Hoe is de band tussen je ouders en je schoonouders?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ytest, 25 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Om eerlijk te zijn, zien mijn ouders mijn schoonouders nooit! De behoefte is er ook niet.

Er is flink wat voorgevallen en mijn ouders kunnen dingen die tegen mij gezegd zijn niet zo goed verkroppen en zijn bang alsnog te knappen als ze elkaar spreken.

Vergeten doe ik het niet, en af en toe hebben ze nog steeds van die rare vervelende acties, maar het gaat stukken beter.

Ben alleen benieuwd hoe dat gaat als onze mini straks geboren is. Het zal toch door 1 deur moeten met elkaar.. ;)

Hoe is dat bij jullie? :)

2. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    mijn ouders , met name mijn vader kan ze wel schieten, maar goed is hij niet de enige. hun zien ze nooit (afentoe in het zh) en wij ook niet

3. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    De band met mijn ouders is heel goed komt ook omdat mijn vader vaart en veel weg is van huis. Ben wekelijks bij me moeder. Kan ook alles tegen ze zeggen. Mijn schoonouders die band is ook heel sterk. Wij hebben echt getroffen met de band wat wij hebben met beide ouders. Zijn allemaal schatten.

4. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Gewoon goed,niet overdreven goed maar normaal.Zelfs nu we gescheiden zijn.
    Ik lag laats in het ziekenhuis en komen ze beide op bezoek,op verjaardag ofzo ook gewoon kletsen met elkaar.
    Ze zoeken elkaar niet op maar als ze elkaar zien is het prima.

Ruzie met allemaal verwijten naar elkaar,bah bah vind dat altijd maar een triest gedoe,dat zoeken ze zelf maar uit maar niet bij mij in huis of over mijn rug.

5. wolfje89

wolfje89 Niet meer actief

Mijn ouders hebben ze nog niet eens ontmoet.. schandalig eigelijk maar dat komt ook omdat ik daar weinig behoefte aan heb.
    Met de geboorte van ons kereltje zullen ze elkaar wel zien denk ik.

6. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Niet zo goed... Maar agg. Ze hebben weinig met elkaar te maken.

7. Drieka

Drieka Niet meer actief

Mijn ouders en de moeder van mijn vriend zijn een wereld van verschil en dat klikt dan ook niet super goed.

De moeder van mijn vriend (vader is overleden) is zoals ons, lief, zorgzaam, behulpzaam en staat altijd voor ons klaar (andersom ook natuurlijk)

Mijn ouders zijn koud, kil, kijken alleen naar materiële zaken en staan nooit voor ons klaar maar verwachten wel dat wij voor hun klaarstaan.

Dus die hebben zich in 2 jaar tijd 1 keer ontmoet en dat was het ook wel haha.

8. sepherine

sepherine Niet meer actief

Mijn ouders hebben mijn schoonmama nog nooit gezien ....

9. nono

nono Niet meer actief

De band met m'n ouders is door de jaren heen beter geworden. Met m'n schoonmoeder kan ik soms nog niet door 1 deur. :p

10. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Op zich een prima band, maar ze wonen 2500 km. van elkaar vandaan, dus zo vaak zien ze elkaar niet.

11. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Onze ouders kunnen wel met elkaar opschieten.. Maar door de afstand zien ze elkaar alleen bij ons op verjaardagen etc.. Soms als m'n schoonouders opbezoek komen gaan we ook ff met ze bij mijn moeder langs...
    M'n schoonouders hebben m'n ouders ook uitgenodigd om eens een weekendje langs te komen. ( 200km) verder.. En andersom ook...

12. Eriva

Eriva Niet meer actief

Ze hebben een hele goede band en komen komen enkele keren per jaar ook wel bij elkaar langs :)

13. sterrentje

sterrentje Bekend lid

26 mrt 2013
    508
    0
    0
    werken bij de nettorama
    tilburg
    ik heb een hele goede band met mijn ouders omdat mijn moeder en ik heel close zijn samen.
    en de band die ik heb met mijn schoonouders is ook heel goed omdat het super toffe mensen zijn!
    mijn vriend heeft een goede band met mijn ouders, niet speciaal super ofso maar gewoon goed.

14. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Mijn moeder hebben ze een paar x gezien m'n vader 1 x.. Ze vinden elkaar aardig maar ze zien elkaar toch maar 2x per jaar en later meer.. Zolang ze aardig doen vind ik het goed:p

15. p1982

p1982 Niet meer actief

ouders hele hechte band mee en de meiden ook

schoonouders geen band mee, zie ze ook erg weinig, ook geen behoefte aan meer, meiden willen er ook niet alleen blijven ofzo en dat doen we ook niet

16. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Mijn vader heeft mijn vriend zijn moeder 1 keer aan de telefoon gesproken en dat was niet heel vriendelijk.

Nou zie ik zijn ouders zelf ook nooit, dus hoeven ze in het echt ook nooit kennis te maken.

17. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Mijn ouders en schoonouders kunnen het heel goed met elkaar vinden. Komen op elkaars verjaardagen en zien ze natuurlijk ook bij onze verjaardagen. En mijn schoonmoeder houdt mijn ouders ook op de hoogte van de ziekte van mijn schoonvader via de mail enzo.

18. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Mijn ouders & schoonouders kunnen prima opschieten wanneer ze elkaar bij ons thuis zien op verjaardagen enz., maar ze hebben niet zo'n band dat ze daarbuiten nog met elkaar afspreken ofzo.
    Mijn eigen opa's en oma's hadden dat wel, weet ik nog, maar ik denk dat de opa's en oma's van nu het al dusdanig druk hebben met werk en sociale verplichtingen dat dat er niet meer zo in zit bij velen... Alle ouders werken hier nog, dus dan blijft er weinig tijd over; ben al blij als wij ze zelf met enige regelmaat kunnen zien :)

19. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Geen vriendschappelijke band ofzo, maar ze kunnen gewoon goed met elkaar overweg.
    Ze zien elkaar bij verjaardagen van ons en heel soms gaan ze zo mee bij elkaar op bezoek.

20. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Niet.
    Ze zien elkaar alleen af en toe met verjaardagen hier.
    Toevallig komen m'n moeder en schoonmoeder allebei hier langs vanmiddag. Het is niet dat ze elkaar mijden oid. Maar totaal andere types.

Deel Deze Pagina