Vlekken uit jurkje?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ellen291982, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

We hebben van buren van ons een bruidsmeisjesjurkje gekregen voor Emma. Hij werd gebruikt als verkleedjurkje. Hij is gemaakt van stof waar ze bruidsjurken ook van maken.
    Het is een heel mooi jurkje.

Alleen er zitten vlekken op, ze heeft er denk ik ook buiten mee gespeeld.
    Ik heb de jurk in de handwas gedaan en ingespoten met Dasty van de Wibra. De vlekken zijn er helaas niet uit. Sommige zijn iets lichter.

Iemand enig idee of en waarmee ik ze eruit kan krijgen?

2. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Stomerij misschien?

3. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    In de zon te drogen hangen schijn te helpen (dan moet ie er wel zijn) verder zou mijn tip ook Dasty zijn, als dat al zo weinig helpt vind ik het weinig hoopvol dat het nog gaat lukken.
    Misschien dat ze er bij de stomerij nog wat mee kunnen.

4. Ellen291982

Dat wilde ik in eerste instantie ook doen, maar de stomerij is nog best duur toch? Dacht eerst kijken of er andere opties zijn

5. Ellen291982

dan hopen dat de zon snel komt, dan wil ik dat nog wel even proberen.
    Dasty werkt op veel vlekken goed idd

6. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Zou de stomerij eens bellen wat ze rekenen. Denk dat het best mee valt.

7. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    Mijn oma, moeder en inmiddels ik ook, zweren zo ongeveer bij sunlite zeep! Schijnt heel ouderwets te zijn, maar helpt heel goed tegen de naarste vlekken.

8. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.041
    2.908
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik heb zelf een spuitbusje Treffer in huis. Dit werkt op verschillende vlekken heel goed. Ik gebruik ze nogal eens voor vetvlekken. Je spuit dit direct op de vlek, laat het even inwerken en stopt het dan bij de gewone was. Als je was droog is, zie je geen vlekken meer. Ik heb het gewoon bij Kruidvat gekocht.

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik zeg ook opnieuw wasssen en in de zon leggen op een rekje. Even wachten tot de zon weer schijnt, volgende week wordt het beter zeggen ze.

10. Meisjesmama

Meisjesmama Niet meer actief

Werkt inderdaad perfect!

11. Kruimelmuis

Kruimelmuis Bekend lid

4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    Wij zweren bij ossengalzeep..
    Alleen nog nooit geprobeerd op ingedroogde vlekken..
    Tis niet duur..
    1,3 voor n blokje..

12. mam1985

mam1985 Actief lid

6 apr 2010
    232
    1
    0
    NULL
    NULL
    Citroentje ( zeep) en dan in de zon te drogen leggen. Of met vanisch en daarna in de zon?

13. Nat in de zon leggen op een witte handdoek, dan bleken de vlekken weg, je kunt eventueel nog inwrijven met witgoed waspoeder, maar wel oppassen met de blauwe bolletjes die daarin zitten

14. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    vlekreiniger van HG...werkt hier op alle vlekken ook oude! let wel op met kleuren....die gaan ook weg :p

15. Ellen291982

Verschillende tips lees ik. Ga het sowieso eerst nat in de zon leggen.

Die sunlie zeep kan je die in de supermarkt krijgen?

16. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Wat hier helpt zijn de volgende dingen: Een emmertje lauwwarm water, ariel poetstroep(speciaal voor vlekken) en een dag laten staan. Dan uitspoelen en in de machine. Dan heb je nog (aah chips, zwangerschapsdementie.. HOE HEET DIE TROEP NOU aarghhhhhhhhhhh...) een klein oranje flesje met een blauw label, weet iemand hoe dit heet?? Werkt echt super.

En wat ik ook wel eens doe als niks helpt, even een goede kwak dubro citroen erop. Dit helpt bijna altijd wel maar is wat agressiever. Maargoed tegen die tijd heb ik vaak al zoveel geprobeert dat het erop of eronder is en er is nog nooit iets lelijk mee geworden. Ik laat dat echt een nacht liggen,(dus echt dubro op de vlek) spoel het uit en dan in de machine.

17. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.041
    2.908
    113
    't Gezellige Brabant
    Shout?

Deel Deze Pagina