Ha dames, Ik word al anderhalve week knettergek van een dicht oor. Ik heb het gevoel alsof ik continu onder water zit, geluiden vervormen en s nachts suist dat oor alle kanten op. Ik word er gewoon een beetje depri van. Heel even leek het eergisteren iets beter te gaan, maar ben nu op wintersport en hier op 1500 meter zit mijn oor weer potdicht. Ik ben uiteraard naar de huisarts geweest en die zegt dat er vocht achter dat trommelvlies zit en dat dat de klachten veroorzaakt. Hij gelooft niet in doorprikken dus ik heb nu 4 soorten neusspray. Een cortisonen op recept, een zoutoplossing, een standaard xylometazoline en nog iets homeopathisch. Maar behalve dat mijn neus inmiddels zeer doet van het vele sprayen gebeurt er niks. Weet iemand nog iets anders dat ik kan proberen? Schroom niet om gekke grootmoeders tips door te geven. Ik ben in staat om bladeren sla om mijn oren te binden of om een ui op mijn neus te leggen s nachts, als het maar helpt. En ik hoor het ook graag als je hetzelfde hebt gehad en me kan vertellen dat het wel een paar weken kan duren ofzo. Dat werkt bemoedigend, want dan weet ik tenminste dat het OOIT over gaat.
ps. ik heb uiteraard alles al bij elkaar gegoogled, maar dat helpt ook niet. Gewone gevallen schrijven hun relaas niet op google dus je leest alleen maar over mensen die het al jaaren hebben, dat het nooit meer overgaat en dat ze het liefst voor de trein willen springen :x Gezellig dat internet!
Het gaat over. Gewone zout neusspray, niks geks voor de rest doen en niet van alles door elkaar gaan gebruiken. Het duurt alleen een paar dagen Door de hoogte waar je nu zit heb je er weer meer last van. Het gaat echt over, ik heb er heel snel last van bij het kleinste verkoudheidje. Maar die echo en dat bedompte en die druk die je niet weg kunt gapen is super irritant idd. Sterkte!
Bedankt Juul. Dat helpt. En mama201: ik heb het nu 9 dagen. Denk niet dat ze dan al gaan praten over buisjes of wel? Ben bang dat ik het dan echt eerst veel langer moet hebben Weet trouwens zelf niet of ik dat zou laten doen. Je leest ook daar allemaal niet zulke prettige dingen over.
Mijn man heeft er al bijna twee jaar last van. Hij heeft een neusdouche met zoutoplossing dit helpt soms wel zegt hij. Maar door zijn allergie komt het snel weer terug.
Vriend heeft het afgelopen jaar gehad. Hij kreeg dezelfde medicijnen als jij. Duurde 3 mnd voor het beter ging. Hij kreeg bijna buisjes, maar dat was net niet nodig.
Neem aan dat het vocht veroorzaakt word door een ontsteking? Dan zou je een osteopaat kunnen proberen. Die zitten in Oostenrijk ook (mocht je daar zijn) Hier staat een lijst met klachten wart ze wat aan kunnen doen : Mobile Site Preview Beterschap ermee! En fijne vakantie natuurlijk.
Nou, die link zou ik nou nooit zelf gelegd hebben. Bedankt! Ik loop toevallig bij een hele goede osteopaat in Rotterdam voor iets heel anders en heb 7 januari weer een afspraak. Hoop uiteraard dat het dan over is maar anders laat ik hem zeker hier naar kijken.
Ik heb het ook een tijd gehad. Ongelooflijk irritant. Dacht dat het nooit over zou ggaan. Maar met neusspray ben ik er toch vanaf gekomen. Ik heb het wel langere tijd moeten gebruiken.
