Vanaf welke leeftijd heeft jullie kind leren skiën. Wij wonen relatief dichtbij een ski-gebied en twijfel om dochter al een lesje te laten doen. Ze is bijna 3,5. Motorisch erg goed in alles, dus ergens zou ze het snel moeten oppikken. Of is ze echt te jong?
Nee joh kan gewoon als dat onder professionele begeleiding is. Ik ken wel kinderen die met 2 gingen leren skieen met ouders. In principe vanaf 4 jaar gaat kind sporten maar kan net zo goed bij 1 jaar als kind zelf wil en aan toe is Er is zelfs een meisje die op 14mnd ging paardrijden op eigen initiatief en nu geloof ik een bekende paardenrijdster. Ook kunstschaatsen bijv is iets wat vanaf 1.5-2 jaar kan.
Ze danst al vanaf haar tweede, wilde ze ook zelf. Weet niet of ze wil skiën maar wil het haar misschien wel voorleggen als we er heen gaan.
Onze oudste dochter was ook 3,5 toen ze haar eerste skilessen had. Stelde allemaal nog niet zoveel voor, maar ze vond zichzelf heel stoer . Ikzelf vind 3,5 jaar juist een mooie leeftijd om ze te laten kennismaken met skiën!
In de tijd dat ik zelf leerde skiën, ik was 15, was er een kindje op de skibaan van hooguit 4, die ons tieners wat voordeed. We gaan het zien wat ze wil komende week!
Mijn dochter is net 3,5 en heeft sinds een aantal weken skiles op een borstelbaan. Ze vindt het heel leuk, maar het is fysiek nog wel heel zwaar voor haar. Mijn zoon is vorig jaar met ruim 4 gestart, en kon na 15 lessen op een borstelbaan heel goed een blauwe piste af. Dus 3,5 kan prima (dochter is motorisch goed, fietst zonder zijwieltjes etc), maar het is qua kracht nog wel moeilijk. Maar gewoon proberen. Hier vindt ze het wel superleuk. En hoe het straks in de echte sneeuw gaat, zien we dan wel.
We hebben vorig jaar met onze oudste zoon (toen 3 jaar en 3 maanden) zelf wat skispelletjes gedaan op wintersport. Hij vond het erg leuk en kon zo spelenderwijs kennismaken met skieen. Ik sprak toen een skileraar en die zei dat 4 wel echt het jongste is om op les te gaan. Jongere kindjes hebben gewoon het concentratievermogen niet voor echte skiles.
Dit is mij ook verteld.. Daarbij willen ze bijvoorbeeld ook dat kinderen vaak helemaal zindelijk zijn (zelf naar de wc ed.). Daarom gaan wij dit jaar nog 1 keer naar Winterberg. Op de slee, sneeuwpoppen maken, etc. Volgend jaar gaat ze op skiles. Wel hebben wij van die kleine skies waar ze op kan oefenen al. Maar dat wil ze helemaal niet. Ze wil alleen maar op de slee. Of ze roept Mama dit zijn geen schaatsen!! Ik wil schaatsen!!
Mijn 3 oudste kinderen zijn met 3.5 op les gegaan. Ging prima hoor. Was gewoon in zo'n kinderland met kleine hellinkjes, veel spelletjes tussendoor en veel aandacht. Halverwege de week mochten ze de piste op en aan t einde van de week konden ze de blauwe piste af. Op de foto was mijn zoontje 3 jr en 5mnd, mijn dochtertje ruim 4.
Als ze het zelf wil, zou ik gewoon een paar lesjes proberen. Valt het tegen, dan is 't maar zo en kan je volgend jaar of over 2 jaar nog es proberen.
Wij gaan over 7 weken richting Oostenrijk, mijn zoontje gaat dan ook voor het eerst op les. Ben heel benieuwd... ik denk dat we een proefdag doen en dan verder kijken. Misschien een paar ochtenden, of als hij het heel leuk vindt hele dagen. Als het niet leuk is, stopt het ook meteen. Het is ook zijn vakantie en hij moet er echt plezier in hebben. Stiekem hoop ik op 5 halve dagen, kan ik zelf ook skiën