Hormonen of bridezilla?

Discussie in 'De lounge' gestart door MaudvanL, 22 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaudvanL

MaudvanL Bekend lid

11 jul 2012
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ons kindje is geboren gaan wij daarna trouwen, een tijdje terug ben ik al met mijn moeder en getuige (beste vriendin) wezen kijken voor trouwjurken en heb na er 20 gepast te hebben ook een uitgezocht. Mijn aanstaande wilde vanaf het begin de jurk niet zien, zoals het 'hoort'.

Mijn aanstaande had geen haast met het uitzoeken van een pak en is pas afgelopen weekend samen met mij voor het eerst naar pakken wezen kijken, we hadden toen een pak op het oog wat heb geweldig stond, model kleedde super af én een bijzondere kleur. Top zou je zeggen.

Wil het niet dat zijn ouders (vooral moeder) erop stond zijn pak te betalen, uiteraard wilde ze mee het pak uitzoeken. Nu was ik hier al huiverig voor omdat zij imo geen smaak heeft en ik vind dat het onze dag moet worden. Maar goed wij waren er eigenlijk al uit wat het moest worden.

Nu is mijn vriend vandaag met beide ouders naar de pakken winkel getogen en na weet ik hoeveel pakken (wit, beige, grijs, bruin, zwart) passen is hij uiteindelijk tot een keus gekomen.

Maaar niet het pak wat wij op het oog hadden, maar een ander model en andere kleur, vanwaar deze ommekeer weet ik niet, ik gok op de invloed van zijn ouders. Pak is meteen betaald dus ook geen weg meer terug.

Nu ben ik heel erg teleurgesteld, zag ons al samen in de uitgezochte kleding staan, kleur boeket in mijn hoofd, bruidstaart model en kleuren. Hij is nu even de hond uitlaten en nu zit ik als een verwend nest te huilen omdat ik mijn zin niet terug, of het de zwangerschapshormonen zijn of dat ik een bridezilla aan het worden ben weet ik niet.

Eigenlijk heb ik natuurlijk geen recht van spreken omdat hij ook niet mee is geweest mijn jurk uitzoeken.

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Tja, ik ben sowieso nogal nuchter en zou hier niet om kunnen grienen. Ik houd het dus maar op hormonen ;)

3. Gazy

Gazy Niet meer actief

ja lastig he.. ik kan het enerzijds wel begrijpen.. echt wel. want tjhaah dingen kunnen zo mooi zijn..
    maar ik zeg tegenwoordig altijd, wat is je doel! en ga daar naar toe. Je wil een bijzondere dag.. en al gaat hij in het pak dat de toppers dragen, als hij je maar verliefd aan kijkt.. en ja zegt.....

4. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Tja loslaten... En hopen dat het matchend is..
    Vriendlief stelde het ook steeds uit en afgelopen weekend is hij met zijn stiefmoeder geweest. Ik weet ook niet wat hij heeft (hebben vooraf ook al pakken gepast) maar ik ga er maar vanuit dat het iets moois is en anders tja flink balen...
    Denk dat dat bruid eigen is om zulke dingen los te laten..

5. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    moeilijk, en kan mij goed voorstellen dat het teleurstellend is, maar denk je in in zijn situatie, hij is er tevreden mee anders had hij het niet laten kopen/gekocht, en het is wel knap lullig om er nu over te gaan zeuren, jullie hebben genoeg aan je hoofd toch! Loslaten inderdaad zoals "kleintje88" zegt. Even slikken en weer doorgaan.

6. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Vertrouw op zijn goede smaak ;)

7. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Net als dat een bruidegom niks te zeggen heeft over de jurk van de bruid, heeft de bruid niks te zeggen over het pak van de bruidegom... Ik gooi het maar op je hormonen :D

8. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Ik was toen ook huiverig. Manlief en zijn moeder zijn allebei kleurenblind, maar het is allemaal goed gekomen. Hij had een mooi pakkie. Dus komt goed! ;)

9. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Dit dus :D

10. MaudvanL

MaudvanL Bekend lid

11 jul 2012
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha ja jullie hebben helemaal gelijk hoor en als hij er blij mee is is het vast iets moois.

