Vaak 's nachts eruit moeten voor speen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Witnie, 24 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Witnie

Witnie Actief lid

14 aug 2013
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

Na weer een nacht met vaak eruit moeten vraag ik me af of iemand misschien tips heeft...

We hebben een zoon van bijna 4 maanden. Slapen is altijd al lastig geweest maar inslapen gaat gelukkig al een stuk beter.

Helaas is het zo dat we 's nachts er zo'n 10 tot 15 keer uit moeten om hem de speen te geven. Bedje kan niet bij ons op de kamer dus we moeten er elke keer echt uit om hem de speen te geven.
    Als hij die heeft is hij eigenlijk meteen weer stil, de ene keer voor 10 minuten en de andere keer voor een paar uur.

Laten huilen vind ik geen optie. Bang dat onze oudste wakker wordt en meestal ben ik de eerste die het hoort en ga ik er snel uit zodat man niet wakker wordt. Bovendien probeer ik overdag wel eens om hem te laten huilen maar dat werkt niet helaas.

We hebben al wat dingen geprobeerd:
    * niet meer wakker maken voor de laatste fles maar deze slapend geven (hij krijgt rond 6/11/15/18.30/22 de fles, 5x 180).
    * laatste fles 210 geven
    * rijstebloem toevoegen
    * laatste fles weer later geven dan 22u
    * overdag heel rustig houden, zorgen voor zo min mogelijk prikkels

Tot nu toe geen resultaat.
    Het is ook geen honger (dat laat hij anders wel duidelijk merken ;) ), vanmorgen dronk hij de fles ook heel rustig en lag maar een beetje te spelen met de fles..

Zal vast een fase zijn, maar die duurt nu al een paar weken en het sloopt me zo onderhand... Iemand toevallig nog een tip wat te kunnen doen?

In elk geval bedankt voor het meedenken :)

2. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Uhhhhh, dit duurde bij ons tot 7 maanden :(.

M'n zoontje werd tot 7mnd ingebakerd en kon daarom zijn speentje niet pakken.
    Eenmaal in een gewoon slaapzakje kon hij z'n speentje zelf pakken en in zijn mondje doen....dit scheelde alles!!!

Ik had destijds ook ALLES geprobeerd, gek werd ik ervan!!

Anyway, ik zou als ik jou was zo snel mogelijk aanleren dat hij zelf z'n speentje gaat pakken en in z'n mondje stopt.
    Ik heb nu 2 spenen in zijn bedje met zo'n spenending eraan....

3. Witnie

Witnie Actief lid

14 aug 2013
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat tot 7 maanden is geen goed vooruitzicht, slaapt hij nu wel goed?

Zoon heeft hier ook ingebakerd gelegen tot een paar weken terug (koorts gekregen van de prikjes dus toen cold turkey gestopt) maar toen was het hetzelfde verhaal...

Dat hij ook maar gewoon z'n handen in z'n mond stopt, net als overdag ;)

Wat voor spenending bedoel je? Hier wel een spuugdoekje in bed zodat hij daarmee kan wriemelen/tutten..

4. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    Mmmmmm ik lees mee.....
    Mijn zoontje is bijna 5 maanden en zelfde probleem.
    Vannacht hoefde ik er gelukkig maar 2x uit.

5. Witnie

Witnie Actief lid

14 aug 2013
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohh 2x lijkt me een genot...
    Vorige week was het een keer half 6 toen we er voor het eerst uit moesten, was ook heerlijk!

Tot een paar weken geleden was het ook veel minder vaak... Zou het dan toch een sprongetje zijn? Sprongetje rond deze tijd duurt lang volgens 'oei ik groei'...

*gaap*

6. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Zo'n speenkoord. Die herkent hij nu en kan ém dan makkelijk vinden in z'n bedje.
    Ja hij slaapt nu veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel beter!!!
    Afgezien van zijn fles (nog steeds) zijn er nachten dat we van 23-7 er niet meer uit hoeven!!
    Dat kun je je nu bijna niet voorstellen, want ik herken jouw verhaal van er 10-15x per nacht uit moeten.

7. Witnie

Witnie Actief lid

14 aug 2013
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is een speenkoord niet eng bij hem in bed? Die van ons stopt alles in z'n mond, ik zie al helemaal voor me dat ik dat hele koord uit z'n mond moet vissen...

Misschien anders kijken of ik aan een spuugdoekje een lintje kan maken om de speen vast te maken...

8. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Zo'n speenkoord is er speciaal voor... niet gevaarlijk. Koordje is veel te kort om iets uit te kunnen spoken. Wij hadden dat ook bij onze oudste, stevig vast aan zijn romper. Jongste heeft nooit geen speen gehad gelukkig maar weet nog goed wat een drama dat het was pfffff.

9. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Ja wij hebben zo'n speenkoord met zo'n knuffeltje er zeg maar aan. Dus te groot voor in z'n mondje.
    Maar buiten dat, hij pakt nu bewust dat ding en zoekt dan bewust zijn speen. En stopt die dan in zijn mondje. Dit kon hij trouwens vrij snel gelukkig omdat we hem overdag ook een speen gaven (nu alleen 's avonds).
    Je hebt ook glow-in-the-dark spenen, das misschien een goede optie? En dan een stuk of 10 in z'n ledikant?? :p

10. Witnie

Witnie Actief lid

14 aug 2013
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok anders probeer ik dat eerst eens overdag, kijken of het hem lukt (toch een beetje schijterig *bloos*). Koord dus wel vast maken?

Zag net dat we een glow in the dark speen hebben liggen, vanavond eens uitkoken...

In elk geval vast bedankt voor de tip! :)

11. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Misschien kun je stoppen met de speen. Dan heb je weleen aantal dagen en nachten dat hij moet wennen maar daarna is het klaar.

Hier van 0 tot 2 maand een speen, daarna was het gebeurt.

Deel Deze Pagina