Wie weet of in het boek van cecile rost Bekkenpijn tijdens en na de zwangerschap, ook opbouwende oefeningen staan om je spieren sterker te maken? Ik zit te twijfelen of ik het boek zal aanschaffen vandaar.
Voor welke spieren bedoel je precies? En opbouwend voor na de zwangerschap, even nadere info, dan kijk ik in het boek voor je.
Ik heb een instabiel bekken, ben nu bijna 2 jaar na mijn bevalling nog steeds bezig met fysio, revalidatie etc. Inmiddels is de pijn chronisch en ben ik redelijk wanhopig op zoek om de klachten minder te doen laten worden. Het lopen gaat heel slecht, en met een beetje belasting heb ik al pijn. Aangezien ik heb gelezen dat de schrijfster ook oefeningen gebruikt vanuit de yoga-hoek leek het me wel wat. een andere invalshoek zeg maar. Ik zou graag willen weten of het vooral over de zwangerschap+bekken gaat, of ook na de zwangerschap, met bijv verchillende oefeningen om buikwand te verstevigen en rug en billen?? ze hebben het boek niet bij ons in de bieb, anders had ik hem daar even bekeken. Bedankt voor het kijken in ieder geval!
Heb je via je fysio die spreidoefening al gedaan, op de grond liggen en knieeen naar buiten? die werktte bij mij super, ik zal zo ff het boek pakken als de kids in bed liggen.
Nou toevallig gisteren haha, maar niet van de fysio, ik zag een er een filmpje van. Maar weet niet hoe lang je die houding moet volhouden.
lang Serieus, zo lang je het kunt volhouden, doen. zit je , ga dan indien je dit nog kan, in kleermakerszit zitten, zo lang als je kunt en zo vaak als je kunt. Ik heb bij de oudste 1,5 jaar plat gelegen, ik kon niets en mocht eigenlijk ook geen kinderen meer krijgen. Bij de 2e 13 jaar later had ik al snel BI en de oefeningen adh van het boek van Cecile Röst gedaan. Binnen 2 weken kon ik alles weer, met tussentijds rust, maar heb de zwangerschap heel goed kunnen uitlopen. Bij de derde precies hetzelfde verhaal, maar hier begonnen de klachten nog vroeger. Zelfs met 32 weken zwangerschap nog kunnen behangen en een vloer gelegd, dankzij regelmatige oefeningen bijna pijnvrij gebleven. Ik ben groot fan van Cecile Röst, en raad het boek zeker aan.
*zit in kleermakerszit* Ga ik doen, en dan denk ik toch dat ik het boek ga bestellen baat het niet dan schaadt het niet. weer een lichtpuntje aan het eind van de tunnel
Heb boek erbij gepakt. Er staan oefeningen in voor wanneer je bekkenpijn hebt. Maakt dus niet zoveel uit of dit tijdens of na de zwangerschap is. Ook zit er een schema in, die je samen met je fysio kunt doen. Er staan nuttige tips in over staan, zitten tillen etc en de beste tip die er in staat is wat mij betreft die spreidoefening + dat je moet zorgen dat wanneer je zit, staat etc, je je knieen niet stijf tegen elkaar houdt, maar licht naar buiten, dit scheelt zooooooveel pijn. Zou hem idd aanschaffen en vooral die oefening zo veel en zo lang mogelijk doen, mits je dit kunt volhouden, niet overbelasten natuurlijk. Hopelijk ben jij snel pijnvrij of op zijn minst dat het weer te houden is. Ik weet wat het is :x Heel veel beterschap en laat even horen of het bij jou ook werkt.
volgnes mij heb ik nog ergens het boek liggen!! als je wat wilt weten kan ik wel even kijken morgen? (je mag m ook over kopen )
pff al 3 x een verhaal getypt wordt ik er steeds afgegooid, Roep maar wat muis26, kan het boek door de brievenbus?