Opa jarig, wat geven?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tese, 15 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tese

Tese Niet meer actief

Het word elk jaar moeilijker en nu ben ik echt leeg qua ideeën. Streekprodukten heb ik al eens gegeven, foto van de kindjes, boek over Utrecht. Ik weet het niet meer. Hij wordt 87 is niet wel mobiel meer heeft geen hobbie ofzo. Cd en dvd doe ik hem geen plezier mee. Help!!

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

HEEL herkenbaar, wij hebben hier binnenkort een opa van 89 - die ook nog eens nauwelijks kan eten... Pfffffff, drama!

3. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    Ik gaf mijn opa; een wcrol met zijn leeftijd:D een mok met liefste opa, een spiegel met gedicht mbt opa, chocola (vond ie zo lekker)

Als hij nu nog leefde zou ik een knutselwerkje van mn dochter geven. Maar dat doe ik nu voor oma

4. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Een voedselpakketje met een stuk kaas, worst, sap erin. Dat kan bijv. een slager of zo heel leuk opmaken.

5. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Is er nog iets wat hij kan gebruiken? Zo heeft mijn opa (de beste man is inmiddels 91) drie jaar geleden een Senseo gekregen. Kan er tenminste weer een kopje koffie gezet worden als hij bezoek heeft (hij woont in een tehuis).
    Dit jaar heeft hij kunstgras voor op zijn balkon gekregen, om de boel wat op te fleuren.
    Met Sinterklaas krijgt hij vaak een puzzelboek, dit jaar zat er ook een mooi puzzelwoordenboek bij.
    Verder krijgt hij vaak iets wat hij nodig heeft, bijvoorbeeld nieuwe zakdoeken, een nieuw overhemd, keer nieuwe koffiekopjes, een nieuw bureaulampje of een paar nieuwe handdoeken. Verder is wat voor onder de douche altijd welkom, en wat lekkers om op de drinken helemaal goed :D
    Nieuw spelletje om samen te spelen?

Misschien ook nog een idee om een keer met hem erop uit te gaan als cadeau?
    Succes ermee, het is idd lastig.

6. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Een mooie kalender, mandje met steekproducten, een borrel?

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja ik heb het dit jaar opgegeven... Hij krijgt gewoon iets wat hij lekker vind. Een fles port :)

8. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Altijd goed!

9. Tese

Tese Niet meer actief

Hij is van de jenever maar mag hij niet meer door z'n jicht. Verder hebben we een enorme familie die al geven wat hij nodig heeft. Iedereen bij ons heeft er moeite mee helaas. Kaas en worst vind ik eerlijk gezegd niet echt leuk om te geven. Pffff lastig dit zeg.

10. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    ga anders lekker met hem een stuk wandelen, onderweg een kop koffie met taart eten, of langs de snackbar een lekker ijsje... ik zou als ik zo oud was dat veel leuker vinden . wat moet ik dan nog met allerhande cadeaus. en verder is iets te eten of te drinken gewoon altijd goed. lekkere fruitmand, lekkere koekjes, chocolaatjes

11. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

mijn vader is niet zo oud, maar geven we ook een dagje weg!
    gewoon omdat hij alles al heeft!
    Ik vind idee om hem mee uit te nemen een goed idee!
    Mijn oma toen 90 die vond heerlijk als we langs kwamen met kibbelingen, of andere lekkernijen!
    En nog een tip, we hebben oma in een rolstoel meegenomen naar een dierentuin, we waren kapot! Het was een dierentuin met veel hoogteverschillen..... wel een idee om daar aan te denken :)

en kalender met foto;s of fotoboekjes doen het ook altijd erg goed, kunnen ze heerlijk opscheppen :)

12. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    burgers zoo? ooit es met mijn werk geweest. ik kreeg die dag een keizware vent toegewezen. was ook kapot eind van de dag hahaha:D

13. topper12

topper12 Niet meer actief

Vrolijke plantjes (binnen of balkon)
    Weerstation
    Boek opa vertel eens (moet hij invullen)
    Fotoboek over vroeger
    Dagje weg
    Mandje met lekkere dingen
    Vogelvoederhuisje oid

14. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Hier gingen opa en oma (inmiddels alleen nog oma van 88) de laatste jaren vaak een dagje mee op stap i.p.v. een cadeautje. We zijn naar Neeltje Jans geweest, de 10 gemeten, Blijdorp. Maar een rondvaart in de Biesbosch of door een mooie stad is misschien ook een optie. De meeste dingen kun je met een rolstoel doen. En aangezien zo'n uitstapje wat duurder is, kun je het met andere familieleden cadeau doen. :)

15. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Dit vind ik echt een goed idee.. Gewoon even lekker eruit..

Deel Deze Pagina