mijn dochtertje draaide zich gister al van rug na buik 15 wkn oud!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Tinkerbell1987, Aug 23, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tinkerbell1987

Tinkerbell1987 Fanatiek lid

Nov 22, 2010
    1,195
    548
    113
    Female
    sinds gister heeft ze het dan door hoor, ze was al elke x aan het martelen maar kwam niet veder omdat haar armpje in de weg lag.
    Maar gister lag ze in de box en ik kijk in 1 x ligt ze op haar buik:$, dus ik vraag nog aan mijn zoontje heb jij haar omgedraaid?
    nee zei hij, dus ik haar weer op haar rug neer gelegd en ja hoor daar ging ze weer hahaha.
    En toen moest ze naar bed, maar ze heeft altijd een slaapzakje aan dus ik dacht dan zal ze wel blijven liggen, maar niet heus dus, zelfs met slaapzak draait ze zich op haar buik:p.
    Dus ik heb de driehoekjes waar ze tussen lag maar weer te voorschijn gehaald en haar daar tussen gelegd want ben veel te bang dat ze met haar gezicht in het matras gaat liggen, want ze kan nog niet terug draaien.

stond hier wel ff van te kijken mijn zoontje was al vlot met 4 en halve maand mij dit is helemaal wat hihi.

ben benieuwd wanneer ze gaat kruipen aangezien me zoontje iets over de 6 maanden was.
    en met 7 maanden liep hij in de box langs de rand maar pas met 12 maanden liep hij los want hij durfde zich niet los te laten haha, hij is nu trouwens nog zeer voorzichtig met alles, en bedenkt zich eer wat er zou kunnen gebeuren als hij iets zou doen hahaha.

2. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Een baby van 15 weken oud en die uit zichzelf kan omdraaien is sterk genoeg in haar nekje om niet in het matras te stikken hoor.... Ik weet niet wat die driehoekjes zijn, maar dat lijkt mij met die draaipogingen gevaarlijker... Hier had ze het buik naar rug draaien ook binnen de kortste keren door zodra ze kon omrollen...

3. Tinkerbell1987

Nov 22, 2010
    1,195
    548
    113
    Female
    dit zijn die driehoeken dan kunnen ze sowiezo niet op de buik draaien.

4. annasskies

annasskies Actief lid

Feb 23, 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Die van mij deed dat ook met 15 weken, twee weken later ook de andere kant op. Ze heeft altijd op haar buikje geslapen en doet dat nog steeds (8mnd). Ook kroop ze met 6 mnd, en ging staan met 7mnd. Ben benieuwd wat we nu weer krijgen. Van mij hoeft het allemaal niet zo snel, kom ogen tekort...

5. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Ik zou dat kussen er echt uithalen. Is gevaarlijk. Een zijligkussen mag je niet meer gebruiken als ze zelf om kunnen rollen. Ze kunnen met dit kussen alsnog omrollen en vervolgens niet meer terug.
    Kussen is bedoelt om kinderen in zijligging te houden om zo voorkeurshouding tegen te gaan. Het zorgt ervoor dat ze niet van zij afrollen. (Wat vaak automatisch gebeurd als ze slapen). Kussen is dus NIET bedoelt om te voorkomen dat ze zelf op de buik gaan liggen. Dus niet voor de veiligheid.

Babys zijn sowieso sterk genoeg om hun hoofdje om te draaien als ze ademnood zouden krijgen. Die van jouw kan al draaien en is al 15 weken oud. Lekker laten rollen dus.

6. Tinkerbell1987

Nov 22, 2010
    1,195
    548
    113
    Female
    ja gaat veel te snel he...
    dat baby baby is er zo snel af als ze alles zo snel doen....
    zij slaapt altijd op haar zij.
    heb haar eerst altijd tussen die driehoeken gehad want vind dat rug liggen wat ze nu moeten maar niks, al die afgeplatte hoofdjes en helmpjes tegenwoordig komt BIJNA allemaal daardoor, en het is voor wiegendood zodat ze niet na de buik draaien, met die driehoeken kan dat dus niet en ze kunnen niet onder het dekentje komen.
    ik het ziekenhuis toen mijn zoon geboren werd had ik ze bij me en toen moest ik ook een brief ondertekenen dat ik zelf wou dat hij op zijn zij lag.
    maar alle zusters vonden het zo´n fijn ding want dus geen afgeplatte hoofdjes niet de kans om op de buik te draaien of onder het dekentje te raken.

