Iemand de innesteling gevoeld?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door mom2be88, 12 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mom2be88

    mom2be88 Bekend lid

    14 mrt 2016
    652
    165
    43
    6DPO en ineens uit het niets een soort lichte menstruatie achtige steekjes in mijn onderbuik... misschien stom, maar moest denken van “zou het een innesteling zijn?”

    Heeft iemand hier ervaring mee? En zo ja, hoe voelde het bij jou? Bij mijn vorige twee kindjes nooit iets gevoeld dus geen idee hoe dat zou moeten voelen, als het al te voelen is.
     
  2. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Ik heb dat elke maand, dus is geen innesteling. Bij mij tenminste.
     
  3. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik heb denk ieder steekje/kwaaltje uit het boekje wel gehad maar was nooit zwanger. En toen ik wel zwanger was, dacht ik dat ik gewoon ongesteld zou worden:roflmao:
     
    Sado, nizzie86 en mom2be88 vinden dit leuk.
  4. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Totaal 5 zwangerschappen en 1x een innesteling gevoeld. Kreeg een hele scherpe steek die een halve minuut heeft aangehouden en daarna verdween. 2 dagen later een positieve test. Alle andere zwangerschappen niks gevoeld.
     
    Vogelmeisje en mom2be88 vinden dit leuk.
  5. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Ik dacht altijd dat het onzin was dat je die innesteling kon voelen totdat ik het zelf had. Vierde zwangerschap op 4dpo menstruatieachtige krampen in de avond/nacht. Volgende dag begon ik ook dingen te ervaren.

    Ben een enorme slaapkop en nachtmens en kan altijd moeilijk opstaan. Toen ineens was ik in de ochtend direct wakker als ik wakker werd en ook vroeg. Ook ben ik een slechte drinker en al helemaal geen water drinker. Toen dronk ik ineens rustig 2 liter water op een dag en daarnaast nog ander drinken. Om zeker te weten dat dit daadwerkelijk de innesteling was ging ik op 6dpo de eerste test doen, kruidvat 2v5 maar was negatief, maar 7dpo heb ik een first response gedaan (goedkope preditor) en die was positief. Dus heb zeker weten de innesteling gevoeld. Kruidvat was pas na de afleestijd positief. 8 dpo was ook de kruidvat binnen afleestijd positief
     
    mom2be88 vindt dit leuk.
  6. mom2be88

    mom2be88 Bekend lid

    14 mrt 2016
    652
    165
    43
     
  7. mom2be88

    mom2be88 Bekend lid

    14 mrt 2016
    652
    165
    43
    Ik heb eigenlijk nooit gedacht dat het onzin was, maar beide zwangerschappen niets gevoeld. Dit was een licht menstruatie gevoel en dat heb ik nooit zo ergens midden in mn cyclus. We zullen zien. Apart was het wel. Maar ben niet echt iemand die zich bij t minste of geringste zwanger voelt hoor:roflmao:
     
  8. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.073
    113
    Nabij Utrecht
    Ik had het de ene maand wel en de andere maand niet.
    Bij hadden vage krampjes etc niks met een innesteling te maken.

    Ps, ik testte altijd belachelijk vroeg, dus een biochemische zwschap kon het niet zijn in de maanden dat ik wel iets voelde.
     
  9. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik heb het bij mijn jongste ook vanaf 7dpo gevoeld, in de auto een scherpe steek en daarna een soort menstruatiekrampjes maar dan steeds heel ‘lokaal’, echt op een bepaalde plek. Enkele dagen later had ik een positieve test.
     
  10. toffepeer

    toffepeer Bekend lid

    14 feb 2017
    581
    258
    63
    Ja ik! Bij eerste 3 zwangerschappen niet, maar nu op donderdagavond wat menstruatie-achtige steekjes en krampen. Was toen 5dpo. Herkende ik ook niet van wanneer ik niet zwanger was, dus het viel me echt op. Dinsdag testte ik positief!

    Hopelijk voor jou is het een innesteling :)
     
    mom2be88 vindt dit leuk.
  11. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Ik niet, 4x zwanger, 4x niets gevoeld. Zelfs al zou je een steek voelen en 2 dagen later positief testen, wil dat nog niet zeggen dat die steek de innesteling was
     
    RoGiJuLi en Lisa280887 vinden dit leuk.
  12. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    Eerste zwangerschap niets gevoeld, maar dat kan ook zijn omdat die in mijn eileider had genesteld :confused: Bij tweede zwangerschap had ik op 6 dpo ook menstruatieachtige krampen en op 8 dpo een positieve test. Succes!
     
