Zomaar geld op rekening

Discussie in 'De lounge' gestart door angel23, 14 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel23

angel23 Actief lid

21 nov 2007
    214
    1
    0
    Hallo ik heb ff een vraagje,
    Hoelang hebben bedrijven/instellingen de tijd als je zomaar ineens geld van ze ontvangt,om het terug te boeken of iets?

Groetjes Angel

2. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Geen idee, maar als je het geld onrechtmatig hebt gekregen (dus je hebt er niet echt recht op) dan is die tijd heel lang. Je moet het gewoon terug betalen. Dacht dat de verjaartijd bij 5 jaar ligt of zo.

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

tot 3 maanden kunnen ze het terug vorderen.

toevallig dat ik dit sinds 3 dagen ook weet.dankzij de nuon grrrr eerst 700 terug storten dan 3 dagen terug die zelfde 700 erweer afhalen (zonder machtiging van een van ons) en vandaag weer 850 terug gestort dit alles zonder melding

4. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    ik zou het als ik jou was even apart zetten als dat kan (spaarrekening ofzo) dan kan je het niet perongeluk opmaken, en rustig afwachten of ze het terug gaan halen.

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Dacht dat het echt langer is. Wij hebben in 2007 te veel geld van de werkgever van mijn man gekregen en dat kunnen ze dus tot 5 jaar later terugvorderen.

6. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    'ff gegoogled

Indien een Client ten Onrechte/Onbewust een Bedrag heeft gecrediteerd.:

- Je kan zelf contact opnemen Binnen 30 werkdagen met het bedrijf om het bedrag zelf terug te boeken dmv een Overboeking via Internetbankieren, overschrijvingsformulier, VoiceRespons (via tel geld overboeken) en Spoedoverboeking zou ik niet doen Kost namelijk Wel € 15,-.(Sinds 01 jan 2008 bij de meeste banken)

- Je kan ook kiezen om niets te doen, dan zal de begunstigde die het geld heeft overgemaakt navraag in moeten indien bij zijn eigen bank. De bank (Van degene die het heeft overgemaakt) zal het verzoek van zijn client Bij Equeens Neerleggen. Equeens Zal Contact Opnemen met Jouw Bank met het verzoek.(Tevens zo'n verzoek daar zijn alle banken wettelijk verplicht aan om smanen te werken) Jij krijgt dan altijd schriftelijk van je bank dat verzoek. Met jou goedkeuring boekt de bank het kosteloos terug naar de verzender.

Als je dite NIET doet, want je hoeft dit allemaal niet te doen, maar dan loop je in 99,9 % kans dat het bedrijf dat het heeft overgemaakt, het bij een Incassobureau zal neerleggen. Dan ontvang jij een A Codering Bij BKR, tevens moet je de gerechtelijke kosten en Beslagleggingskosten betalen.
    Dan zal de bank je rekening Blokeren en zal het geld alsnog betaalt gaan worden via incassobureau aan de jusite eigenaar. Ben je het er niet mee eens dan zal je juridsche stappen moeten leggen en bewijzen voor de rechter.

staat alleen niet bij na hoelang ze het nog terug mogen halen..hm..oef en het staat boordevol spelfouten :( zal toch eens wat anders googlen

7. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    kan inderdaad 5 jaar

de belastingdienst eneco of wat dan ook kan over 5 jaa rkomen van je hebt te weinig betaald met teveel betalen zullen ze niet komen denk ik ;)

maar weet inderdaad ook bijna zeker 5 jaar

8. angel23

angel23 Actief lid

21 nov 2007
    214
    1
    0
    Bedankt dames jeetje 5 jaar is wel een hele tijd, ik dacht eerst zelf 1 jaar ..heb het idd wel apart gezet, ze gaan er toch wel eens achteraan ;)

9. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    nee hoor ligt er helemaal aan wat voor bedrijf het gaat, overheidsinstellingen als de belastingdienst mogen na 5 jaar nog komen, net zo goed als dat jij binnen 5 jaar nog bij hun mag aankloppen als blijkt dat je geld tegoed hebt van ze ,maar andere instellingen, bedrijven etc etc, daar gelden per geval andere regels voor meid, dus tja kan je niet anders adviseren of hier te vertellen hoe de vork precies in de steel zit, om welk bedrijf het gaat, om wat voor bedrag en hoe het zo gekomen is of contact op te nemen met je rechtstbijstandsverzekering oid

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Mag ik vragen waarom je het niet gewoon terugstort als je weet dat het niet van jou is? Een bedrijf kan heel makkelijk een foutje hebben gemaakt, bijvoorbeeld in het intypen van het rekeniingnummer oid. Als de oorspronkelijke ontvanger dan niet gaat klagen, komen ze er praktisch niet achter dat het mis is gegaan.

11. angel23

angel23 Actief lid

21 nov 2007
    214
    1
    0
    ik had contact opgenomen na 2 weken toen kreeg ik een callcenter medewerker die zoals ze zei "niet hetzelfde zou doen als mij" en zei dat mochten ze er nog eens achter komen ik het wel zou horen. Meer moeite zal ik nu ook niet doen t is hun fout

12. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    manlief heeft ooit eens per ongeluk 10.000 gulden van de belastingdiens terug gekregen! Moest binnen een jaar terugbetaald worden. Hebben we dus mooi bijna een jaar op een leuke spaarrekening gezet en toen pas teruggestort. Krijgen wij ook eens iets terug ;)

13. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    dat is ff lekker!Heb je mooi de rente te pakken! :thumup:

Deel Deze Pagina