Iemand die informatie heeft over oorbuisjes plaatsen bij baby van 15 maanden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Shereen23, 1 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Kleertjes gewoon aan houden, de ingreep is zo kort dat ze geen operatiekleren aan krijgen. Trek iets makkelijkst aan dat ook makkelijk uit kan en niet strak bij het hoofd zit. Bij voorkeur iets donkers dat vies mag worden, soms nat het oor nog iets na of komt er heel iets bloed uit. Niets ergste maar wel zonde als je mooie kleren aan hebt gedaan :D

Buisjes gaan ontzettend snel, bot gezegd is het lopende band werk. Ze doen er gemiddeld 6 in een uur.

2. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16
    Dank jullie wel voor alle reacties!
    Morgen is t zover! Mn kleine mannetje ligt nu lekker te slapen en weet gelukkig niet wat er morgen met hem gaat gebeuren.
    Ik zal morgen een berichtje hier plaatsen over hoe ik t ervaren heb en of t mij dus ook is meegevallen Hahah.

3. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Net weer buisjes en zeker wel pijnstilling moeten geven alle keren (zetpil!)

4. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Hier ging dochter ook met 12 maanden onder narcose. Wij hadden een zetpil gekregen die we thuis moesten geven maar bij haar gingen ook de amandelen er uit.
    Narcose is een naar gezicht maar ze zijn zo weg en ook in no time mag je weer bij ze

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.170
    8.897
    113
    De oudste heeft drie keer buisjes gehad, maar was wel wat ouder (3,4 en 6). Hier moesten we ook pijnstilling geven vooraf. Onder narcose gaan zag er bij haar uit als gaan slapen, dus was niet naar oid (het rollen met haar ogen ed herken ik van als ze in slaap valt). En met een minuut of 10-15 mocht ik weer naar haar toe. Uit de narcose komen kost haar altijd meer moeite, maar als ik er bij ben wordt ze rustiger, dus ik wil er altijd graag snel bij zijn. Ze heeft nooit napijn gehad en wilde altijd na een kwartiertje oid al weer eten en drinken en zat binnen een half uur vaak al weer in de speelkamer. De laatste keer waren we geloof ik met twee uur weer thuis.

Voordeel van jong zijn is dat ze vaak als eerste geholpen worden. Hier in het ziekenhuis gaan sowieso de korte operaties eerst (enkel buisjes is hier bv. voor buisjes en amandelen) en dan gaat het op leeftijd. Dus wie weet heb je geluk. ;) :)

6. JJ1991

JJ1991 Actief lid

5 feb 2012
    370
    37
    28
    NULL
    NULL
    Onze dochter heeft nu tweemaal buisjes gekregen, waarvan de laatste keer ook de amandelen zijn verwijderd. De eerste keer dat ze buisjes kreeg was ze 13 maanden.. ze had toen in 3 maanden 4 oorontstekingen. Na de buisjes heeft ze vrijwel geen oorontsteking meer gehad, alleen heeft ze wel af en toe een loopoor gehad.

Wat betreft het nuchter blijven; wij dachten dat dit voor onze dochter ook lastig zou zijn. Zeker omdat ze nog te jong zijn om het te begrijpen. De dag zelf is wat dat betreft echter zonder problemen verlopen. Je hoeft/mag van tevoren geen paracetamol geven! Ze controleren is de temperatuur van je kindje om te kijken of deze geen koorts heeft, anders mag de ingreep niet doorgaan. Als de temperatuur goed is, geven hun jou een zetpil die je voor de ingreep kunt geven.

Wat betreft de narcose; de eerste keer vond ik dit ook geen leuk gezicht en maakte ze een flinke stampij. Ze was dus pas 13 maanden, maar we hebben haar met 3 man op haar plek moeten houden ivm het kapje. Echter was ze zo vertrokken.. de tweede keer vond ze het nog steeds niet leuk, maar was ze veel rustiger. Het duurde daardoor ook langer voor ze weg was.. dus wat dat betreft kunnen ze misschien sneller onder narcose zijn. ;)

Hier gingen de jongste kindjes ook eerst, dus mijn dochtertje was als tweede aan de beurt gelukkig. Ook geen napijn gehad.. de tweede keer wel, maar dat kwam doordat de amandelen ook eruit waren gehaald.

Deel Deze Pagina