Hoi meiden, ik dacht altijd dat ik vet groene vingers had maar dat valt zwaar tegen, plantjes overleven het meestal niet hier Nu heb ik zo'n heel lief rozenstruikje in de huiskamer staan die ik regelmatig water geef maar de nieuwe knoppen vallen eruit. Ze zien niet dor ofzo maar op het punt waar het eerste blad (vanaf boven) zit vallen ze eraf De knoppen die er al in zaten doen het wel goed maarja, die zijn nu bijna uitgebloeid. Iemand een idee wat ik verkeerd doe? Groetjes!
geloof dat een plant dat alleen doet als hij zelf overleven wil dus de vruchten en bloemen neer gooien. normaal vallen altijd de blaadjes alleen uit heel apart dat jou dit lukt misschien een idee om grotere pot te doen verse aarden. En op een andere plaats neer zetten.
Dat komt omdat een rozenstruik een buitenplant is. Kleine kans dat hij binnen gaat bloeien. Het zal vast wel eens gelukt zijn, maar de meeste buitenplanten worden binnen heel zielig Denk niet dat het gaat lukken binnen.. helaas.. want ze zijn wel super mooi! (heb zelf 8 rozenstruiken in mijn tuin
Ik heb 5 prachtige rozenbomen in mijn tuin...maar dit herken ik niet! Hoop voor je dat ie het overleeft.
Hier best groene vingers, maar rozen voor binnenshuis overleven het bij mij ook nooit. Na een poosje vallen alle bladeren en knoppen eraf, dus ik heb het nu maar opgegeven. De rozenstruiken in de tuin doen het wel prima.