wij hebben een huis gekocht, vandaag 25 mei is de laatste dag dat wij onze huurwoning nog hebben, (hebben dus gehuurd tot de 25e) maar morgen de 26e pas de sleutels inleveren.. we hebben alle vloerbedekking in ons oude huis eruit gehaald, behalve de vloerbedekking op de trap, en de tegels in de hal en keuken.. als er nog geen nieuwe huurders bekend waren voor de 25e mochten we dit laten liggen omdat er dan nog geen sprake is van overname.. vandaag zegt de vrouw van de woningbouw anders.. namelijk dat als er straks wel nieuwe huurders zijn (en wij dus allang niet meer het huis huren) dat we alsnog de vloeren eruit komen te halen als die mensen ze niet willen.. ik vroeg me af of hier misschien standaard regels voor zijn? of een wet.. ik kan me voorstellen dat we het uit moesten halen als we het nog huurde op dat moment... maar ze hebben 1.5 maand de tijd gehad om nieuwe huurders te vinden, en dan komen ze pas met nieuwe huurders als we al uit het huis zijn en de sleutels hebben ingeleverd.. ik vind dit niet echt eerlijk klinken..
Nee inderdaad. Hier is et zo als er nog geen huurders zijn de vloer er dus voor het inleveren van de sleutels eruit moet zijn. Ik heb zelf een datujm gegeven waarop de nieuwe huurders kunnen overnemen. Mijn man moet namelijk weer weg op een bepaalde datum en dan moet et er gewoon uit zijn. Rare gang van zaken bij jullie. Maar wel zelf gaan doen anders gaat et je geld kosten ( tenminste hier als zij het moeten doen voor je)
Wij moesten ook alle vloeren eruit halen toen de woningstichting nog geen nieuwe huurders had gevonden.
Ik werk bij een woningbouwvereniging en bij ons is het inderdaad zo dat dit als overname geld. Zijn er nog geen nieuwe huurders bekend tegen de tijd dat je de sleutel inlevert, heb je 2 keuzes: of je haalt het eruit voordat je de sleutels inlevert, of je laat het alsnog liggen ter overname voor de nieuwe huurders. Willen de nieuwe huurders het dan later niet overnemen, krijg je een paar dagen de tijd om de vloerbedekking alsnog te verwijderen. Ik weet niet met wat voor systeem ze bij jullie werken, maar 1,5 maand is niet lang de tijd om nieuwe huurders te vinden. Bij ons hebben we vaak pas na 3/4 weken uberhaupt de kandidatenlijst en dan moeten we nog gaan beginnen met de controle van gegevens (wat ook weer langer duurt door de inkomenseisen tegenwoordig) en kandidaten die gereageerd hebben en alsnog weigeren, waardoor je soms pas bij de 6e of 7e of nog latere kandidaat een match hebt. Maar goed, zo werkt het hier, hoeft nog niet te betekenen dat het bij jou corporatie ook zo werkt. Heb je niet iets op papier staan hierover toevallig? Anders toch maar even contact opnemen om het nog eens na te vragen... Hoop dat je zo een beetje duidelijkheid hebt. Succes ermee!
Is niet bij iedere woningbouwvereniging hetzelfde. Sla er even de voorwaarden op na waarvoor je hebt getekend. Daar moet eea in staan.
Wij moesten wel alle vloerbedekking eruit halen, terwijl er ook nog geen nieuwe huurders waren voor het huis.
Je bent verplicht de woning in de staat achter te laten zoals je het aangetroffen hebt. Grof gezegd. Maar als de nieuwe bewoners de vloer willen laten zitten, dan is het geen probleem. Anderzijds ben je dan inderdaad verplicht om de vloer eruit te trekken als ze er een probleem van maken. Maar een tegelvloer: Komop, die laat niemand je eruit trekken hoor.
Wij moesten de tegelvloer verwijderen...! Ware het niet dat ik de woningbouw iets heb laten ondertekenen dat wij de vloer vijf jaar terug ook verplicht hebben moeten overnemen... Die vlieger ging dus uiteindelijk niet op en we konden de vloer dankzij dat laten liggen.
een plavuizen vloer behoort tot de woning zelf, die hoef er alleen maar uitgehaald te worden als die beschadigd/kapot is. Dit is doorgaans de regel tenminste
Werk ook bij een woningbouw en bij ons gaat het precies zo. Tegelvloer kan eventueel ook nog door de woningbouw worden geaccepteerd/overgenomen, maar ze kunnen ook eisen dat je hem eruit haalt. Zat die er al in toen je de woning kreeg? Dan kun je kijken of je hem zelf hebt overgenomen van een vorige eigenaar of dat het een NSV (niet standaard voorziening) was die eigendom is van de woningbouw. Bij ons is de regel dat alles wat nagelvast of verlijmd is/zit, overgenomen wordt door de corporatie (dus tegelvloer ook), dus die hoef je bij ons nooit te verwijderen.