Wie herkent dit? Ik ben nu ruim 16 weken en nu al last van harde buiken. Van de week bij m'n vk geweest voor controle en die zei dat ik een gevoelige baarmoeder heb die snel reageert op tegen druk, zolang het geen pijn doet en heel de dag is, ik me geen zorgen hoef te maken. Ik denk dat dit ook wel een beetje bij mijn zwangerschap hoort want bij m'n dochter had ik dit ook. Ik heb het dus ook voornamelijk savonds en snachts en ook dus als ik naar de wc moet om te plassen. Wie heeft dit ook of herkent het enigszins?
Ik heb het ook hoor. Vooral na een drukke dag met werk of thuis flink schoonmaken. Had het met mijn dochter ook. Probeer gewoon wat meer ontspanning te zoeken. Harde buiken in een vroeg stadium zijn een teken van drukte zei mijn vk. Even een stapje rustiger doen en dan moet het al gauw minder worden. Ik neem soms een lekkere warme kruik, dat helpt goed
Ja zeker herkenbaar. Vorige zwangerschap ook heel veel gehad en toen beangstigde het mij ook vreselijk. Nu weet ik dat het bij mij hoort en ben ik er een stuk relaxter onder. Mijn VK zegt ook dat het bij mij hoort. Heb ook een hypergevoelige baarmoeder die op het minst geringste reageert. Vervelend maar niet veel aan te doen. Wel in de gaten houden wat je al zegt zodat je wel op tijd een stapje terug doet.