Hematoom aan placenta rand, ervaringen?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door charity2010, 27 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Aangezien Google vaak niets positiefs verteld, hoop ik hier ervaringen te kunnen lezen.
    Heb net weer een echo gehad omdat ik nu al 2x wat licht bloedverlies heb.
    Het kindje doet het goed, goed op termijn en was lekker druk. Ze kon wel zien waar de bloeding vandaan kwam en ik moest er vanuit gaan dat ik nog meer ga bloeden. Hoeft niet, kon ook zijn dat mijn lichaam het zelf opnam maar het kon dus ook zeker wel.
    Tevens vertelde de echoscopiste dat ik nu heel rustig aan moet doen, zo mag ik mijn 2jarige dochter niet meer tillen :(.
    Ik lees net de papieren voor de vk door en daar staat in dat er een klein hematoon aan de placenta rand zit.
    Ik word zo gebeld door de vk om de uitslag te bespreken, maar zijn er hier dames met ervaringen? Ik ben zo bang om dit kindje kwijt te raken..

2. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ja hier zaten twee bloedingen, maar mijn lichaam heeft het zelf opgenomen, bij de 20 weken echo was er niets meer te zien. mocht gewoon mijn werk doen maar wel rustiger aan en weinig zwaar tillen =>gaat een beetje moeilijk met 2 jonge kinderen

ik moest rekeinig houden met bloedingen en daarvan niet schrikken want het zat er nou éénmaal en bij mij zat het na de vliezen

3. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Overijssel.
    De verloskundige vertelde dat ze verwacht dat hij bij de 20 weken weg zou zijn maar ik moest wel gelijk bellen bij veel helderrood bloedverlies. De hematoom moet weg gaan, maar het was niet de bedoelling dat hij de placenta meenam zei ze, pff :(.

4. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    och pfff bah!

dus eigenlijk goed bericht, maar nog ff een zorgenmakertje erachter aan met" de placenta moet niet meegaan"

nee tuurlijk moet die niet meegaan :S
    nou we hopen t beste voor je

5. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ja je hebt hem op een zeer ongelukkige plek!!!
    ik hoop en bid voor jullie dat de kleine mag blijven zitten en dat de hematoom zelf oplost dus ook geen bloedverlies want je schrikt toch erg al ben je er op voorbereid

6. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Overijssel.
    Waarom zit hij op een ongelukkige plek? Dat heeft de vk er niet bij gezegd namelijk en elde echoscopiste ook niet..

7. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Overijssel.
    Nog meer dames met ervaringen?

8. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    nou ik hoefde me niet zorgen te maken dat de placenta mee ging, bij mij zat het achter de vliezen

9. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Oh gatsie arme meid! :( Ik heb er geen ervaringen mee maar ga voor je duimen dat alles goed blijft gaan!

10. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Overijssel.
    Tijdens de echo zei ze dat ze een bloeding zag en dat die voor zover ze kon zien, achter de placenta zat. Kon het zelf ook goed zien. Op verdere vragen was ze wat vaag, maar ze zei dat het kindje er iig niet onder lijdt en dat ik nu goed mijn rust moest nemen.
    In het verslag voor de vk zag ik dat ze de foto van de bloeding erbij had gedaan en daar stond als conclussie: Klein hematoom aan de rand van de placenta.

Dat is dus wel iets anders dan achter de placenta. Maargoed, vk had de fax al gekregen toen ik haar belde dus hoefde niet veel uit te leggen. Ze zei dat het inprincipe geen kwaad voor de zwangerschap kan en ze verwacht dat hij bij de 20 echo weg zou zijn. Krijg nu ook geen echo's meer tussendoor. Op internet lees ik dus hele andere dingen, over dat het dus wel kwaad kan, vroeggeboortes enz enz. Denk dat de vk dat er niet bij heeft gezegd zodat ik me geen zorgen zou gaan maken, maargoed dat doe je toch wel.. Ze drukte me wel op het hart dat ik echt rust moest nemen en vrijwel niets meer mag doen. Zo veel mogelijk liggen en zitten.

En de placenta zou hij mee kunnen nemen als hij dus groter word.

11. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Misschien heel makkelijk gezegd van uit hier ;) heb zelf 4 bloedingen gehad tot de 12e week! Maar probeer het toch van je af te zetten! Probeer nog lekker te genieten! Het komt zoals het komt! En ik denk dat er met de 20 weken echo niks meer te zien is!echt meid druk maken heeft geen zin !

12. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Overijssel.
    Kwamen die bloedingen ook van een hematoom dan? De bloedingen zijn me tot nu erg meegevallen. Natuurlijk wil je liever niets zien en is het altijd schrikken, maar tot nu toe gelukkig alleen roze gehad. Geen helderrood.
    Heb een man in huis van wie ik niks meer mag en een moeder die zorgt dat ik mijn rust pak, dus met zulk steun moét het wel goed zijn!

13. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Konden ze helaas de oorzaak niet van vinden! En ik begrijp je helemaal je schrikt je helemaal kapot! Dus begrijp het helemaal! Was ook goed bedoeld ;)! Ik had wel baat bij het advies van mijn vk

14. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Overijssel.
    Ja de vk verteld mij alleen het nodige zodat ik me niet ongerust ga maken..

15. Mamavan2schatte

Mamavan2schatte Actief lid

8 jun 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook gehad,en ze zitten bij mijn er ook nog steeds en ik ben nu 17,3 dagen zwanger.

Bij mij begon het met 6 weken,heftige bloedingen die een week bleef en daarna niks meer verloren.
    maar omdat deze ze extreem groot waren was de kans erg groot dat ons kleintje mee zal komen als alles er in 1x uit kwam.
    Gelukkig bleef alles zitten en werd het om de 2 weken steeds een stukje kleiner.
    Met 13,6 weken met de echo was die erg nog en werd een soort van pannekoek.
    Omdat ons kleintje het opzij aan het duwen is.
    Ik hoop dat het met 20 weken weg is vind het geen fijn idee bang dat het gaat rotte of onsteken(wat niet kan) maar toch denk ik er aan!!

Al verlies jij nu met 12 weken je stolsol is je kindje sterk genoeg om zich eigen goed vast te houden.
    De kans is erg klein dat het fout gaat,en ik snap je angst.
    Ik was ook echt bang en heb zeker geen fijne eerste weken gehad.
    Heb me er nu maar bij neergelegt dat het er nog in zit.
    En ik ook een mooie echo te hebben met 20 weken,en een gezond kindje ter wereld te brengen.
    Ik denk dat ik ook pas kan gaan genieten na de 20 weken echo.
    Maar dat heb ik ook al zit er geen stolsol in.
    Dit is mijn 3e zwangerschap!!!

16. Puppet

Puppet Niet meer actief

Hier nog een voorbeeld van een hematoom die vanzelf is opgenomen door mijn lichaam. Die zat dan wel niet aan de rand van de placenta maar toch..
    Sterkte!

17. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    Ik heb ook een groot hematoom aan de rand van de placenta gehad en op een gegeven moment voor de cervix. Ons kindje werd 50% overlevingskans gegeven. Ik heb vanaf week 12 tot 24 gebloed. Stuk of drie stolels verloren aan het hele begin, echt brokken en bloed dat eruit "goot"..en was dus overtuigd een miskraam te hebben gehad. Ik heb al die tijd bedrust gehad en daarna af en aan weer, maar dit was omdat mijn baarmoederhals was verkort door de bloedingen etc. Mijn verhaal is vrij extreem maar het is allemaal goed gekomen.

Mijn zoontje is nu net 1 jaar oud geworden!!!

Het enige wat je kan doen is rustig aan doen.. inderdaad niet tillen etc. voor zover kan niet werken. Adviezen van gyn's in Nederland kunnen heeeel erg uiteenlopen. In veel landen wordt standaard het advies bedrust gegeven.. vooral als een hematoom op een lastige plek zit. De meeste hematomen worden inderdaad voor de 20ste week zelf door het lichaam opgenomen.
    Heel veel sterkte, de kans dat het goed afloopt is groter dan dat het misgaat, probeer je daaraan vast te klampen! grote knuffel van mij!!!

Deel Deze Pagina