Als je echt afhankelijk bent van een baan ( buiten het werk van je man ) En je kan werk krijgen maar je krijgt een 0 uren contract. En dit terwijl je eigenlijk voor zeker 24 uur werk nodig hebt. Hun zeggen dat ze dit niet kunnen bieden maar wel regelmatig werk hebben. Zouden jullie dit dan aannemen of niet?
ja eigenlijk wel en dan in die tussentijd veder zoeken naar ander werk beter iets dan niets zeg ik maar zo
ja die zou ik wel aannemen en ondertussen uitkijken naar een andere baan.. beter iets dan niets toch.. zeker als je afhankelijk bent van je inkomen.. xxx taatje
beter iets dan niets en idd in de tussentijd opzoek gaan naar wat anders. je zegt zelf al je bent afhankelijk dus elke cent is dan meegenomen.
Ja k zie net dat ik het verkeerd zeg sorry. Nu heb ik geen werk nodig heb nog inkomsten. Maar als ik straks werk nodig zou hebben dan moet ik zeker weten voor minimaal 24 uur werk hebben ( op het salaris wat ik nu heb zou ik dan nog 2 euro kunnen inleveren ) En als ik meer zou moeten inleveren dus meer moeten gaan werken. Ik heb die baan nu dus nog niet nodig. Straks misschien wel. Maar als ik dan maar 10 uur kan werken in een maand schiet ik er nog niks mee op natuurlijk... Aangezien ze mij geen uren kunnen garanderen.
nou ik had dat dus 2 weken terug.. allemaal mooie praatjes je moet zoveel uur minimaal beschikbaar zijn en als je dit aantal uren opgeeft kan je niet minder werken.. zit ik daar 2 uur met nog 3 sollicitanten (dus ja duurt lekker lang) en aan het eind meld ze tussen neus en lippen door 0 uren contract.. dus wel zo flexibel moeten zijn als de pest, niet minder mogen werken dan je zegt te willen werken, laag loon.. en er niks van zekerheid voor terugkrijgen :S dus als ze je beu zijn of minder werk hebben staan hun wel in hun recht om jou m inder in te plannen ook al mag jij niet minder beschikbaar zijn :S nou ik stond even met mn mond vol tanden.. heb het toen afgewezen.. nu spijt van.. was wel leuke baan.. maar dat 0 uren was voor altijd nooit vaste uren op papier .. morgen weer een nieuw gesprek ergens, info bijeenkomst.. nu besloten als het weer om 0uren gaat dat ik het wel aanpak en intussen verder zoek... maar ja ik zoek werk erbij juist voor de zekerheid die ik dan heb.. dat had ik ook gezegd aan de telefoon..vind dus dat mevrouw nogal erg misleidend mij daar op gesprek heeft laten komen.. ze was nogal verbaasd ook dat ik zo raar opkeek toen ik vroeg sorry wat zei je nu niet alleen de eerst 3 maanden 0 uren maar altijd 0 uren? maar goed iets is idd beter dan niks.. alleen wel jammer als de baan echt goed bevalt dat je weet dat je er nooit zekerheid bij zult krijgen..
dik gedrukte ben ik dus ook bang voor. Want wat als.. Dan heb je ook geen recht op WW en heb je dus helemaal geen inkomsten.
Als je nu nog niks hebt en je hebt straks wel inkomsten nodig hebt dan zou ik het wel doen maar wel uitkijken naar iets anders. Dan is iets beter dan niets.
Ja dit is dan ws pas na april. Ik twijfelen echt enorm aangezien het werk me best aantrekt. Alleen dat 0 uren contract niet. Want als ik aangenomen word en ze direct geen werk hebben zit ik dus al.. En kan ik ook geen aanspraak meer maken op evt. WW uitkering..
als het nu niet hoognodig zou zijn dan had ik het niet gedaan. als het wel hoognodig was dan wel maar zou het dan als overbrugging naar een andere baan zien.
als je echt werk nodig hebt dan pak je het wel aan voor de inkomsten, en dan ga je gewoon verder zoeken.Maar ligt wel aan of je uitkering hebt momenteel.
Ik heb nu ziektewet. En weet niet wanneer ik door het uwv betergemeld word. Ook heb ik hierna nog recht op 7 mnd ww. Maar tis jammergenoeg wel een baan die ik echt leuk vind. Heb gevraagd of er regelmaat in dfe uren zit maar dat ook niet. Het kan bijv 2 weken heel druk zijn en dan 2 mnd niet. Als ik deze baan aan zou nemen vervalt mijn recht op ww en evt ww na baanverlies ook. En ik vind het dus best een risico om te doen. Omdat ze mij niks kunnen garanderen Maar anderzijds denk ik dit is wel een baan die ik graag wil
Hoe zou je dat dan kunnen regelen met de kinderopvang? Hoef jij daar geen vaste dagen/uren voor af te spreken? Aangezien je maar 140% van je gewerkte uren mag declareren?
Ja ik moet dus dagen als voorkeur aangeven. Op die dagen word ik ook ingezet ( als er werk is ) Dat is dus ook een nadeel aangezien je nu van de BD alleen nog je gewerkte uren vergoed krijgt ( niet alles natuurlijk ) En je bij de opvang vaste dagen moet op geven.
ik heb ook in een soortgelijke situatie gezeten. Ik zou dan als zp-er aan de slag kunnen maar ook geen urengarantie. Daar heb ik ook voor bedankt. Teveel risico ivm kinderopvangtoeslag. Ik had echt geen zin om een fikse naheffing van de belastingdienst te riskeren. Had daarna gelukkig snel wat anders.
Als je weet dat er meer dan genoeg werk voor je is, kan je het wel doen. Vanaf 3 maanden bouw je rechten op rondom, gemiddeld aantal gewerkte uren, ziekte en dergelijke. Zodra je een vast arbeidspatroon hebt, kan je aanspraak maken op die uren ( gemiddelde over een x periode ).