Iemand dé tip?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamavantwee1996, 16 mrt 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavantwee1996

    mamavantwee1996 Nieuw lid

    16 mrt 2024
    2
    3
    3
    Vrouw
    Goedemorge!

    onze jongste zoon (2-april 3) is sinds de laatste tijd vroeg wakker. Vanochtend was het ook 6.45u. Normaliter is hij koning slaap haha!
    Oudste zoon is sinds januari naar de basisschool en T moet dus ook vroeg opstaan (lees 7.30u) dan ligt hij soms nog zo vast te slapen, dat hij niet wilt opstaan. En op dagen dat we vrij zijn is hij de 1e die wakker is.
    Hij wilt dan bij ons in bed slapen, maar slaapt totaal niet dus houden dit ook altijd af. is sinds deze week ook volledig zindelijk, maar na het ochtendplasje gaat hij wel terug mee naar zn eigen bed maar slaapt niet meer.
    op schooldagen kan hij al vroeg aangeven dat hij moe is, zoals gisteren dan liggen ze er allebei keurig om 19u in en slaapt hij meteen in. Maar dan wel weer zo vroeg wakker..

    is er teveel verandering? Mist hij dan tóch nog het middagdutje die hij juist zo weigerde? Is het te vroeg om een slaaptrainwekkertje in te zetten?

    of heeft iemand nog een andere tip waardoor hij misschien wat meer rust kan nemen tav slaap.
     
  2. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.649
    7.470
    113
    Op zich lijkt me dit een vrij normale tijd?
    Hier waren de kinderen vanaf die leeftijd ook altijd zo vroeg wakker.

    We hebben toen zo'n klokje met een plaatje gekocht. Om 7.00 uur lichtte het plaatje op met een wakkere koe (ofzoiets) en 's nachts een slapende koe.

    Tot 7.00 uur moesten ze in bed blijven en heel zachtjes doen (natuurlijk mochten ze wel naar de wc). In het weekend ging dan één van ons er ook om 7.00 uur uit, dan kon de ander nog even lekker blijven liggen.
     
    mamavantwee1996 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  3. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.986
    1.753
    113
    Ik vind het helemaal niet zo vroeg hoor. Hele normale wakker wordt tijd voor een kindje. Hier is het vaak vroeger maar moet hij tot 6 45 u in bed blijven.
    Slaaptrainer kan wel hoor vanaf een jaar of 3.
    Maar denk echt dat je je zegeningen mag tellen met deze slaap tijden.
     
    Mammavantwee, Spectre en mamavantwee1996 vinden dit leuk.
  4. Mamavan123

    Mamavan123 Actief lid

    20 apr 2023
    478
    404
    63
    Hier vinden we 6:45 uitslapen. :roflmao:
    Met dat ze ouder worden hebben ze gewoon wat minder slaap nodig. Ik vind bijna 12 uur aan een stuk slapen ook heel netjes.
     
    3xo, Orchid24 en mamavantwee1996 vinden dit leuk.
  5. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.796
    12.429
    113
    Vrouw
    Ik denk dat het hier aardig wat mama's zijn die jaloers op je zijn. Slapen tot 6:45 uur? Daar kunnen veel ouders alleen maar van dromen;)

    Ik gebruikte bij mijn jonge kinderen een tijdschakelklok met stekker lampje. Werkt hetzelfde als een speciaal lampje zoals @Felice omschreef.
    We stelden de tijdschakelklok in op 7:00 uur. Lampje aan? Dan mag je uit bed. Lampje uit? Dan stil in je bed blijven. Dat werkte prima.
    Er werd hier vaak ook samen geslapen met meerdere kinderen, dan hadden we vaak een simpele digitale wekker staan. De grotere konden dan klokkijken en de kleintjes leerden we dat ook. Vaak met een jaar of 3 wisten ze al wat er op de wekker moest staan:
    "-zeven-punt-nul-nul- dan mag ik uit bed".
     
    mamavantwee1996 en Athina vinden dit leuk.
  6. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.320
    26.021
    113
    7u is uitslapen joh :roflmao:
     
    mamavantwee1996 en Zxcvb vinden dit leuk.
  7. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    15.021
    5.850
    113
    #7 Eppo82, 16 mrt 2024
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2024
    Ik zie ook geen gekke tijd? Kwart voor 7 is hier ook altijd een prima tijd geweest. En hij ligt dan toch 12 uur te slapen? En doordeweeks nog meer zelfs, Lijkt mij ook voldoende voor een gemiddelde 3 jarige?

    Wij hebben een pinguïn slaaptrainer. Bij groen mogen ze eruit. Mijn jongste ligt dan inderdaad vaak nog even te wachten tot 6:50 (ivm school, maar in het weekend laten we dit zo) want dan mag ie eruit, maar die is rond 6 uur al wakker.
    Een 3jarige snapt dit concept ook wel, al heb je de kans dat ze een aantal keer komen vertellen dat het lampje nog niet groen is :p
     
    mamavantwee1996 vindt dit leuk.
  8. Shalom

    Shalom Bekend lid

    15 jan 2024
    788
    497
    63
    Hier zijn ze ook veel vroeger hoor. 6.45 is doordeweeks opstaan tijd voor ons en tja, zo'n jong kind ziet geen verschil in doordeweeks of weekend. Dus in het weekend ook vroeg op. Het hoort erbij. Er komt een tijd dat je ze uit bed moet schoppen:roflmao:
     
    mamavantwee1996 vindt dit leuk.
  9. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.554
    3.193
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    over 2 weken wordt de klok weer verzet ;) dan krijg je dat uurtje er bij - ik moet zeggen dat wij het vaak wel rond die periode hadden dat we dachten.. pff het is weer vroeg dat ze wakker zijn! Maar wat anderen al zeggen; een timer of slaapwekker zodat ze in elk geval stil blijven. Dat ze wakker zijn kun je weinig aan doen. En als ze weten dat ze nog stil moeten wachten, vallen ze soms nog wel in slaap.
     
    mamavantwee1996 vindt dit leuk.
  10. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.037
    14.305
    113
    Hier de oudste vaste prik 0600, met mazzel 0645

    Kinderen zijn vroege vogels.

