Bevallen: met lenzen in of bril op?

Discussie in 'De bevalling' gestart door engeltje23, 22 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hoi meiden,

Deze vraag schoot mij ineens spontaan te binnen....
    Wat vonden jullie prettiger bij de bevalling, of maakte het totaal niet uit?
    Ik draag zelf altijd liever lenzen, maar kan me voorstellen dat t niet prettig is tijdens de bevalling.

Liefs engeltje

2. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Heb je een bril?

Dan kijk je toch terplekke wat je het fijnste vindt...

Ik heb zelf een bril maar geen lenzen dus voor mij geen keuze maar ik kan me voorstellen dat lenzen ook wel heel practisch is...

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ja haha en daar zijn totaal geen foto's van pluus :)
    Heb zo'n hekel aan mn bril en vooral als ik ermee op de foto moet. En sja, net na de bevalling is natuurlijk een fotomoment en ( echt erg ) maar ik zou me dood ergeren als ik met bril op de foto sta.... Alleen zoals ik t nu heb meegemaakt met dat hele erge spugen, kon ik dus mn lenzen niet meer in als ik mn bril tijdens t spugen heb opgehad.
    Echt, waar maak ik me druk om he?

4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik ben met lenzen in bevallen en dat beviel prima. Heb er geen last van gehad.Eigenlijk ook niet over nagedacht op het moment dat ze me gingen inleiden. Had evt. wel een bril bij de hand, maar tijdens het opvangen van de weeën lijkt me een bril niet prettig en tijdens het persen ook niet met mijn bezwete voorhoofd.

5. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Ik ben 3x bevallen met mijn lenzen in

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Thnx voor je reactie saar!
    Ik lees zoveel dat t juist niet prettig is met lenzen in, maar jouw ervaring is dus al heel anders!

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik had geen lenzen in en ook geen bril op, na de bevalling wel m'n bril opgezet, maar tijdens vond ik dat écht onprettig zitten. Lenzen had ik niet echt over nagedacht, bevalling begon 's nachts en toen had ik ze dus sowieso niet in, vervolgens ook niet ingedaan ofzo. Ook niet gemist, trouwens, en ik heb best slechte ogen (beide rond de +5).

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Thnx voor jullie reacties meiden!

9. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik moet nog, maar ik denk dat ik er met lenzen inga en mijn bril bij de hand houd. Lijkt me ook nog uitmaken of je normaal vlug last van je lenzen hebt.

10. Mickey18

Mickey18 Actief lid

4 mrt 2008
    149
    0
    0
    Dat worden bij mij zeker weten mijn lenzen! Ik heb -9 beide ogen, dus met bril op blijft er niks van m'n ogen over.
    Bij mijn eerste had ik ook de hele tijd mijn lenzen in, ook tijdens de spoedkeizersnede.
    Had absoluut geen last van mijn lenzen (tijdens weeënstormen heb je ook niet echt veel aandacht voor dat soort zaken haha!)

11. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ik heb heel snel last van droge ogen en tijdens t spugen springen er steeds allemaal adertjes, krijg dan heel veel druk erop zeg maar...

Maargoed, als ik er tegen die tijd nog over na kan denken, denk ik dat ik ook gewoon eerst mn lenzen maar indoe, die kunnen er wel altijd nog uit natuurlijk...

12. Libra1

Libra1 Bekend lid

2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Waarom zouden lenzen niet fijn zijn tijdens de bevalling?
    Ik draag ook lenzen, en wil ook wel wat zien tijdens de bevalling. Nooit bij stil gestaan dat het niet fijn zou zijn :( Een bril lijkt mij dan weer "zweterig" op je hoofd.

13. pinkel

pinkel Actief lid

18 aug 2011
    282
    164
    43
    gehandicaptenzorg
    ik ben ook bevallen met mn lenzen in, heb zo'n hekel aan mn bril dat geen haar op m'n hoofd er aan gedacht heeft om die op te doen. lenzen indoen is het eerste wat ik doe als ik wakker wordt, dus toen ik naar de badkamer ging om mn vruchtwater te controleren gelijk lenzen in gedaan. nergens last van gehad.

ik zou kijken wat je zelf fijner vind, als je veel last hebt van je ogen is je bril misschien fijner. houd het gewoon allebei bij de hand.

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier alledrie de keren met lenzen in.

15. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Lenzen!!
    Ben bevallen met bril maar zweette zo dat ie afzakte,
    dus maar afgezet.
    Met resultaat dat de vk zei:
    Kijk eens wat je hebt gekregen... (We wisten het geslacht niet)
    IK kon het helaas niet zien, was mn bril ergens onder het bed terecht gekomen....
    (Heb dan ook wel -11 dus dat scheelt)
    Volgende keer zou ik de lenzen maar in doen haha.

16. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Hmmmm toch allemaal voordelen van lenzen!!

Zo balen dat ik die niet heb... :(
    Ik zie ook geen steek zonder bril (ook -11) maarja lenzen heb ik niet dus!

17. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

halen dan!

18. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.192
    10.793
    113
    Ligt er maar net aan hoe hard t gaat - als ik een dag en een nacht moet doorhalen worden lenzen wel vervelend... Heb in de vluchttas (is back-up, eerste keus is thuis) zowel een bril als een paar lenzen, vloeistof en een doosje gepakt...

19. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    bij mijn eerste wou ik mijn lenzen in houden..mocht niet toen het een spoed keizersnede werd...(uiteindelijk normaal bevallen op de ok nog...) Maar ik draag ook al een tijd nu weer mijn bril...had veel oogontstekingen...en nu helemaal niet meer! Dus bij de 2de mijn bril op...en mocht zelfs tijdens de KS!! (ja deze keer wel geworden....)

20. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Ik heb ook een cilinder dus deze hebben ze niet op voorraad... en ik hoop toch echt dat ik de bestelling niet meer af kan wachten!!!

Deel Deze Pagina