Nadat ik in het vorige topic nog positief was zit ik nu met iets in mijn haren. Aangezien de afboeking en mijn inkomen elkaar altijd kruisten op de 20e van de maand, heb ik gemaild of de afboekdatum 1 dag opgeschoven kon worden. Op hun site staat dat dit per mail gedaan kon worden. Ik heb schriftelijk een bevestiging hierover gehad dat dit akkoord was. Maar vorige maand kreeg ik een herinnering en dreiging van incassokosten, gezien het nog altijd op de 20e afgeboekt was (duurt even voordat de nieuwe datum aangepast is) heb ik het handmatig overgeboekt. Ik heb de brief dus weggelegd onder het mom van, de betaling en de brief hebben elkaar gekruist. Deze maand echter weer hetzelfde verhaal. dus ik bel op gisteren.. maar daar werd ik niet wijzer uit. Ik nogmaals alles nagekeken. Ik kreeg namelijk incassokosten over de factuur van februari terwijl ik altijd achteraf betaal (op de 20e van februari voor februari). Dus ik heb februari betaald en incassokosten omdat ik januari 2 dagen te laat was met betalen. Dacht dat moet dan daarvan zijn. Vandaag krijg ik ineens de herinnering van maart. Dus ik weer bellen. Gezegd dat ik wil weten welke maand ik volgens hun niet betaald heb. En nu blijkt dat ze met die wijziging van 1 dag van de incasseringsdatum mijn 'achterafbetaling' door hun gewijzigd is in een 'voorafbetaling' en dat ze mij dit waarschijnlijk niet hebben laten weten. Ik uitgelegd dat ik hier inderdaad geen melding van gehad heb, want dan had ik het wel teruggedraaid, daar ik geen 2 maanden tegelijk kan betalen. Blijkt dat ik zowel over januari als februari 40 euro incassokosten heb gekregen, waarvan ik dit van februari betaald heb bij de laatste maandbetaling omdat ik dacht dat dit van de 2 dagen te laat in januari kwam. En een maand alsnog dubbel moet gaan betalen. Ik uitgelegd dat ik het daar niet mee eens ben omdat hun ineens verwachten dat ik, zonder weet ervan te hebben, dubbel betaal. Na overlegd te hebben zeggen ze dat de incassokosten volledig terecht zijn en dat ik die dus ook gewoon moet betalen en dat ik ook gewoon de dubbele maand moet gaan betalen. Ik heb op die ene keer 2 dagen te laat altijd netjes optijd betaald, nooit problemen geweest en nu flikken ze dit. Mogen ze dit doen?
Ik heb vervolgens nog een keer gebeld en wederom uitgelegd dat ik niet die incassokosten wil betalen. Dat ik dan wel gelijk maart zou betalen en dus die 'verloren' maand van de wisseling afgelost zou hebben. Maar dit was geen optie.
In die bevestigingsmail dat je 1 dag de 'betalingsdag' wilde opschuiven, staat daar ook in dat het een voorafbetaling wordt?? beetje gek dat je dus op dag 19 betaald achteraf en op dag 20 vooruit betaald? Als dat niet in die mail staat, kunnen ze niet hard maken dat het gewijzigd is met jouw toestemming. Waarom zetten ze het niet gewoon weer op achteraf betalen..dan hoef jij niet een keer dubbel te betalen. Daarnaast zou ik per direct een ander energiebedrijf opzoeken!
maar je krijgt wel per maand een brief dat je moet betalen? het gaat niet automatisch dus, want anders hadden ze het geld al. trouwens..incassokosten voor voorafbetaling die te laat is??? vind ik ook vreemd!
Nee dat was over een voorafbetaling van februari waarvan ik dus nog dacht dat dat achteraf betaald moest worden. 21 februari is de eerste dag dat de nieuwe incasseringsdatum inging. Maar ja, toen zat ik helaas ook met een lege rekening ivm de storing die toen speelde. Januari is nog op de 20e afgeboekt en daardoor idd weer gestorneerd. Er staat niks over wijziging van vooraf en achteraf betalen in de bevestigingsbrief. En ja, 1 dag verschil zorgt er dus voor dat ik van achteraf betaling naar voorafbetaling ben gegaan. Ik vind het echt zo raar! Gelukkig is maart mijn laatste maand omdat ik ga verhuizen. En hierna nooit geen Oxxio meer voor mij in ieder geval.