HELP ik weet niet wat ik met me schoonmoeder aan moet(geen haat topic)

Discussie in 'De lounge' gestart door mommy1983, 18 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Het zit zo mijn schoonzus is verlaten door haar man, ze hebben een tweeling van 5 jaar oud. Nu heeft haar man nooit wat voor de kids gedaan maar schoonmoeder was er veel in huis.(eigenlijk was zei de man)
    Maar nu wil die ex dus de kindjes om het weekend en een paar weken in de vakantie hebben. schoonzus wil dat natuurlijk niet hebben. maar goed schoonmoeder zit er nu dus doorheen omdat ze het zich zelf heel veel aantrekt. maar je kunt er weinig tegen doen hij is immers de vader van de kindjes. ondanks dat hij er nooit naar omgekeken heeft!

Nu roept mijn schoonmoeder steeds dat ze niet meer wil leven en niets meer om voor te leven heeft en dat ze het liefst weg wil enz pfff. ik weet niet wat ik hier mee aan moet. ik heb haar geadviseerd naar de ha te gaan maar dat wil ze niet.

het maakt me ook kwaad omdat ze nog 2 kleinkids heeft om voor te leven. ook regeageerde ze echt belachelijk op onze zwangerschap wat me veel pijn heeft gedaan.

wat moet ik hier nu mee...

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

klinkt als behoorlijke depressie en dan zal ze toch echt naar een arts moeten omdat aan te kunnen pakken. Hier verder weet ik zo even niet, wil je wel heel veel sterkte wensen. Want dit zal ook op jullie gezin een wissel trekken.

3. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ja echt vreselijk. Ik kom net zelf uit een pnd en ik weet hoe het is om me zo ellendig te voelen alleen ik trok wel aan de bel hoe doe je dat bij iemand die niet wil..

4. Sila24

Sila24 Niet meer actief

wat zei ze dn ?toen je zei dat je zwaner bent

5. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ja ze zei ja leuk voor jullie! en geen felicitatie oid ook niet van schoonvader. ze zei dat het niet uit kwam tja ik zal het weg laten halen pffff.
    ik wist al eerder dat ik zwanger was voordat hun uit elkaar gingen

6. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Als ze echt depressief is dan kon je denk ik ook geen leukere reactie verwachten(uitzonderingen daar gelaten). Dan nog is het natuurlijk niet leuk!
    Verder is het een lastige situatie, want je kan niet veel.
    Heb zelf 2mensen om me heen die flink met zichzelf in de knoop zitten....
    Je kan, als je je echt zorgen maakt, zelf eens met haar ha praten.
    Maar voor hulp moet ze toch echt zelf vragen, moeilijk hè?!

7. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ja maar dit is echt van de laatste week. Daarvoor was er niets met dr aan de hand. Ze willen gewoon niet dat de kindjes naar hem gaan maarja hij is ook de vader ik denk dat ze dat stukje eens los moeten laten maarja..

Ik snap dat het lastig is omdat schoonmoeder daar bijna dag en nacht is en dat het voor haar net haar eigen kids zijn(ook geen gezonde situatie vind ik maarja) en als je ze dan moet overgeven aan iemand die er normaal niet voor ze was enz

Ik vind het gewoon lastig om mee om te gaan. Ik heb het afgelopen jaar ook echt een super zware tijd gehad en ik weet gewoon als je zelf niet aan de bel trekt komt er echt geen hulp maar dan moet je wel willen. het is nu ook allemaal vers natuurlijk.

8. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik denk dat je de situatie een beetje op zijn beloop moet laten. Schoonmoeder maakt zich duidelijk zorgen. Wie weet word vader wel een geweldige vader die wel ineens voor de kinderen zorgt als ze er het weekend zijn. De tijd zal het leren. Een scheiding is natuurlijk nooit leuk, maar over een tijdje zal alles wel zijn weg vinden.
    Het beste kan je er maar een beetje buiten blijven en een leuke tante proberen te zijn.

Over jou zwangerschap dat gaat ze vanzelf wel leuk vinden. Haar reactie was absoluut niet leuk. Jammer hoor.

9. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ja ik probeer ze te steunen ze kunnen me altijd bellen.
    Maar alles wat ik zeg is niet goed wij zijn gewoon wat nuchterder dan hun zei maken nu al zorgen over wat er iets wat nog niet eens gebeurd is.

Ik zeg ook de tijd zal het leren. Maar ja hoe help ik me schoonmoeder nu?

Ik heb zelf nog hulp in huis die zal misschien ook wel een tip hebben zal het eens aankaarten

10. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.249
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Ik denk niet dat jij je schoonmoeder kan helpen als ze geen hulp.wil. Het klinkt dat je schoonmoeder en schoonzus echt moeten gaan aanvaarden dat de kinderen ook echt nog een vader hebben. Als je schoonmoeder daar eigenlijk de man speelde.........heeft de vader dan ooit wel een kans gekregen??

11. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Achterlijk zeg... en weer zijn kinderen straks de dupe..

Als ik jouw was zou ik me er tussenuit trekken. Zo kun je ook niet gekwetst raken en kun je ook de schuld niet naar je toe geschoven krijgen.

12. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Als het pas sinds een week speelt is het officieel nog geen depressie, dan moet je minstens 2 weken klachten hebben.
    Het is nog allemaal vers, blijkbaar is ze een type die zich alles erg persoonlijk aantrekt en die misschien ook wel snel van alles roept. Ze klinkt eerlijk gezegd een beetje aanstellerig, het lijkt erop dat zij zich drukker maakt om de situatie dan je schoonzus...

Ze wil zelf geen hulp: dat betekent dat je helemaal niks kan doen. Als je het zelf wilt en aankunt, kan je proberen met haar te praten. Om erachter te komen hoe ernstig het is en om haar te steunen met een luisterend oor.

Ik zou me er zelf niet mee bemoeien.

13. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    nee ik ben het er nooit mee eens geweest hoe het ging. Het begon al toen ze geboren waren. Ze claimt zich er veel en dringt zich ook op. dat deed ze ook toen wij net samen woonde alleen wij zijn types die het gewoon alleen oplossen.

Ik denk ook dat het beetje aanstellen is.
    Maar het ergste is dat ze me schoonzus mee neemt in haar ideeën. Terwijl ze helemaal niet logisch kunnen denken nu.

Ik weet dat ze het altijd goed bedoeld maar ze is altijd zo negatief ze kan nooit iets positiefs denken.

14. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Hoe je schoonmoeder het ook draait of keert, het zijn ook ZIJN kinderen. Als hij 5 jaar geld heeft ingebracht en verzorgd heeft waarom mag hij ze nu dan opeens niet hebben in het weekend of vakantie?

Ik zou haar gewoon lekker laten doen, klinkt meer als aandacht vragen..

15. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Voor mij klinkt het ook meer als aandacht trekken. Misschien ben ik te nuchter ofzo maar ik heb er zo'n hekel aan als mensen zulke dingen beginnen te roepen ;)
    En met alle respect, jullie zijn zwanger en het komt nu even niet uit?! Schandalig... Ze had ook kunnen zeggen dat ze heus wel blij is maar er nu gewoon even niet meer haar hoofd bij is ofzo.
    Ik zou voor nu een luisterend oor voor haar zijn maar er verder niet te veel aandacht aangeven. Hoe die ex-man ook was, het is wel de vader. Over een tijdje als alle stof weer is gaan liggen is het vast weer allemaal anders.

16. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Waarom heeft de vader geen recht op zijn kinderen??

17. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ja geen idee. bang dat ze er niet meer alle controle over hebben zoals ze afgelopen 5 jaar hebben gehad.

Maar ik vind het wel schandalig. Hij is ook de vader en voor de kindjes is het ook niet leuk die hebben het nu al erg moeilijk en later zullen ze er ook nog wel een klap van krijgen als ze zo door gaan

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Lijkt me dat je beter heel ver uit de buurt van je dramaqueen schoonma kunt blijven.

19. Gazy

Gazy Niet meer actief

niks om voor te leven. .. en jou kindjes dan?

20. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Nu kan die vader eindelijk eens de vader gaan zijn. Lekker van zijn eigen kindjes genieten zonder dat zijn schoonmoeder hem in zijn nek hijgt.

Lekker niet teveel mee bemoeien.

Deel Deze Pagina