Hallo dames, Ik heb vandaag de VK gebelt. Ik moet 8 september naar haar toe. Maar dat is alleen voor intake enzo. Zonder echo. Ik krijg mijn eerst echo pas bij 10,2 weken!! Begin oktober dus.. Is dat normaal?? Ik heb een MK gehad en toen werd er tegen mij gezegd dat ik daardoor een vroege echo zou krijgen om te kijken of het nu wel goed zou zitten?! Ik word er een beetje onzeker van, maar wil gewoon genieten!! Wanneer hebben jullie de eerste echo gekregen? Liefs x
Ik kreeg mijn eerste echo met 7w + intake en mijn 2e echo krijg ik met 10w. Nog gefeliciteerd met je zwangerschap!
ik kreeg mijn echo rond 4 weken, maar eerlijk het maakte me ongeruster dan ooit want je hebt wel een echo maar je ziet eigenlijk nog niets, en eigenlijk ben je met zo een vroege echo geen stap verder, in jou geval vind ik 10 weken wel erg lang duren en zou vragen om een echo rond 6/7/8 weken zodat je wel direct duidelijkheid hebt ik denk dat het in jou geval best mogelijk moet zijn iets eerder dan de 10 weken een echo te krijgen
Ik loop bij de gyn dus hier krijg je sneller echo's. Deze keer met 7+3 (kon niet eerder omdat ik op vakantie was) en de 2 zwangerschappen hiervoor met 6 weken de eerste echo's (maar die waren na ivf).
Wow, dus ik ben echt laat! Ik mag eerder maar dan op eigen kosten.. Ik ga 8okt op vakantie dus ze wil me daarvoor zien. Maar ik vind het maar raar verhaal. Zeker omdat ik een mk heb gehad! 😞 Kan ik dit naar haar uitspreken? Ik vind het zo lastig, en wil zo graag snel het hartje zien, en zeker weten dat het er zit!
Hier bij 9 weken en dan direct intake. Bij 12 weken nog een controle gehad. 10 weken vind ik niet echt laat hoor.
Bij deze zwangerschap had ik de eerste echo in de 8e week. Dat vond ik wel fijn. Daarna een termijnecho rond 12 weken. De vorige zwangerschap zou de eerste echo rond de 10-12 weken zijn, maar ik heb i.v.m. een MA gevraagd of ik eerder mocht komen. Dat was gelukkig geen probleem. Ik mocht toen in week 8 komen voor een vroege echo. Misschien nog een keer vragen en uitleggen dat je onzeker bent door je miskraam? Anders kan je ook een 'pretecho' doen, volgens mij hoeft dat niet heel duur te zijn.
Ik krijg mijn eerste intake + echo op 3 september. Wel wat eerder, omdat ik Ascal gebruik tijdens de zwangerschap en eerder twee miskramen heb gehad.
Ik had eigenlijk de echo bij 8,5 week maar ik heb gevraagd of die 1 week vroeger kon. Vorige week hield ik het niet meer van de spanningen en heb ik de VK gebeld, ik kon meteen komen en we hebben even snel gekeken. Het hartje klopte gelukkig, morgen mogen we weer.
Misschien een andere vk zoeken die wat eerder een echo maakt? De vroege echo's zijn een service van de vk maar 10 wk is erg laat omdat je dan al zo dicht bij de termijnecho of combinatietest zit.
Hoi! Ik heb zelf actie ondernomen door een ''pretecho'' aan te vragen bij een echocentrum met 7 weken. Dit omdat ik nog erg jong ben etc en het nogal onverwachts was.. wilde toch weten of het er 1 of 2 waren.. heb de eerste echo hier eerder laten doen omdat ik wist dat ze bij de vk pas vanaf 10 weken doen bij ons.. Heb nu vrijdag mijn officiële eerste echo! Volgensmij doen de meesten het in week 10 of 11.. Groetjes.
Bij mijn eerste echo was ik ook al ruim 11 weken! Helaas een MA geworden... Maar ze hebben tegen mij idd ook gezegd dat ik de volgende keer al bij 7 weken mag langs komen (bij de gyn.)! Wel raar dat je nu weer zo lang moet wachten. Ik zou het anders nogmaals aankaarten, want de zenuwen/onzekerheid is ook vervelend!
Zou gewoon de vk opbellen en vragen om een eerdere echo rond 7/8 weken. Gewoon om te kijken of het allemaal goed zit.
Het verschilt bij vk's! Je krijgt maar 2 echo's normaal vergoed heb ik gehoord mits je niet medisch bent. Ik heb omdat ik zoveel pijn had op zondag een pretecho laten maken toen was ik precies 6 weken. Maar niet alle bureau's doen dat zo vroeg. Dus je kan zoveel echo's maken als je wilt maar wel op eigen kosten. Ik ben bang dat ik er regelmatig 1 laat maken.
Ik had met 10.1 weken pas een eerste echo (athans ze dachten dat ik 10.1 weken was) Bij de echo bleek dat ik pas 8.5 weken zwanger was. 2 september met 12.4 mn volgende echo
Bij de eerste met 12 week. En nu 10 week. Allebei termijn-echo. Er na met ongeveer 15 week intake gehaad.