Ik weet dat rectaal altijd de beste methode is om te tempen. Maar in ziekenhuizen worden ook oorthermometers gebruikt. En om nou steeds bij volwassenen rectaal te meten? (we moeten onze temp goed in de gaten houden ivm eventuele besmettingen bij batuhan) Bij batuhan zal ik wel altijd rectaal tempen met de oorthermometer erbij. Zodat ik snacht eventueel makkelijk kan tempen zonder hem er helemaal wakker voor te maken. Welke adviseren jullie? Ik heb een klein beetje rondgekeken en dacht aan deze: Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.deonlinedrogist.nl/images/res/_732049_3929_2925.jpg
Over het algemeen zijn oorthermometers niet betrouwbaar. Die in ziekenhuizen zijn enorm duur en zelfs die zijn niet helemaal nauwkeurig. Voel jij niet snel of hij verhoogging of koorts heeft aan zijn voorhoofd. Ik voel zo al meestal verhoging of koorts heeft en dan temperatuur ik haar. Wel zou je (als je die nog niet hebt) een termometer kunnen halen die in 10 seconden klaar is.
mijn ha gebruikt een soort laser thermometer, een paar seconden tegen het voorhoofd(slaap) en het is gepiept! Hij vindt het heel betrouwbaar, maar kheb geen idee welke het is!
ik gebruik nu de voorhoofdsthermometer van.... eeuuhh weet het merk ff niet meer. Scheelde bij mij maar 0.3 graden ( gelijk rectaal als voorhoofd gemeten ) Vind het dus best goed. aangezien met de oorthermometer ik wel 1 of 2 graden verschil had. Alleen zit aan de voorhoofdthermometer wel nadeel dat je aan veel dingen moet denken. De omgeving mag iet te heet zijn of te koud en je mag niet net gedronken hebben. Maar goed, mijn man is zo vreselijk anti rectaal meten hihihi dus je moet dan wat he
Ik ben heel blij met onze oorthermometer. Van Braun thermoscan..de duurste. Ik heb het eens vergeleken bij mezelf, eerst oor dan achterwerk (met een normale uiteraard) en de oor geeft 0.2 meer aan. Dat kan komen omdat de oor voorverwarmd wordt voor een meer accurate opname. Gister had mijn peuter opeens 39.2. Nou ik kon haar in bed doen en elk half uur toen ze sliep meten net zoals je zegt. Heel fijn gevoel en of het nou 0.2. meer of minder is...als je het maar ongeveer weet. Nadat ze 2 uur sliep eindigde we op 38.8 en kon deze mama met een gerust hart gaan slapen. Voor mezelf meet ik wel rectaal omdat ik het zonde vind van alle lenskapjes die je bij de oor thermo moet gebruiken. Groetjes, C
bedankt voor de reacties. Het zet me wel aan het denken beter een voorhoofd of oor. Ik heb de assistente van ons huisarts gesproken zij gaat het met de huiusarts overleggen en belt mij terug. Charlie heb jij de IRT 4020 of de 4520? En lenskapjes als je die nou schoonmaakt na het gebruiken kan je ze dan niet nog een keer gebruiken?
De 4520. Ja die lenskapjes verwijder ik ook niet steeds hoor. Veeg hem schoon en na een tijdje vervang ik hem dan. C
En ik wil het sowieso in het begin nog alle twee gebruiken bij mijn zoontje. Om te kijken hoeveel het verschilt. En bij Batuhan ga ik hem alleen snachts gebruiken. Als ik erg twijfel meet ik hem alsnog rectaal. Ik heb vrij koude handen bijv gisteren ik schrok me rot en dacht dat batuhan heel erg warm aanvoelde. Maar zijn temp bleek 36.8 te zijn
hier heb ik een oortemp voor erbij en dan idd als je al weet ze is ziek dat je dan na de zetpil in de slaap kunt kijken. mg hem ook niet gewoon gebruiken onze dochter heeft al aantal maal koortsstuip gehad dus mag niet boven de 38.5 hebben en jah met oortemp kan ieineens heel wat lager zijn. voor jezelf is het geen punt want je voelt het wel als je ziek bent dan is de temp alleen een bevestiging.
de oorthermometer in het ziekenhuis is ook voor de meter niet betrouwbaar ik had steeds ver onderthempratuur maar dat klopte helemaal niet