Ontrekkingsbloeding versus menstruatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sjubidoe, 30 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjubidoe

Sjubidoe Actief lid

12 mei 2012
    361
    1
    16
    Hai dames!

Even een vraagje! Zit er bij jullie een duidelijk verschil in?

Ik dacht altijd dat een gewone menstruatie zonder ac veel heftiger was.
    Ik heb nu mijn eerste menstruatie en het is zoveel anders dan dat ik gewend was tijdens de pil..

Hoe zit/zat het bij jullie??

2. Kelsey

Kelsey Bekend lid

29 sep 2011
    562
    292
    63
    Ik heb dat ook idd. Ik weet ook nog van voor de pil dat mijn menstruaties veel heftiger waren. Ik heb nu sinds gisteren mijn eerste echte menstruatie na het stoppen met de pil en ben er eigenlijk al weer bijna vanaf. Ook niet heel veel bloedverlies gehad. Als het zo blijft vind ik het prima haha;)

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik had de eerste paar keer na pilstop ook lichte menstruaties. Vervolgens werden ze toch weer wat heviger.

Na mijn bevallingen zijn mijn menstruaties ondraaglijk geworden trouwens. Qua bloedverlies valt het op zich wel mee, maar ik word er letterlijk ziek van, misselijk en overgeven.
    Vandaar dat ik nu weer aan de pil ben.

4. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Ik dacht ook dat het veel erger zou zijn. Ik was ondertussen al een jaar of 15 nooit meer 'echt' ongesteld geweest (van dochter in ronde 1 zwanger, dus ook alleen maar onttrekkingsbloeding gehad).

De eerste echte menstruatie was een beetje hetzelfde als elke bloeding in de stopweek. De vorige menstruatie was zelfs minder. Was echt maar 3 dagen ofzo.

Dus nee, ik had het heel anders verwacht, maar in werkelijkheid is bij mij een echte menstruatie niet veel anders dan een onttrekkingsbloeding

5. Sjubidoe

Sjubidoe Actief lid

12 mei 2012
    361
    1
    16
    Bedankt voor de reacties!

Dan ligt het dus niet aan mij.. Vond het al zo raar..!

Deel Deze Pagina