  13. Ang1987

    Ang1987 Fanatiek lid

    28 jul 2020
    2.391
    2.156
    113
    Ben een soort expert in hele vroege zwangerschapssymptomen want 7 keer zwanger geweest (helaas niet allemaal succesvol 1 en hopelijk nu een 2e keer een goede afloop) en zeker op 1 keer na krampjes gevoeld die ik vooraf of achteraf aan de innesteling kon toeschrijven.

    Soms trekkende liezen, ook wel eens echt een gevoel of er zich iets innestelt tot best heftige 'menstruatiekrampen'.

    Maar ook wel eens in maanden dat ik het niet probeerde voelde ik gelijke krampen.

    Hoop heel erg dat het raak is voor je!
     
  14. Chayammy

    Chayammy Fanatiek lid

    14 aug 2020
    1.288
    2.085
    113
    Vrouw
    Ik ben 4x zwanger geweest en heb alle keren de innesteling gevoeld. Het voelde als korte menstruatie-achtige krampen, maar dan heel lokaal en een paar dagen te vroeg. Mijn menstruatiepijn komt direct met ook andere kwaaltjes en dat had ik nu steeds niets. Natuurlijk twijfelde ik steeds, omdat het zo minimaal is en je alles over-analyseert, maar het klopte steeds. In maanden dat ik het niet zo voelde was ik ook niet zwanger.
     
  15. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Voor de dames die zeggen de innesteling gevoeld te hebben: hoe weten jullie zo zeker dat het de innesteling was? Ik bedoel… er kunnen zoveel oorzaken zijn voor een steekje/krampje/dingetje. Hoe kan je het nou zo zeker weten?
     
    RoGiJuLi, Snoepjes en Sado vinden dit leuk.
  16. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Beide kinderen. Bij zoon: 1 scherpe steek, 2 dagen later positief. Bij dochter: 4x scherpe steek, 2 dagen later positief. Niet een menstruatieachtige pijn, maar een echte steek.
    Dit nooit gehad in gewone cycli. Dus ja, grote kans dat dit innestelingen waren...
     
  17. Chayammy

    Chayammy Fanatiek lid

    14 aug 2020
    1.288
    2.085
    113
    Vrouw
    Helemaal 100% zeker weet je het natuurlijk niet. Bij mij was het dat ik iets 'anders' voelde dan ik normaal heb voorafgaand aan een menstruatie. Meer steken ipv krampen. Het duurde ook vele korter, geen aanhoudend gezeur in mijn baarmoeder. En ook op een ander moment: een paar dagen voor mijn menstruatie zou moeten beginnen, terwijl ik normaal gesproken pas de dag of avond voor mijn menstruatie krampen/zwaar gevoel in mijn baarmoeder krijg (en dus geen steken). Daarnaast begonnen dan vrij snel daarna mijn eerste zwangerschapsverschijnselen.

    Tijdens de maanden waarop wij ook probeerden zwanger te worden maar ik uiteindelijk geen positieve test heb gehad, heb ik natuurlijk ook ieder krampje/steekje aandachtig in de gaten gehouden in de hoop zwanger te zijn. Maar de maanden dat ik deze hele specifieke steken niet voelde heb ik ook geen positieve test gehad. Daarom denk ik dus echt dat het de innesteling was.
     
  18. toffepeer

    toffepeer Bekend lid

    14 feb 2017
    581
    258
    63
    Eigenlijk vooral hetzelfde als wat @Chayammy zegt. De timing was voor mij erg ongebruikelijk in m'n cyclus, en dit soort steekjes/krampjes ken ik niet van rond mijn menstruatie of eisprong of waar dan ook van. Dus idd, zeker weet je het nooit, maar ik dacht wel 'zou me niks verbazen als...' en idd test was paar dagen later positief :) Dus zo achteraf ben ik er wel zeker van, ik heb er iig geen andere verklaring voor.
     
  19. Ang1987

    Ang1987 Fanatiek lid

    28 jul 2020
    2.391
    2.156
    113
    Bij mij was het vooral achteraf terug te herleiden, inderdaad. Superlastig om het met zekerheid te zeggen. Maar ik heb eigenlijk op 1 keer na wel echt 'geweten' dat de zwangerschapstest positief zou worden (icm andere subtiele symptomen zoals meer afscheiding/vochtigere vagina. Als ik niet zwanger was 'wist' ik dat ook zeker.
    Zet weten toch maar tussen aanhalingstekens want het blijft toch niet meetbaar.
     
  20. wondertjes1992

    wondertjes1992 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Ja heb deze bij zowel R als deze baby gevoeld. Een heel scherpe steek die even bleef aanhouden. Ik testen bij beiden pas een week na die steek en bleek dan al 5 weken te zijn.
     

Deel Deze Pagina