wegens omstandigheden.
    maar de juf had ooit wel een 4 jarige gehad. mijn zoontje was de jongste leerling.

9. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.000
    6.752
    113
    zuid-holland zuid
    Hier heeft de muziekschool orienterende lessen voor kinderen vanaf 4 jaar. Dan leer je bijvoorbeeld in 10 lessen 4 verschillende instrumenten kennen. Dan kun je beter een keuze maken van welk instrument je nu eigenlijk zou willen leren bespelen

10. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    De muziekschool hier geeft pas AMV vanaf groep 5. En daarna mogen ze pas een instrument kiezen om verder te leren bespelen. Ik vind het zelf rijkelijk laat, maar er is niet over te praten. Ik woon in een klein dorp en verder zijn er geen mogelijkheden, dan moeten we weer naar een ander dorp en dat vind ik te lastig (moet al zo vaak, voor zwemles en sport ook al).

11. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Mijn oudste dochter is 7 jaar en zit op celloles. Eerst het zwemdiploma en toen dit.

12. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Tja het ene kind is van de sport en het andere van muziek.

Bij mijn zoontje zit het gewoon in zijn genen die roept al 2 jaar dat hij wil drummen. Nu vind hij gitaar ook erg leuk, dus mag dat ook. Maar liefst wel eerst zijn zwemdiploma.
    Ik denk dat ik vanaf 6 jaar ga kijken of hij er op kan.
    Hij is veel aan het zingen en met muziek bezig.
    Ik vind muziek veel belangrijker dan sport. Buiten spelen en voetballen doet hij toch wel.
    Daarnaast zijn wij altijd met muziek bezig, we zingen thuis of luisteren muziek.

@luppy als je zelf een instrument kunt bespelen kun je misschien zelf al wat leren? Als ik mijn piano nog had gehad en mijn zoontje had dat leuk gevonden had ik dat ook gedaan denk ik.
    Hoe jonger, hoe beter:)

Deel Deze Pagina