Ik weet dat er hier op het forum een flink aantal dames zijn die kindjes hebben/hadden met oorproblemen. Ladies: dit topic is aan jullie. Ik heb al eerder slaaptopics gemaakt, maar steeds ging het vlug beter. Nu echter niet. B wil s avonds niet meer slapen. Het ritueel is hetzelfde, de tijd ook maar hij gaat van jengelen naar huilen naar krijsen naar compleet overstuur. Alle methodes uit andere slaaptopics zijn inmiddels getest. Dus ik vraag me nu af: heeft hij pijn? Hij heeft pas 2 kiezen boven gekregen en nu zijn onder aan beide kanten puntjes door. Hij trekt regelmatig aan één oortje, maar is niet verkouden (geweest) ook is er overdag niks aan de hand, behalve met verschonen. Hij lacht lief tot hij moet gaan liggen. Is dit herkenbaar? Of zijn het de kiezen die voor de onrust zorgen? Ik ben wat huiverig om naar de huisarts te gaan omdat ik 2x eerder met B ben geweest en ik me toen totaal niet serieus genomen voelde. De laatste keer was bij een inval, en zij zei: Het is zeker je eerste kindje hè? Terwijl ik echt niet voor iedere snotneus langskom! Gisteren en vandaag heb ik hem voor het slapen een paracetamol gegeven, om te testen, maar ik merkte geen verschil, behalve dat hij wat hangerig wordt. Huisarts, ja of nee?
Het kan mmet het doorkomen van de tanden te maken hebben dat hij aan zijn oor trekt. onze jongste brulde ook vreselijk dat hij tanden kreeg (dat wist ik achteraf pas)we mochten niet aan zijn oren zitten en trok ook aan zijn oren. Ik dacht dus aan een oorontsteking dus naar de ha, maar niets te zien ietsje rood, maar door kan hij geen last van hebben. De volgende dag zagen we de eerste tanden doorkomen en dat zijn tanden goed door waren was het over. heeft hij verhoging/koorts? ik zou toch even de ha bellen, zouden zijn oren kunnen zijn, hoeft namelijk niet altijd verkouden te zijn om oorontsteking te krijgen is mij weleens verteld. sterkte ermee
Ja gewoon gaan! En zou ook aangeven dat je je niet serieus genomen voelt en dat dat maakt dat je twijfelt om te gaan. Ik heb hetzelfde met mijn huisarts. Ga echt liever niet omdat hij altijd direct met zijn armen over elkaar achterover gaat zitten. Nou hij kan de piepjoris krijgen, ik kom gewoon weer langs als ik me zorgen maak.
Gewoon bellen voor een afspraak! Geloof me, als je pas 2 keer bent geweest in de 14 maanden dat je kind oud is, dan kun je niet eens de 'superoverbezorgde moeder zijn die voor elk wissewasje belt of langskomt'. Dan had je namelijk al minstens 10-20 keer contact gehad in een jaar En al hád je 20 keer of meer contact gehad vanwege veel bestaande klachten of bezorgdheid, dan nog, die huisarts wordt daarvoor betaald. Dus maak er gebruik van, daar is hij voor. Het gaat om je kindje, al is of blijft die huisarts een chagrijn, pech voor de huisarts! (en evt na het besproken te hebben en geen verandering proberen een ander te zoeken) Gewoon op je strepen staan wat je wilt en inderdaad proberen te bespreken dat je je niet serieus genomen voelde eerder en daardoor nu twijfelt over het mogen/willen maken van afspraken.
Gaan! Het is je kindje, wat nog niks kan vertellen, dus alleen jouw moederhart kan het zeggen, en als je twijfelt altijd checken. Meestal klopt je gevoel. En anders beter te vaak dan te weinig gecheckt!
hier wees het "niet willen slapen" altijd op een oorontsteking. Verder had hij dan net aan koorts (<38,5) en merkte je overdag helemaal niets aan hem. Heb ook heel wat keren bij de huisarts gezeten, dat die zei: ik zie een vrolijk, actief kind dus het zal wel meevallen. Maar we hebben alleen al in 2014, 6 dubbele oorontstekingen gehad bij hem en 8 AB-kuren, dus ik bel altijd als het weer zover is. Al heeft hij nu sinds een maand buisjes, dus hopelijk is het over.
Met oorpijn doet het retezeer om te gaan liggen, goed mogelijk dus dat het de oren zijn, en nee daar hoef je niet per se verkouden voor te zijn.