Ik had het vandaag toevallig de hele dag. Wat normaal wel werkt is mijn handpalm plat tegen mijn oor leggen en dan er stevig opdrukken. Daardoor lijkt er een vacuum te ontstaan. Voorzichtig er weer afhalen en na ren paar keer herhalen loopt het vocht wel weer uit bij mij. Heb het met zwemmrn vaak 😖
Dit vond ik op internet: Heb je oorpijn en is het oor nog niet doorgebroken? Stop in een schone sok zeezout en knoop je sok dicht. 30 seconden in de magnetron en dan tegen je zere oor leggen (ik lig altijd erop) na ongeveer een half uurtje knapt je oor open en is je pijn stukken beter.
En deze: Zo gaat het over: Doe je elektrische tandenborstel losjes tussen je tanden aan de kant van je oorpijn. Hou dat twee minuten vol en zorg dat er zoveel mogelijk trilling in je oor komt. Wacht een halve minuut en probeer te klaren: hou je neus en mond dicht en blazen maar. Hou dit even vol en je oor plopt weer open Geen idee of het helpt maar je kunt t proberen. Ik hoop dat het helpt. Beterschap en een fijne vakantie.
Ha Puck, dat zeezout en die magnetron lukt hier niet echt (ik zie mezelf al bij de hotelkeuken staan met een sok. Uhm, entschuldiging... darf ich etwas fragen ), maar die elektrische tandenborsteltip ga ik zo zeker proberen. Dank! Verder nog niet veel verbetering. Vooral 's nachts vind ik dat suizen en die piep in dat dichte oor zo vervelend. Daar lig ik wakker van. Heb wel gister zink en ginkgo biloba gekocht en ga daar zo na het ontbijt mee starten. Sommige mensen op internet waren daar laaiend enthousiast over dus baat het niet schaadt het niet.
Ik hoop echt dat het je helpt. Enne.. Van die magnetron, gewoon vragen. Dat maakt het hotel niets uit. Alles proberen, je weet maar nooit! Ik kijk hier straks nog even of t geholpen heeft. Succes!
Als je oor doorbreekt zit er een scheurtje in je trommelvlies waardoor je et dat oor tijdelijk niets hoort. Weet niet of dat handig is op vakantie.
Ik hoor nu ook niks Bonnie, dus dat maakt niet zo uit. Weet alleen niet of een scheurtje in je trommelvlies op 1500 meter extra pijn doet. Misschien is het in dat kader handig als hij zaterdagavond thuis pas knalt. (als hij zou knallen)
Mijn ervaring is dat je met vocht achter je trommelvlies minder hoort dan bij een gat in je trommelvlies . Heb jarenlang met een gat in mijn trommelvlies gelopen en hoorde wel minder maar niet heel slecht. Met vocht achter je trommelvlies klinkt alles zo dof, heel irritant. Hier heb ik het regelmatig (probleemoor ), ik doe er niets aan en het gaat vanzelf weer over. Ik gebruik soms wel neusspray.
Wat mij wel eens helpt is zachtjes tikken net naast de bovenkant van je oor bij je haargrens. Masseren van je oor/naast je oor kan ook wat verlichting geven. Goed je neusspray gebruiken en eventueel stomen. Ik gebruik een homeopathisch middel teatree wat ontstekingsremmend is. Dat doe ik op een gaasje (4 druppels) en dat plak in aan mijn oor. Dat doe ik dan in de nacht. Door de hoogte wordt het erger dus ik verwacht dat het over zal gaan als je weer in Nederland bent. Niet gaan klaren in ieder geval, of zo min mogelijk. Dat is niet goed voor je trommelvlies. Ik loop al een jaar met een dicht oor en oorsuizen maar bij mij kwam het van een ontsteking die chronisch is geworden. Waarschijnlijk is het bij jou eenmalig en komt het weer helemaal goed! Sterkte ermee!
Mijn kno-arts adviseerde om wekelijks bij ieder oor olie te druppelen (arachideolie of olijfolie, 1 druppel in elk oor). Meer preventief dus niet om snel van vocht in je oren af te zijn. Sinds ik dit doe heb ik veel minder last van mijn oren (ik ben nl. al jaren chronisch verkouden, iets waar zelfs de kno-arts helaas niks aan kon doen...).