7. Tinkerbell1987

Nov 22, 2010
    1,195
    548
    113
    Female
    mijn zoontje heeft 6 maanden tussen die kussens gelegen en kon ook al rollen maar is nooit na de buik gerold ertussen hoor dat lukt echt niet rug wel maar buik niet want ze komen niet over dat ding heen maar met de rug draaien ze er gewoon langs af daarom had ik het bij haar er ook al weer uitgehaalt want ze lag elke x toch op haar rug gelukkig wel met haar hoofd op de zijkant

8. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Ik zou die driehoekjes niet gebruiken maar dat is natuurlijk je persoonlijke keus. Ons zoontje draaide met 15 weken al van buik naar rug. Hij slaapt namelijk op zijn buik en kon al heel snel zijn hoofdje helemaal rechtop houden in buikligging en zich "opdrukken". Hij is nu 6,5 maand en mer sinds 3 weken dat hij echt probeert te kruipen. Maar hij snapt nog niet goed welke houding hij moet aannemen ;)

Het is alleen jammer dat de "baby" er zo snel vanaf is.

9. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

May 10, 2012
    1,681
    0
    0
    tegen het rollen met slaapzak heb ik nu het stuk slaapzak wat nog te lang is onder de matras gestopt. Ze ligt hier dus vast in bed, ze kan wel beide kanten een beetje op dr zij liggen, maar doorrollen naar de buik kan niet. Ze mag van mij best op dr buik slapen hoor, maar zodra ze op dr buik ligt in bed gaat ze huilen. Geen succes dus. Sinds ik haar "vastleg" gaat het beter :)

10. Riverr

Riverr Fanatiek lid

Aug 27, 2012
    2,019
    172
    63
    Mijn ventje deed het met 14 weken. Van rug naar buik en dan weer naar rug, wist niet wat ik zag.. Ik zou die driehoeken persoonlijk ook niet gebruiken, ik denk dat ze het zelf goed kan regelen en als hier het terugrollen van buik naar rug eens niet lukt dan gaat hij huilen. Maar misschien heb ik makkelijk kletsen, hij rolt als een gek zodra ik hem op de grond op een kleed leg maar in bed gaat hij niet verder dan zijn zij

11. Kim078

Kim078 Actief lid

Dec 23, 2012
    215
    7
    18
    Mijn zoontje rolde met 12 weken van buik naar rug en sliep ook gelijk op zijn buik. Mijn ervaring met het zijligkussen is dat hij toch wel doordraaide dus het hielp niets. Voor mijn eigen gevoel een aerosleep matrasje gehaald maar ze zijn echt wel sterk genoeg hoor! Gewoon wat vaker gaan kijken en na een paar weken stop je daar vanzelf mee en heb je toch wel vertrouwen er in.

12. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Waarom ga je je kindje vast leggen? Lekker laten rollen want als ze dat kunnen dan kunnen ze het hoofd ook prima draaien. Een kindje wat rolt gaat echt niet in matras stikken.

13. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Klopt wat je zegt!

Mijn kinderfysio zegt ook dat het levensgevaarlijk is om je kindje in een zijligkussen te laten slapen.

14. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

Jun 8, 2012
    1,628
    0
    0
    almere
    hier werd er ook omgerold van rug naar buik en buik naar rug met 14 weken..vanaf die dag slaapt ze op haar buik..zonder kussen...heb t besproken met het cb..en zij zeiden dat zodra ze omrollen ze zichzelf wel redden...je hpudt het toch niet tegen.

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Op mijn verjaardag rolde zoon vsn rug naar buik en terug.... 10 weken was hij toen. Ja, erg vroeg, verde niets aan gedaan. Lekker z'n gang laten gaan.

16. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    En dir word al helemaal afgeraden omdat het gevaarlijk is....
    Ze kan zich nu NOG niet omdraaien. Maar als dit een keer wel gebeurd, kan het mis gaan. Ze kan zich vastrollen en met hoofd in matras komen. Slaapzak staat dan zo strak dat ze zich nog amper kan bewegen. Niet slim dus om te doen.

Share This Page