    Overigens is R net gewisseld van 0930 naar 0800, dat is wel een luxe editie. Mja als de oudste om 0600 naast je staat heb je daar vooralsnog weinig aan.

    Garanties zijn t net zo min, G sliep ook heerlijk uit maar kwam vanaf dr 3e in een slaapstoornis (doorslapen) in een rustige nacht stond ze 3x op interval naast je.
     
    mamavantwee1996 vindt dit leuk.
  11. Emuna

    Emuna Lid

    18 jan 2024
    12
    17
    3
    Vrouw
    Best een nette tijd toch.

    Hier is het afgelopen week vaak half zes /zes uur maar laten het maar even zo want als de klok straks verzet word is het waarschijnlijk weer normaal zonder dat we er wat voor hoeven doen .
     
    mamavantwee1996 vindt dit leuk.
  12. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.856
    10.781
    113
    Ik vind het een mooie tijd en hoe fijn dat hij al om 19:00 uur slaapt! Wel herkenbaar dat ze in de weekenden juist vroeg wakker zijn, en doordeweeks wakker gemaakt moeten worden, ik weet ook niet wat dat is…
     
    mamavantwee1996 vindt dit leuk.
  13. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.318
    3.549
    113
    Lijkt mij een prima nacht van 19.00 - 6.45 toch? Zeker als hij met regelmaat door de weeks nog langer slaapt. Als hij moe is in de middag lekker even een relaxmoment inlassen.
    Hier zijn ze ook geregeld in het weekend eerder wakker dan door de weeks, flauw is het wel, maar je doet er weinig aan.
    Met 3 jaar hadden ze hier wel allebei een wekker/slaaptrainer en oefenden we met in bed/op de kamer blijven tot er een 7 op de wekker stond of de trainer het juiste kleurtje had.
     
    mamavantwee1996 vindt dit leuk.
  14. mamavantwee1996

    mamavantwee1996 Nieuw lid

    16 mrt 2024
    2
    3
    3
    Vrouw
    Ohhh sorry, ik wilde niet overkomen als “verwend”
    We werken onregelmatige diensten en over het algemeen slapen de jongens idd langer en dat is zeker prettig!! Begrijp me niet verkeerd.
    Maar het was ineens zo “vroeg” voor zijn doen en hij gaf rond 10u alweer aan moe te zijn, vandaar. :oops:

    Het klopt inderdaad dat hij dan 12u slaapt, zo had ik het nog niet bekeken, en van de klok die weer verzet wordt ook niet aan gedacht.

    Bedankt voor jullie reacties :)
     
    Spectre, Dubbelgeluk en Felice vinden dit leuk.
  15. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.649
    7.470
    113
    Ik beschouw je ook zeker niet als verwend hoor! Het is maar net wat je referentiekader is. Als je eigen kinderen altijd lang slapen en je kent geen anderen waarvan de kinderen altijd op tijd wakker zijn, weet je dat toch niet?

    Hier vertelde ik een keer aan iemand dat we er in het weekend ook op tijd uit moesten toen de kinderen klein waren, begreep de ander niet, maar die had dan ook kinderen die met gemak tot 9 uur sliepen, dat neem ik dan niemand kwalijk hoor :D hooguit dat ik een beetje jaloers ben, hihi!
     
    Spectre, Sado en mamavantwee1996 vinden dit leuk.
  16. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    20.218
    8.942
    113
    Dat is uitslapen :roflmao:
    Die van ons was wakker tussen 5 en 6 tot een jaar of 4.

    Inmiddels 9 en is ergens tussen 6.30 en 7.30 wakker.

    Hij heeft eigenlijk altijd maar rond 10 uur geslapen :rolleyes: (als het niet minder was)
     
  17. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.292
    15.467
    113
    Ikvind 6:45 midden in de nacht :p

    Hier heeft nr4 er een handje van, op schooldagen om half 8 wakker moeten maken, in het weekend voor 7u wakker :rolleyes:o_O dan mag hij dus ook absoluut niet uit bed etc. Zorg dan eerst maar dat ik op schooldagen niet hoef te wekken :evil:
     
    Sado vindt dit leuk.
  18. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    18.222
    15.807
    113
    Ik ook. Zo vroeg zijn ze hier gelukkig echt (zeer) incidenteel wakker.

    Vind sommige van bovenstaande reacties dan ook een beetje flauw - tuurlijk mag je van geluk spreken dat je kind normaliter uitslaapt, maar dat betekent toch niet dat je geen vraag mag stellen als je kind plots (veel) eerder wakker is? Dat het geen gek tijdstip voor een jong kind is klopt, maar het is anders dan gewoonlijk, dus kan me de vraag goed voorstellen.
     
  19. Vulpen

    Vulpen Fanatiek lid

    30 jul 2014
    2.921
    3.489
    113
    Ja zo zijn ze. Irritant hè...

    Ik zou een wekker kopen en hem leren dat hij pas uit bed mag als er een 7 vooraan staat. Tot die tijd proberen te slapen of spelen met je knuffels :)
     

Deel Deze Pagina