Schoolboeken bewaren?

Discussie in 'De lounge' gestart door Deedee91, 28 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.669
    5.707
    113
    Wij gaan binnenkort de zolder grondig opruimen, heb er nu al zin in :D
    Nu twijfel ik enorm om mijn schoolboeken weg te doen. Ik heb de spw afgerond en verpleegkundige opleiding. Heb 2 dozen vol schoolboeken die ik steeds meesjouw overal heen maar nooit in kijk. Ook heb ik mappen vol met opdrachten waar ik nooit meer in zal kijken, maar denk wel eens stel dat ik het ooit nodig heb... Mijn vriend wil zijn HBO boeken wel weg doen maar zijn universiteit boeken niet. Zijn en mijn studie boeken verouderen en zijn niet meer helemaal up to date. Vooral boeken van mijn vriend maar toch wil hij ze bewaren.

Het staat niet in de weg maar aan de andere kant doen wij er al jaren niks meer mee...

Hebben jullie je schoolboeken bewaard?

2. LSQ

LSQ Niet meer actief

Ik heb ze zeker wel een hele tijd bewaard, maar na een aantal jaar toch maar langzaam aan weggedaan. Een aantal van mijn man hebben we nog, omdat ze nog niet verkocht zijn. Ik denk dat ze met een volgende opruiming weg zullen gaan.

Van mijn opdrachten heb ik trouwens wel alle digitale versies in backups staan. Ook sommige specifieke artikelen/opdrachten heb ik nog wel, zoals mijn thesis.

3. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Mijn vriend wilt zijn boeken ook echt niet weg doen. Ik daarin tegen heb al wel de helft van mijn studie boeken weg gedaan. Soms vraag ik mij af waarom hij ze dan niet weg wilt doen, maar aan de andere kant wie ben ik om te bepalen dat hij bepaalde spullen maar weg moet doen omdat ik er toevallig anders tegen aan kijk? Dus zijn boeken staan nog netjes in de kast geordend en heel eerlijk? Ik heb er totaal geen last van!

4. JoyNoa

JoyNoa Bekend lid

7 mei 2017
    938
    317
    63
    Vrouw
    Ik heb ze ook heel lang bewaard omdat ik dacht dat ik misschien ooit er eens iets in zou opzoeken als ik in de praktijk ergens tegenaan zou lopen. Maar dat heb ik echt nog nooit gedaan en als ik ergens tegenaan liep dan besprak ik dat gewoon met collega's. Ik heb ze dus uiteindelijk weggegooid en daarna ook nooit gedacht van 'oh had ik ze maar bewaard'.

5. mama en zoon

mama en zoon Bekend lid

27 jan 2017
    740
    209
    43
    Toevallig van de week weggegooid. Op mp gezet, maar na een paar jaar zijn ze alweer te oud voor de studies. Dus compleet nutteloos.

6. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Schoolboeken heb ik niet bewaard, studieboeken wel.

7. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Je zegt zelf al dat je er waarschijnlijk niet meer in gaat kijken, dat is voor mij een reden om ze weg te doen/geven/verkopen.

8. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.189
    1.396
    113
    Ik heb ze ook lang bewaard. Nooit meer in gekeken en toen ik ze weg wilde doen waren ze verouderd. Ik zou ze nu dus meteen verkopen, zeker nu alles op te zoeken is op internet kijk je er nooit meer in.

9. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.897
    5.205
    113
    Home
    ik ben heel makkelijk en gooi snel dingen weg dus ik zou het weggooien of een ander er blij mee maken

10. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb ze ook lang bewaard, maar ga ze nu toch echt verkopen. Zonde van alle ruimte.

11. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.669
    5.707
    113
    Voor de personen die ze willen verkopen. Lukt dat dan nog wel? Van mijn vpk boeken zijn elk jaar nieuwe drukken van.

12. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik heb op twee boeken na altijd alles gelijk verkocht. Ze waren dus ook nog niet verouderd toen.

13. Sleepless

Sleepless Bekend lid

1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb toevallig deze week ook al mijn studieboeken weggedaan. Precies 10 jaar bewaard en blijkbaar heeft het zo lang geduurd voor ik er afstand van kon nemen :D. Nu is de boekenkast weer beetje overzichtelijk ;)

14. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    na 4 jaar bewaard te hebben, heb ik ze weg gegooid op 3 mooie boeken na.
    verkopen ging niet meer, aangezien de opleiding vernieuwd was.

15. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.669
    5.707
    113
    Ik denk dat ik ze maar weg doe. Sjouw ze al 3 verhuizingen mee en binnen een jaar komt verhuizing 4 dus dan til ik weer voor niks.

16. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik heb ze afgelopen maandag allemaal weggegooid, 10 jaar oud dus niks meer waard.

17. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Ik heb ze gelijk na het afronden van mijn srudie allemaal verkocht. En die van mijn man ook. Heeft toch weer een paar honderd euro opgeleverd ideaal. Ik heb ze nog nooit gemist

18. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik heb een paar standaardwerken van m'n studie bewaard. Vijf stuks van de ik weet niet hoeveel. En die staan in m'n boekenkast en kijk ik ook nog wel eens in. De rest heb ik al lang geleden weg gedaan/ verkocht.

19. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Ik had wel wat boeken willen bewaren het enige boek wast ik nu nog heb is mijn kookboek van de 3e en 4e klas.
    Mijn vader houdt van opruimen en heeft het ooit weg gegooid.
    Mijn man heeft de boeken van zijn bakkersopleiding ook nog, sommigen maakt hij nog gebruik van. Zelfs zijn schriftjes van de lagere school heeft zijn moeder bewaart en als het aan mij ligt verdwijnt dat over een paar jaar in de papiercontainer, waarom omdat die ruimte ergens anders voor gebruikt kan worden.

Van onze kinderen bewaar ik wel het eerste reken en schrijfschrift.

20. karlijn

karlijn Niet meer actief

Mijn vriend heeft net een hbo studie afgerond en vorige week zijn we begonnen met verkopen op bol.com
    Serieus nu al €250 ermee verdiend.
    Zeker proberen dus!

Deel Deze Pagina