iemand bekent met het medicijn Importal?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jantina, 14 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Ik heb vandaag het cb gebeld, over de voeding van britt..ik ben uiteindelijk zaterdag bij de huisartsenpost geweest omdat ze weer niet van haar ontlasting af kon komen.....ze heeft toen een klein clisma gehad. Ik kreeg van het cb tehoren dat ik de huisarts maar even moest bellen en moest vragen of ik het middel Importal kon krijgen, dit is een soort laxeer middel dat de darmen actief maakt.moet een zakje poeder oplossen in een half glas water en dan 1 thee lepel toedienen bij elke voeding.

Is iemand hier bekent mee?
    Werkte het om de ontlasting op gang tebrengen?

wil graag jullie ervaring weten want vind het best eng haar dit tegeven :(

groetjes jantina

2. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Dit is inderdaad een middel om de ontlasting makkelijker kwijt te kunnen. Ik werd zelf met ouderen en die krijgen zit ook vaak als ze moeite hebben met de ontlasting.
    Het is geen eng middel om te gebruiken. Succes en hopelijk werkt het voor je kleine!

liefs, misspuma

3. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    zou ze er niet overdreven veel kramp van krijgen miss?

4. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Nee hoor, het is een onschuldig middeltje. Het helpt echt goed hoor!

liefs, misspuma

5. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Dochter van mn vriend heeft dit ook gekregen. Geen enkele last van bijwerkingen gehad. Zij was 6 toen ze het kreeg.

6. melissa

melissa Actief lid

28 mrt 2006
    219
    0
    0
    sterker nog, ik heb met mn bevalling een totaalruptuur opgelopen en ik moest de eerste 3 weken na mn bevalling ook importal innemen.
    Omdat mijn ontlasting soepel moest blijven.

Was voorbereid op een gruwelijke smaak maar het is juist heel zoet en werkt prima.Het is echt héél onschuldig, en kan denk ik geen kwaad hoor!
    succes!

7. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    maar het werkt nog steeds niet:S..
    haar darmpjes rommelen wel maar nog steeds geen ontlasting.
    Zaterdag heeft ze voor het laast gepoept, wat moet ik nou in vredesnaam doen....word er zo moedeloos en verdrietig van

8. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Wat vervelend dat het nog steeds niet wil met het poepen van Britt. Heeft ze er ook last van? Geef je bv of fv?

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.506
    113
    Kylian had last van harde ontlasting waar hij maar moeilijk af kon komen en onze huisarts advieseerde toen om in elke fles een scheut olie (lijnzaadolie) te doen.
    In ons geval heeft het geholpen en we zijn het blijven geven tot 3 maanden en hebben het toen heel langzaam afgebouwd.

Groetjes Anita

10. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    pendrag ik geef flesvoeding..

11. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Dan is het zeker raar dat ze zo weinig poept. Het eerder genoemde scheutje olie zou je kunnen proberen. Of voeding voor gevoelige darmen. Ik weet niet of je Nutrilon of Friso geeft (of nog iets anders) maar misschien helpt dan Omneo of Comfort. Jarissa krijgt haar flessen half normaal, half Comfort (vanwege het spugen) en haar ontlasting wordt van de Comfort heel dun dus dat komt er heel gemakkelijk uit. Je zou dit kunnen overleggen met het CB of met de dieetist van Friso/Nutrilon. Ik heb met de dieetist van Friso ook hele goede ervaringen.

Ik hoop dat het snel over is en je kan gaan genieten van heerlijke poepluiers!

12. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Importal geven ze niet als het kwaad zou kunnen hoor wij gebruiken het in de ouderenzorg erg veel voor de mensen.

je kan goed bellen naar de info lijn van friso zie www.frisokindervoeding.nl
    dan krijg je een dieetist aan de lijn.
    ik heb ze ook van de week gebeld en helpen je erg goed bij al je vragen en zijn ook heel eerlijk geen dure verkooptrucjes ofzo!

13. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Die bedoel ik ook. Ik was echt tevreden met hun advies.

14. melissa

melissa Actief lid

28 mrt 2006
    219
    0
    0
    hee ik heb misschien 'n oplossing.

Yesse zat ook 'n keer verstopt en toen zei mn moeder dat ik hem even moest tempraturen!
    Niet om de tempratuur op de meten maar om de weg even vrij te maken.
    En als dat niet hielp een heel klein friemeltje zeep(gewoon van een stuk zeep) inbrengen m.b.v. de termometer, zeep maakt het begin van de ontlasting wat soepeler en kan nét helpen om het in werking te zetten!
    Je kunt het proberen toch?

Ps. Toen ik Yesse getempt had, 10 min later een hééle volle luier: met POEP!

Deel Deze Pagina