snap het niet..moet ik gelijk naar de gyn?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door gevoelige mama, 26 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gevoelige mama

23 aug 2014
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Juni vorig jaar ben ik bevallen van mijn zoontje en moest halve wegen de zwangerschap verder bij de gyn. ( bekkenklachten, diabetes ) er werd toen expliciet gezegd dat ik bij een volgende zwangerschap weer naar de gyn. terecht kom..k ben sinds een half jaar verhuisd naar een andere stad, mijn huisarts is op vakantie en komt over 2,5 week pas terug..dan is nog maar de vraag of k gelijk een afspraak kan maken(altijd heel druk) ze weten vrij weinig over mij en weet nu sinds weekend dat k zwanger ben benieuwd

Moet k nou gelijk een afspraak maken bij de gyn., heb k een verwijzing nodig van ha.? Ben benieuwd of er mamas zijn die t zelfde hebben meegemaakt..

2. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    ik moet ook bevallen via de gyn in het ziekenhuis en ik ga groeiecho's krijgen in het ziekenhuis via de gyn dit alles ivm vorige zwangerschap...maar loop ook nog gewoon bij de vk. dus ik zou gewoon even de vk bellen en het aan hun vragen...vaak mag je gewoon je afspraken bij de vk hebben en pas later naar de gyn.

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Je kunt ook contact opnemen met de gyn van je vorige zwangerschap en met hen overleggen.

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik zou gewoon een afspraak bij de gyn maken. Hoever ben je nu? De meeste vrouwen die gewoon zwanger zijn geworden gaan pas op z'n vroegst met 8 a 9 weken voor de eerste keer naar de verloskundige of de gynaecoloog. Tegen die tijd is jouw huisarts toch wel weer terug en kun je een verwijsbrief ophalen. Ik had mijn afspraak bij de gyn ook al staan voordat ik de verwijsbrief had opgehaald.

5. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ik zou gewoon even naar de ziekenhuis bellen met je vraag! En dan hoor je wel of je een verwijsbrief nodig hebt. Dan zul je moeten wachten tot dat je HA terug is, of contact opnemen met een VK? Misschien sta je ook nog wel in de computer, en kunnen ze zo nakijken dat je indd bij de gynaecoloog onder controle moet! Succes, en gefeliciteerd met je zwangerschap!

6. gevoelige mama

23 aug 2014
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tips! K dan maar even een vk bellen..hoor k verder wat k moet doen..k heb een oregelmatige cyclus weet ook niet precies hoeveel weken k zwanger ben..zal nog niet zo ver zijn

7. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Als je verhuisd bent en dus ook naar een ander ziekenhuis moet, heb je zowieso een verwijzing nodig in het ziekenhuis. Maar als je daar even belt kunnen ze je wel verder helpen en vertellen wat je dan precies nodig hebt.

8. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Ik had een verwijzer nodig voor de gyn. Door bloedingen was mijn eerste echo in week 6. Controle een week later.
    Omdat de arts op vakantie is zou ik gewoon bellen met de gyn. Als ze moeilijk doen de oude gyn bellen en vragen of ze gegevens willen doorsturen.

9. Aroma34

Aroma34 Actief lid

3 aug 2013
    461
    78
    28
    NULL
    NULL
    Ik kon zonder verwijzing van de huisarts geen afspraak maken bij de gynaecoloog. Maar je zou kunnen bellen en zeggen dat i.v.m. de vakantie van je huisarts de verwijzing nu later komt. Zeer waarschijnlijk doen ze daar niet moeilijk over.. zowel dan kan of wachten tot je huisarts terug is, of de vervanger bellen van je huisarts en daar een briefje vragen. (is nog geen 5 min werk, ik werk namelijk zelf in een huisartsenpraktijk, ik weet hoe t gaat) Suc6!

10. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

24 feb 2014
    582
    0
    0
    Gewoon je gyn even bellen en je weet het!

11. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Dit was bij mij ook zo

12. gevoelige mama

23 aug 2014
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    K heb de vk gebeld..die heeft mij toch doorverwezen naar de ha. K ga morgen naar t inloopspreekuur van de vervangende huisarts..hoop dat k dan wat wijzer word

Deel Deze Pagina