Pijn aan een litteken of iets wat ooit gebroken was

Discussie in 'De lounge' gestart door paars, 19 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    Wie heeft er wel eens pijn aan een litteken of een gedeelte van het lichaam wat ooit gebroken is geweest?

Ik heb dat dus nu...:$ en het doet me toch pijn!!! Ongeveer 10 jaar geleden sleutelbeen gebroken gehad. En sindsdien heb ik wel eens last van m'n schouder met name wanneer het weer veranderd.
    En het doet echt pijn soms is het wat een zeurende pijn maar nu is het alsof ik met mes gestoken word al ik inadem

Wie herkent dit ook?

2. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Niet zo heftig als wat jij beschrijft. Maar ik heb wel een litteken op mn hoofd (ooit een gat in gevallen toen ik klein was) en als het mistig is doet het daar dus pijn :p

3. Selcan

Selcan Actief lid

14 mei 2015
    315
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Het klopt dat je last kan hebben van een litteken wanneer het weer kouder wordt. Heb ik zelf ook al eens mee gemaakt toen ik in de winter op de fiets naar me werk ging, litteken om mijn kin begon enorme zeer te doen.

4. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Ook niet extreem, maar bij mijn grotere littekens en mijn botbreuk heb ik er altijd flink last van tijdens weersveranderingen.

5. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Ik heb echt vaak jeuk aan de littekens achterop mijn benen. Echt niet te weerstaan hevige jeuk, soms tot bloeden toe. Daarnaast soms pijn aan mijn schouder (plexus brachialis letsel aan geboorte overgehouden) maar nooit op gelet of dit afhankelijk is van het weer :)

6. Lucifer30

Lucifer30 Actief lid

15 sep 2015
    173
    0
    0
    Jep, heb 2 jaar geleden mijn duim op 3 plaatsen gebroken. Elk jaar als het kouder wordt speelt het op..

7. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    Ik heb mijn schouder gebroken gehad en daar heb ik nog vaak last van als het wat kouder wordt of er tocht op staat.
    Ook heb ik er wel eens hele erge pijn aan gehad en heb daar Fysio voor gehad. Het leek inderdaad op een messteek en het gevoel dat je niet weet of het nou heel heet of heel koud is.

8. PlatvoetJ

PlatvoetJ Niet meer actief

Ja ik heb ooit mijn pols verbrijzeld nog dagelijks last van ook van het litteken maar dat is inderdaad meestal met weersverandering

9. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier 2 enorme littekens op de binnenkant van mijn pols na het per ongeluk inslaan van een ruitje... heb er met weer veranderingen veel pijn aan... sowieso al een zenuwbeschadiging, dat helpt helaas niet mee

10. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    JA ik heb veel last van 2 littekens op mijn lichaam. Niet perse alleen wanneer het koud of warm is, het kan zomaar opduiken.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    ja ik heb nog af en toe last van mijn litteken van het inknippen

Pijn en jeuk

Meestal als het weer veranderd of hormonen

12. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    Ben niet de enige dus. :)

13. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.566
    113
    Mijn litteken van 2 x een ks jeukt altijd wanneer er sneeuw in de lucht zit.

Nog weinig last gehad dit jaar:))

14. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Nu 1,5 jaar na de laatste ks (en 3,5 na de eerste) nog steeds veel last van. Ik kan niet eens tegen het aanrecht leunen bijvoorbeeld. Of met de kinderen in bed leggen bukken met de bedrand in je buik. Dat doet echt pijn. Ook met weersverandering of een drukke dat is het een combinatie van pijn en jeuk.

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113

verandert :)

16. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Ik heb een litteken van 15cm op mijn rug en die voel ik steken als het vriest buiten. Vooral de eerste periode. Het lijkt dan wel of mijn litteken moet wennen aan de kou.

17. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Ja hoor. Ik heb de hele winter en zomer zeurende pijn in mijn schouder/bovenarm. Als het koud of warm is dus. Verschrikkelijk. Kan hem dan ook bijna niet gebruiken mijn arm, nog niet eens op liggen ofzo.

Hij doet trouwens altijd wel pijn, maar zit ook een pin in dus dat kan het ook zijn :)

18. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    nooh tis bar erg:D

Ik heb erg veel last van mijn onderbeen.

De zenuwen in mijn handen voeten en gezicht en linkerkant zijn kapot met het koude weer is dit niet fijn en snijd heel erg als ik bvb op de fiets moet

19. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik had een been vol met ijzer, platen, schroeven etc. Deze heb ik laten verwijderen en een stuk minder pijn! Wellicht ook een optie voor jou?

Ik voel m'n botten ook bij weersveranderingen overigens. Been verbrijzeld geweest :).

20. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ik heb een klein litteken op mijn hoofd, vlak boven mijn oog, van zo'n tien jaar geleden en die doet inderdaad soms ook opeens pijn. Geen peil op te trekken maar wel herkenbaar!

Deel Deze Pagina