knoppen vallen uit mijn rozenstuikje

Discussie in 'De lounge' gestart door Babsies, 6 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babsies

Babsies Bekend lid

16 mrt 2010
    817
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,
    ik dacht altijd dat ik vet groene vingers had maar dat valt zwaar tegen, plantjes overleven het meestal niet hier :D
    Nu heb ik zo'n heel lief rozenstruikje in de huiskamer staan die ik regelmatig water geef maar de nieuwe knoppen vallen eruit. Ze zien niet dor ofzo maar op het punt waar het eerste blad (vanaf boven) zit vallen ze eraf :( De knoppen die er al in zaten doen het wel goed maarja, die zijn nu bijna uitgebloeid. Iemand een idee wat ik verkeerd doe?
    Groetjes!

2. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Geen idee! Wel heel appart.
    Maar goed ik kan haast geen cactus in leven houden in huis.

Sucses

3. Babsies

Babsies Bekend lid

16 mrt 2010
    817
    0
    16
    NULL
    NULL
    Tnx maar hoop toch dat ik nog iemand met iets groenere vingers tref :D

4. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0

Haha same here!!

5. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    geloof dat een plant dat alleen doet als hij zelf overleven wil dus de vruchten en bloemen neer gooien. normaal vallen altijd de blaadjes alleen uit heel apart dat jou dit lukt :D

misschien een idee om grotere pot te doen verse aarden. En op een andere plaats neer zetten.

6. danip

danip Niet meer actief

Dat komt omdat een rozenstruik een buitenplant is. Kleine kans dat hij binnen gaat bloeien. Het zal vast wel eens gelukt zijn, maar de meeste buitenplanten worden binnen heel zielig :( Denk niet dat het gaat lukken binnen.. helaas.. want ze zijn wel super mooi! (heb zelf 8 rozenstruiken in mijn tuin :)

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb 5 prachtige rozenbomen in mijn tuin...maar dit herken ik niet!
    Hoop voor je dat ie het overleeft.

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier best groene vingers, maar rozen voor binnenshuis overleven het bij mij ook nooit. Na een poosje vallen alle bladeren en knoppen eraf, dus ik heb het nu maar opgegeven. De rozenstruiken in de tuin doen het wel prima.

Deel Deze Pagina