Spullen verkopen op Marktplaats

Discussie in 'De lounge' gestart door mama van 2 meiden, 2 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Verkopen jullie wel eens spullen op Marktplaats en loopt dit goed?

Er wordt natuurlijk steeds meer aangeboden en ik merk dat t verkopen best slecht loopt. Vooral kinderkleertjes raak ik moeilijk kwijt!! Ook boeken en cd's die ik wegdoe (maar die nog prima zijn) verkopen nauwelijks.

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    boeken en cd's doe ik via bol.com...want die krijg ik niet kwijt op mp.

En de rest...tsjah..soms wel soms niet...vind het vooral irritant dat ze bieden maar niet reageren als ik zeg dat ze het op mogen komen halen.......

3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    kinderkleertjes heb ik gehoord jah..maar heb je het aanbod gezien! Na 3 minuten staat je nieuwe advertentie al op pagina 20 ofzo....

4. caroline16

caroline16 Niet meer actief

ik verkoop wel eens wat via MP ja, en ik merk ook dat kleding haast niet meer verkoopt.. ik heb nu toevallig iemand die donderdag even komt kijken.. boeken enzo doe ik indd ook via bol.com en de rest is afwachten.. maar dat is net als hier op ZP, dan word er ook niet gereageerd als je iets te koop zet..

5. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ik heb de kleertjes van mn dochter er in het begin eens op gezet, biedingen van 25, 50 cent hooguit, schiet niet op.
    Kheb toen besloten alles te bewaren voor een eventueel volgende dochter (3 1/2 jaar lang, tig vuilniszakken verder) Als blijkt dat dit een zoon wordt dan zet ik het in vuilniszakken uitgezocht op maat/seizoen op marktplaats etc. Als ze dan niet verkocht worden tegen een redelijke prijs dan breng ik het wel naar een soort voedselbank of kringloop toe.

6. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Het aanbod is ook zo gigantisch groot!

En ik schrik soms ook van de prijzen. Zet iemand een jurkje op Marktplaats wat weinig gedragen is, is de prijs 10 euro onder de nieuwprijs.... what are you thinking? Het is en blijft tweedehands denk ik dan...

Ik verkoop regelmatig iets op Marktplaats, maar dat zijn meestal apparaten zoals: koelkast, tv, surroundset, vaatwasser, mobiele telefoon etc. Dat is meestal snel weg.
    Ook onze auto hebben we via MP verkocht, je moet even geduld hebben, maar uiteindelijk lukt het wel.

Kinderkleding gaat hier linea recta in de zak voor Roemenië, die moeite ga ik niet eens doen om het op MP te zetten.

7. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Merkkleding verkoopt wel redelijk goed vind ik. Wat mij helpt met het verkopen is de juiste kleding bij het juiste seizoen aanbieden. Ook de feestkleding tegen de kerst erop zetten.
    Parfum en cosmetica verkoopt ook wel goed.

8. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Dan moet dat al je handel zijn want 2de hands lijkt me niet te verkopen.

Ik verkoop zakelijk heel veel op marktplaats, denk zo'n 80% van mn omzet, maar dat is heel wat anders dan 2de hands.

9. tulip

tulip Niet meer actief

idd, en ik denk dat mensen dat ook niet goed snappen, als je ziet hoeveel zomerspul er aan geboden wordt, dan denk ik:( dat laat je dan toch liggen en bied je volgende zomer aan.

10. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Hoeft niet handel te zijn om het te kunnen verkopen toch?
    Parfum die je niet gebruikt, of cosmetica die je gekregen hebt ofzo.
    Ik heb al een paar flesjes parfum verkocht die ik niet gebruikte of verkeerd had gekocht. Ook flesjes die al zijn aangebroken heb ik verkocht.

11. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    oke, niet verwacht, zal ook niet in me opkomen om gebruikte cosmetica te kopen.

12. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    De cosmetica die ik verkoop heb ik niet gebruikt, maar bijvoorbeeld verkeerd gekocht ofzo. Maar er zijn mensen die kopen ook gebruikte oogschaduw bijvoorbeeld, meestal zijn deze dan wel van de duurdere merken.

13. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi,

hier gaat het redelijk met de verkoop op marktplaats.
    kinderkleding gaat alleen in pakket per maat op marktplaats en dan verkoop ik het wel.
    dan praat je bv over een pakket maat 68, 30 stuks en dan een leuke prijs erbij.

meubels verkopen we ook goed via marktplaats, laatst nog in een weekend de babykamer , wandelwagen etc verkocht.
    ook spellen voor de wii en de ds gaat super!
    moet wel zeggen dat er een aardig verzadigde markt is dus ik bied alles net iets goedkoper aan dan een ander, omdat ik er zeker van wil zijn dat ik het kwijtraak.

groetjes joyce

14. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    ik verkoop vintage kleding vanaf de jaren 30 ( missrouge ) en dat gaat erg goed, ja ook soms niet maar dat ligt aan de periode van de maand en vaak gaat de maand augst langggggzaaaaammmm.

zit nu ook opeens in een stille week, maar zo verdien ik wat bij want mijn salaris is geen vetpot. van mijn man wel maar daar betalen we ons huis mee af betalen de rekeningen , sparen we van en eten en zo nu en dan uitje.

zorg ervoor dat je duidelijk bent je adv en omschrijf het product goed en minstens 2 a 3 foto's

succes

15. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

hier heel verschillend. soms zet ik er meerdere dingen op en verkoopt er niks. dan zet ik ze er nogmaals op en dan verkoop ik meerdere dingen in een korte periode.

kleding verkoopt op zich beter als je er een pakket van maakt

16. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja kinderkleding is ook erg moeilijk, teminste ik had toen nieuwe babykleertjes en benodigdheden aangeboden via marktplaats en een website alleen liep het niet bepaald storm omdat je ook via mp veel goedkope 2e hands kleertjes kunt lopen die soms net zo leuk en mooi zijn.
    merk het ook met andere spullen omdat er ook mensen bij zitten die er gewoon echt vanaf willen dus bij een lager bod akkoord gaan en jij er een vaste prijs voor wilt. maar vind marktplaats echt een uitkomst, onze tuin bestaat uit marktplaats :)

17. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Gisteren toevallig een goede dag gehad! 2 broeken, lamellen en parfum verkocht. Zo een tijdje niks en dan op een dag heel veel.

18. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

kinderkleding verkoopt erg slecht idd. wat ik niet meer gebruik probeer ik hier weg te geven aan iemand die het wilt hebben en wat overblijft doe ik in de humanitas containers. die mensen kunnen het ook goed gebruiken. ik ga ze iig niet jarenlang in mn schuur opslaan. neah weg ermee als het niet meer gebruikt wordt

19. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Kinderkleertjes verkoop ik wel goed, maar wel in pakketten. Niet los, dat schiet niet op... Zo kom je het wel kwijt ;) En kleding wat nog heel goed uitziet geef ik door aan een vriendin, want op mp verwacht iedereen het voor een prikje te kunnen kopen... Dan geef ik t liever weg!

20. melisjuh30

melisjuh30 Bekend lid

17 jun 2008
    854
    0
    0
    Okée, kinderkleding in pakketten?
    Hoeveel vragen jullie voor een pakket en hoeveel kledingstukken zitten daarin?

Dan zal ik dat ook eens proberen.

Deel Deze Pagina