En dat vind ik helemaal geen probleem. Maar ik heb wel een beetje problemen om groenten te vinden die hij met zijn handjes kan eten! Hij is bijvoorbeeld altijd knettergek geweest op spinazie maar wij eten altijd spinazie uit een pak, en dat zou je met wat moeite nog wel met de hand kunnen eten, maar hij weigert dat gewoon. Gepaard met veel gegil en geschreeuw. Misschien vindt hij het vies aan zijn handjes? De boodschap is me in ieder geval duidelijk, hij wil het niet . Ik geef hem nu bloemkool, broccoli, courgette, maar verder is mijn inspiratie een beetje op! Sperziebonen lust hij niet.. erwtjes lijken me vrij klein? Morgen wil ik eigenlijk pasta maken maar ik ben bang dat meneer dat ook te ingewikkeld vindt om met zijn handen te eten. Heeft iemand tips om het mijn zoontje wat makkelijker te maken?
Sperzieboontjes (qua vorm net frietjes), snijbonen, paprika in reepjes, tomaat in schijfjes, komkommer enz. Bijna alles eigenlijk. En wil hij wel met een vorkje? Op die leeftijd maakte ik vaak stampotten met allerlei groenten, dat plakt goed op de lepel dus konden ze lekker zelf knoeien met de lepel.
Als ik hem een vorkje met wat erop geef houdt hij het ding zo omhoog dat het eten ervanaf druipt. Om daarna met zijn handjes op het gevallen eten te slaan en dan begint hij weer te schreeuwen. De rest heb ik wel wat aan, bedankt.
Spinazie geprakt met aardappel en dat met de handjes? Maceroni kan mn dochter hier lekker met de handjes eten, als je of de saus, of de maceroni vrij grof houd kunnen ze goed dingen vastpakken. Erwtjes is mn dochter ook gek op, die vist ze overal tussenuit. En ze is gek op bonen, bruine bonen, witte bonen, kikkererwten en alles. Dat eten we dan ook wel bijna elke week, vaak een stoof schotel ( Soort chilli con carne, of kikkererwtenstoofpotje )
mijn zoontje is ook een miep met zijn handjes, hij houdt ook niet van vieze handen en vertikte het ook om "vieze" dingen te eten. Gelukkig wordt jouw zoons moteriek steeds beter en zal hij het steeds beter kunnen. Pasta voor hem aan een vorkje prikken zodat hij zelf kan eten? Mijn zoontje wilde vanaf 13 mnd ook perse zelf eten, in het begin kon hij het niet, maar na een week of wat ging het steeds beter. Inmiddels prikt hij zelf alles netjes aan zijn vork. Dingen die niet te prikken zijn weigert hij nog steeds want met een lepel lukt het hem ook nog niet altijd even goed.
pasta's wordt hie rmet handen gegeten, nasi (plakkeriger maken) bami wilde spinazie wokken? wortels, mais, erwtjes ( gaat best hoor met die pincetgreep), verder alle sin repen, bietjes, rode kool, paksoi, aubergine in palkken ofzo, pompoen, zoete aardappel, tomaat, komkommer, omelet met groentes, pannekoek met groentes,
Hier is het bestek helemaal hot: prikken en scheppen. Het kost tijd, en we deden het veel "samen" om te oefenen en zo kreeg ik er nog wat in Misschien een doekje paraat om zijn handjes tussendoor te poetsen als dat hem stoort? Idd erwtjes zijn favoriet, kon ze al met 8 mnd mee overweg. Als ik inspiratieloos ben ga ik gewoon naar de winkel en probeer met "haar" ogen te kijken, en ze kan bijna alles wel eten eigenlijk!
Doperwtjes waren hier ook al heel vroeg een hit, met 8 maanden ofzo? gaat prima. Verder maak ik vaak gebakken champignons voor mijn dochtertje (een paar keer doormidden snijden), die zijn echt favoriet hier, mais, rauwkost (komkommer met name), dat kan ze allemaal zelf eten.
Ik dacht altijd dat doperwtjes gevaarlijk waren dus ik heb die eigenlijk altijd nog geprakt. Kan ik eigenlijk ook weleens mee ophouden dan. Mixen geven gaat hem niet worden want als ik meneer meer dan twee stukjes tegelijk geef gaat hij erin 'roeren' met zijn handen tot alles op de grond ligt. Als ik één of twee stukjes geef weet hij niet hoe snel het in zijn mond moet . We zullen het ook nog eens gaan proberen met een vork. Gewoon de dingen die hij normaal ook wel wil eten zodat hij niet hoeft te stressen dat moeders er weer aankomt met die vork En dan geef ik hem gewoon een vork erbij, ben benieuwd wat hij ermee doet.
ja hier helpt dat ook hoor, samen aanprikken en dan hem loslaten kan ie het zel fin zn mond brengen...hoe...dta is dan weer een andere vraag Begon hier met 13 mnd dat hij ineens met een vorkje wilde eten ( sommige dingen) Lepel gebruik ik hier alleen met zn muesli, dat is wat vaster...en anders wordt het ehct een knoeiboel! maar ook dat wordt graag geoefend, dus vaak mag hij het laatste btj dan zo prutsen...en yoghurt geef ik af en toe uit een beker...vindt ie geweldig..zelluf doen succes!