Verzakking en zwanger worden, ervaringen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Elisabeth83, 23 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elisabeth83

Elisabeth83 Fanatiek lid

17 aug 2015
    4.155
    1.493
    113
    Hak allemaal,

Ik heb vandaag ge horen gekregen dat ik een lichte verzakking heb. Ik schrok hier heel erg van. Deze week ga ik nog als check naar de huisarts.

Wij willen in november voor tweede kindje gaan. Vroeg me af of dit consequenties heeft en wie heeft er ervaring mee?
    Ik vind het echt wel eng! 😖😖😖

2. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Het heeft bij mij geen consequenties gehad voor de zwangerschap, ik heb wel heel veel last gehad van pijn van onder. Had daar een behoorlijke druk als ik mijn behoefde deed. Deze werd steeds erger hoe langer de zwangerschap duurde. Uiteindelijk toch maar gevraagd aan de vk waar het van kon komen en deze gaf aan dat het echt een gevoel is die hoort bij de verzakking....

3. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Nog geen ervaring, maar ik lees mee!

Ik heb een poos geleden al een keer te horen gekregen dat ik een verzakking (voornamelijk voor en achterwand) heb, en wij gaan starten voor een derde zwangerschap.

A.s. woensdag afspraak bij de huisarts, spiraal laten verwijderen (en direct ook maar uitstrijkje laten doen, 2 vliegen enzo). Wil haar dan ook vragen hoe het zit met een zwangerschap. Niet dat dat me tegenhoudt, maargoed.

4. eviiii

eviiii Fanatiek lid

27 feb 2013
    1.137
    0
    0
    werk en gezelligheid
    vrouwenpolder
    Zwaai, hier ook een verzakking. Heb er bekkenbodem therapie voor gehad. Maar vergeet mn oefeningen steeds dus is nog niet echt best down under ;) wij zitten in ronde 1 voor een tweede beeb, dus helaas nog geen ervaring wat het gaat doen...

5. Elisabeth83

Elisabeth83 Fanatiek lid

17 aug 2015
    4.155
    1.493
    113
    Ik had al bekkenbodem therapie voor iets anders, maar nu schrok ik toch wel. Maar komt dus wel vaker voor bij jonge vrouwen.

Zijn er nog meer ervaringen?

6. Elisabeth83

Elisabeth83 Fanatiek lid

17 aug 2015
    4.155
    1.493
    113
    Verder helemaal niemand ervaring met zwangerschap?

7. Stampertje23

Stampertje23 Fanatiek lid

2 mei 2010
    3.831
    17
    38
    Vrouw
    Wat fijn dat ik even mee kan lezen..
    Hier ook een. Lichte verzakking, heb er nu niet echt last van. Wij hebben besloten voor een derde kindje te gaan en dus ook nieuwsgierig of het verder geen "kwaad" kan... Of dat het veel erger wordt etc...

8. Elisabeth83

Elisabeth83 Fanatiek lid

17 aug 2015
    4.155
    1.493
    113
    Ik heb donderdag afspraak bij de huisarts, want die mag echt het medisch aangeven dat ik een verzakking heb. Dan wil ik het liefste naar de gynaecoloog voor meer info ivm toekomstige zwangerschap.

Heb jij dat al gedaan?

9. Stampertje23

Stampertje23 Fanatiek lid

2 mei 2010
    3.831
    17
    38
    Vrouw
    Goed dat je even langs de huisarts gaat!
    Ik ben na mijn tweede zwangerschap langs de huisarts geweest en hij gaf mijn verzakking aan als lichte verzakking.
    Ik mocht naar bekkentherapie, maar hij gaf aan dat het zo minimaal is dat vrouwen er ook niks mee doen.

Voor mijn idee is het erger dan dat.. Maar is mijn gevoel denk ik;).

10. Elisabeth83

Elisabeth83 Fanatiek lid

17 aug 2015
    4.155
    1.493
    113
    Ja wil eigenlijk gewoon ook naar de gynaecoloog want ik wil ook weten wat er gebeurt tijdens toekomstige zwangerschap.

Ja wat je zegt mij lijkt het ook meer dan dat. Vind het zelf echt eng!

11. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    Ik heb laatst zelf ook zo'n topic geopend maar dat leverde weinig reacties op.
    Ik heb zelf ook een verzakking en nu (pril) zwanger van de derde.
    Ik had er hiervoor al bestwel last van tijdens gemeeschap dus ik ben wel bang dat het erger word en ook omdat mijn kinderwens hierna nog niet is vervult ben ik bang hoe de toestand na nog een bevalling zal zijn..
    Maargoed, nog geen ervaring dus..

Deel Deze Pagina