we zijn ein-de-lijk verhuisd!!!!! wijzelf en ons zoontje zijn inmiddels prima gewend, na twee dagen, maar onze katten is een ander verhaal... het zijn echte buitenkatten, en nu zitten ze sinds gisteren binnen. ze voelen zich verschrikkelijk.. ze willen constant bij mij zijn, en miauwen alles bij elkaar. het helpt alleen als ik op de bank zit en ze af en toe bij de naam noem en aandacht geef. eentje vond het ook prima als ze op mijn plekje in bed mocht liggen (ik was kast in elkaar aan het zetten). vannacht geen oog dicht gedaan door gemauw en gekrab aan de deur. wat is nou wijsheid?? ik denk niet dat 6 weken binnen gaat lukken met dit mooie weer. en moet ik ze nou juist alleen in woonkamer laten of door hele huis?
Je kan feliway gebruiken. Dat is op basis van feremonen en zorgt voor ontspanning. Kunnen ze in een tuin, zonder eruit te gaan? Anders evt dmv tuigje? Enneh onze is een voornamelijke binnen kat, maar dacht de dag na de verhuizing naar buiten te ontsnappen. Is gewoon weer terug gekomen.
Wij hebben vorig jaar een poes uit het asiel gehaald. Ook een buitenkat en het was mooi weer. We hebben haar uiteindelijk 4,5 week binnen kunnen houden en daarna gewoon naar buiten gelaten, want ze vernielde de hordeur gewoon om naar buiten te kunnen. Ze kwam gewoon weer terug.
Hou ze altijd 4 weken binnen. Ze worden misschien nog wel rustiger, je zit er net twee dagen. En je laat ze in de ruimtes waar jij vindt dat ze mogen komen. Met mooi weer eventueel een tuigje ja.
Wij zijn een paar weken geleden verhuisd en waren van plan om de kat 4 weken binnen te houden...Na drie dagen hebben we haar naar buiten laten gaan omdat ze een echte buitenkat is. En dat ging meteen goed, ze ging rustig alles verkennen en komt netjes weer terug! En dat terwijl we maar 3 km van ons oude huis zitten. Zo kan het dus ook!
Ik dacht altijd dat je de katten 2 weken binnen moest houden om te laten wennen. 4 à 6 weken vind ik wel erg veel, vooral voor buiten katten.
Toch idd zo lang mogelijk binnen houden! Misschien wat maatregelen in je tuin zodat het lastig word voor het beestje om er uit te ontsnappen. Wij hebben begin april een huis gekocht en de kat die daar met de vorige baasjes woonde, zit nog steeds bij ons in de tuin. Ik vind dat echt heel vervelend, omdat ik allergisch ben en niet die kattendrollen steeds uit de tuin wil graven. Maar ik moet wel zeggen dat die mensen ook geen enkele moeite gedaan hebben om het beestje terug te halen. Ze zijn nooit langsgeweest en geven als excuus ook dat het een "echte buitenkat" is. Tja, toch niet mijn probleem denk ik dan, maar ondertussen zit ik er wel mee. Ze hebben het welgeteld 2 dagen volgehouden om 'm binnen te houden. En het lijkt me dat als jij een kat hebt, toch graag wilt dat het beestje ook bij jou terug komt. Daarom denk ik dat zo lang mogelijk binnenhouden de beste optie is. Wat ik ook wel eens heb gezien is dat ze in een soort tuigje lopen. Ze zitten dan wel "vast" aan een bepaald punt, maar kunnen dan d.m.v. het touwtje wat er aan vast zit wel het huis/de tuin verkennen.