Auto aanbetaald nu toch van koop afzien?

Discussie in 'De lounge' gestart door frozen11, 2 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frozen11

frozen11 Actief lid

8 jul 2014
    119
    1
    18
    Hoi,

Wij hebben een groot deel aanbetaald voor een auto, maar vanmorgen is onze cv ketel overleden, nu heb ik dus geen spaargeld meer en weet ik niet wat ik moet doen, kan ik de koop ontbinden en sta ik in mijn recht of is het pech? Ik heb de papieren en een sleutel hier maar nog niet op naam gezet, meneer zegt is niet mijn probleem en zegt het geld al uitgegeven te hebben :(

2. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Voor de duidelijkheid... je hebt geld betaald aan een particulier?
    En de auto staat niet op jouw naam, waarom niet dan?
    Als het om een particulier gaat.... dan zal het nog ingewikkeld worden vrees ik.

3. Drieka

Drieka Niet meer actief

Als jij de papieren en de sleutel hebt, waarom staat de auto dan nog niet op jouw naam?

Maakt trouwens niet uit of je het bij een particulier of een bedrijf hebt gekocht, zodra je aanbetaald hebt dan kun je wel van een koop afzien maar de aanbetaling hoeven ze niet terug te betalen, dat is precies de reden waarom mensen/ bedrijven aan aanbetalingen doen zodat ze wat zekerheid hebben dat een koop nagekomen wordt.

4. frozen11

frozen11 Actief lid

8 jul 2014
    119
    1
    18
    Ja particulier aanbetaald zondag en vandaag was mijn man aan het werk dus geen tijd om over te schrijven, zodra dat is gebeurd dan gaan we de auto halen en restant betalen, dat was de afspraak

5. frozen11

frozen11 Actief lid

8 jul 2014
    119
    1
    18
    Oké dank je wel drieka, dat word dus klappertanden zonder cv :(

6. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Je zou ook een cv kunnen huren/leasen. Weet alleen niet of je ook een aanbetaling moet doen.

7. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Weet je zeker dat de cv ketel overleden is? Heb je er al een monteur naar laten kijken? En anders idd 1tje huren.

En verder kun je idd de koop niet ongedaan maken, je hebt geen geldige reden. Dus als de verkoper niet meewerkt houd t idd op.

8. Tika86

Tika86 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.153
    225
    63
    Vrouw
    Ik zou hier zeker voor gaan kijken. Volgens mij kun je bij bijna alle energiemaatschappijen of witgoedbedrijven dit regelen.

Hieronder even een linkje met overzicht misschien heb je er wat aan.
    Cv-ketel kopen of huren | Consumentenbond

9. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    nee helaas als de koper niet Wil hoeft hij de aanbetaling/ handgeld niet terug Te geven.

10. frozen11

frozen11 Actief lid

8 jul 2014
    119
    1
    18
    Dank jullie wel ik heb genoeg informatie en ga op zoek voor de cv ketel

11. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273