Vraag endometriose en laproscopie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Toggie12, 16 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toggie12

Toggie12 Lid

1 jul 2017
    43
    7
    8
    Vrouw
    Hoihoi,

Inmiddels meer als een jaar probeer ik zwanger te raken.

Een aantal jaar geleden is toevallig tijdens een blinde darm ontsteking OK, endometriose ontdekt. Zoals gerapporteerd staat: endometriose graad 1.
    De chirurg vond twee plasjes oud bloed in mijn buikholte, liggend bij mijn billen.
    Door slechte rapportage is niet bekend waar de endo zit en in welke hoeveelheid.

Inmiddels lopen we een aantal maanden bij een fertiliteit arts, bij mijn man is alles in orde.

Ik verlies sinds de stop met de pil +- 4 tot 7 dagen na de ovulatie al bruine afscheiding, draadjes, viezigheid. Toch is mijn progesteronwaarde 43 en mijn cyclus vrij regelmatig (26-36 dagen)

Ook neemt mijn pijn aanzienlijk toe.

Ontzettend veel pijn in mijn benen, stuit en kruis tijdens mijn menstruatie. Naar de wc gaan kan zo zeer doen dat ik de pijn weg puf. Sommige momenten moet de auto aan de kant zodat ik de pijn op kan vangen.

De pijn komt opzetten tegelijkertijd met mijn gekleurde afscheiding en houd aan tot enkele dagen voor de ovulatie.

Conclusie van de arts is dat een kijkoperatie plus hysteroscopie de volgende stap is.

Volgende week weer een afspraak.
    Hebben jullie tips/vragen die ik bij de arts kan stellen om een duidelijk beeld te schetsen van mijn zorg?

Hebben jullie een idee waar vandaan die plasjes bloed kunnen komen die destijds gevonden zijn?

En hoe mijn pijn in benen en stuit te verklaren zijn, waar kan de endometriose zitten?

Misschien zijn er mensen die zich hierin herkennen en dit willen delen?

2. Kookaburra

Kookaburra Actief lid

5 nov 2016
    170
    86
    28
    Vrouw
    Huisvrouw & moeder
    Emmerich am Rhein, Duitsland
    Hi, ik herken dit wel hoor. Tijdens een laparoscopie is er bij mij ook endometriose ontdekt het zat op vele plekken in de buikholte en zelfs op de nieren. Bij mij zorgde de endometriose en verklevingen ervoor dat ik niet zwanger raakte. Ze hebben bijna alle endometriose weggehaald op 2 plekjes na. Maandelijks had ik veel menstruatiepijn door de endometriose. Pijn in bovenbenen, billen, rug, buik en zelfs mijn kuiten. Na een laparoscopie en een zwangerschap gaat het veel beter! De menstruatiepijn is bijna nihil.

3. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Endometriose geeft heftige en pijnlijke menstruaties. En ook andere pijntjes.
    Ze halen niet altijd iets weg. Ik heb milde endometriose, maar bij de kijkoperatie is niks weg gehaald want dat zou alleen voor meer verklevingen zorgen.
    Ik weet niet hoe snel je geholpen kan worden, maar het is misschien te overwegen om aan de pil te gaan. Want elke menstruatie triggert de endometriose.

4. Toggie12

Toggie12 Lid

1 jul 2017
    43
    7
    8
    Vrouw
    Volgende week hebben we een afspraak bij de arts die de laproscopie zal gaan uitvoeren, dus hoop snel ingepland te kunnen worden!

aicirtap vindt dit leuk.
  5. Toggie12

Toggie12 Lid

1 jul 2017
    43
    7
    8
    Vrouw

Wat fijn dat het nu veel beter gaat! Was bij jou sprake van erge endometriose of lichte endometriose?
    Ik vind de pijn heel vervelend maar de uitblijvende kinderwens erger.. pijn kan ik met tramadol wel opvangen, wat natuurlijk ook niet goed is maarja..

6. Kookaburra

Kookaburra Actief lid

5 nov 2016
    170
    86
    28
    Vrouw
    Huisvrouw & moeder
    Dank je! Er was bij mij sprake van milde endometriose en bijna alles is verwijderd met laser. Daarna ben ik eigenlijk vrij snel zwanger geworden. En is de menstruatiepijn echt bijna verdwenen. Ik hoef er in ieder geval geen ibrufen meer voor te slikken. Mss is het een idee om te vragen of ze het verwijderen? Ik heb toen een laparascopie gehad in Australie en daar was het standaard om endometriose weg te halen.

Bij hielp het zeker bij het zwanger worden.

7. Sasja88

Sasja88 Fanatiek lid

21 aug 2017
    1.812
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Ik lees jullie berichtjes en maak me zelf ook weleens zorgen.

Mijn menstruatie in mijn pubertijd was heftig. 7 dagen ziek, extreme buikpijn. Over de grond rollen van de pijn. Dikke bloedstolsels. Vanaf mn 16e aan de pil.

Nu afgelopen mei gestopt met de pil.
    Een beetje een onregelmatig cyclus maar wel een eisprong.
    De afgelopen menstruatie duurde 5 dagen. Dag 1 was zo heftig weer dat ik weer ibroprufen moest slikken om de dag door te komen.
    Nu merk ik dat mijn eisprong ook meer pijn begint te doen. Voor de eisprong en erna.. ongeveer 7 dagen pijn.
    Ook heb ik wat zere bovenbenen ofzo..
    Ook kan ik moeilijk in slaap komen.

Kunnen dit ook symptomen zijn?
    Ik zat er aan te denken om maandag naar de huisarts te gaan...

8. Kookaburra

Kookaburra Actief lid

5 nov 2016
    170
    86
    28
    Vrouw
    Huisvrouw & moeder
    Hi Sasja! Ja ik had ook pijn in de bovenbenen bij menstruatie. Het kan goed zijn, dat je ook endometriose hebt. Zou inderdaad ff met huisarts bespreken.

Deel Deze Pagina