Nu maar hopen dat dat niet is omdat schoonmoeder weer zo nodig haar zin door moest drijven, het is namelijk op zijn zachts gezegd iets heel anders geworden dan wij samen hebben bekeken.

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dat kan, maar misschien staat het hem wel supergoed. Jij kan bij wijze ook 3 verschillende japonnen aantrekken die je prachtig staan ;).

En net wat je zegt, hij is daar ook niet bij geweest, jij hebt je japon uitgezocht en hij zijn pak, vertrouw gewoon op zijn smaak.

12. MaudvanL

MaudvanL Bekend lid

11 jul 2012
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe hebben jullie dat dan gedaan met de 'stijl' van de bruiloft of bloemen als je niet weet wat voor pak hij draagt?

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

Als het goed is regelt de bruidegom de bloemen, in elk geval het bruidsboeket. Bovendien kan de bloemist vaak hulp bieden.

14. Joycey

Joycey Niet meer actief

Oef! Ik had mijn vent toch echt wel instructies gegeven wbt kleur en model.
    No way dat ik dat aan hem zelf over laat.

15. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik reageer vooral even op het stukje over de toppers.

Als mijn man in een pak a la de Toppers was verschenen, denk ik, dat ik me spontaan bedacht had. ;) ;) :D

TS. Ik begrijp je wel.

Wij zijn dan very low budget getrouwd (was 26 weken zwanger en al ziek) maar gelukkig stonden manlief en schoonmoeder er beiden op dat ik mee ging met pakken passen. Ik heb dus inspraak gehad en gelukkig schoonouders met een redelijke goede smaak. :D

Vraag desnoods gewoon aan je man wat hij "het pak echt, echt waar mooi vind". Als hij Ja zegt, dan denk ik dat je niks anders kan, als je erin schikken, uit te huilen met iets lekkers en dan je tranen te drogen en lekker gaan genieten van alle voorbereidingen.

P.S. de bloemen waren door mijn vader geregeld en hij heeft zelf alle stukken gemaakt. In enigzins overleg met welke kleuren en type boeket ik graag wilde, wat het uiteindelijk werd was een volledige verrassing, dat wist alleen hij en mijn man.

16. MaudvanL

MaudvanL Bekend lid

11 jul 2012
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieseleentje wat lief dat ze je graag mee wilden!

17. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Vraag je dit nu echt??:$
    Welke bloemen kunnen niet bij welk pak? Dat vraag ik me nu echt af, hoe kan dit misgaan??

18. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Ik werk zelf in een bloemen winkel en als ik tegenwoordig de verhalen van de aanstaande bruidjes hoor vind ik het allemaal een beetje doorslaan.
    J moet dingen kunnen los laten en niet zelf alles in eiegen hand willen hebben. Een beetje vertrouwen op andere mensen , het belangrijkste is dat jullie elkaar die dag trouw beloven en of dat nu in het pak is naar jou smaak of in een overal bij wijze van spreken maakt dan toch niks meer uit?
    Het gaat toch om iets heel anders als het pak of jurk die je draagt dat is bijzaak!

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

Weet je wat ik een beetje jammer vind? Jij geeft in je OP aan dat je vind dat het JULLIE dag is. Ik krijg alleen een beetje de indruk dat jij alles alleen wilt regelen. Vergeet niet dat het ook ZIJN dag is, en hij dus ook mee mag beslissen.

20. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Hormonen :).. hihi, ik snap je wel hoor. Je hebt als vrouw zijnde al helemaal een beeld voor je hoe alles en iedereen er uit zal zien, en vooral jij en je man. Had ik ook wel beetje.. ;)

Vraag idd gewoon aan je man, of hij het pak heeft uitgezocht en hij hem echt mooi vond ;) dan weet je het, en kun je het loslaten.

Je kunt idd niet alles zelf regelen, en laat het maar lekker een beetje los, en dan komt alles op z'n pootjes terecht straks. en je hebt ook nog even ;).

Deel Deze Pagina