Ik krijg, 2 weken voor de uitgerekende datum een keizersnee. Moet ik dan wel mijn bed op klossen zetten? En al die andere spullen als het kraampakket inhuis halen/ Wie heeft ervaring/tips?
Kraampakket is echt alleen nodig bij een thuis bevalling. Aangezien je niet zomaar een keizersnede krijgt neem ik aan dat jij, zelfs als het heeeel snel gaat, niet thuis kàn bevallen. Dus die heb je volgens mij niet nodig. (even navragen aan je gyn). Het bed moet wel omhoog omdat de kraamhulp anders de verzorging van jou en bijvoordbeeld hulp bij borstvoeding enzo kan weigeren. Zowiezo maken ze dan het bed niet op enzo, maar dat zou je man eventueel nog kunnen doen.
Rond de 37 weken moet je altijd je bed omhoog doen omdat dat ook voor de kraamzorg moet. Die moet nl o.a. elke dag je bed verschonen omdat je zoveel zweet en jou verzorgen. Volgens de arbo moet voor hun het bed omhoog. En je vliezen kunnen al eerder breken daarom wordt aangeraden om ook rond de 37e week een zeiltje onder je matrasovertrek te leggen om je matras te beschermen. Volgens mij heb je de rest van het kraam pakket niet echt nodig omdat je van onder niet zoveel zal bloeden maar weet eigenlijk niet of het nageboorte er wel op de gewone manier uitkomt. Groetjes Jack
Heel officieel gezien moet het eigenlijk wel, maar ik zou het even overleggen met de kraamzorg. Bij geen van beide (gewone) bevallingen hebben mijn kraamverzorgsters er een probleem van gemaakt dat het bed niet hoog stond. Dat kon ook niet want we hebben een waterbed en geen plaats om een 1perssoonsbed neer te zetten. (tijdens de bevalling had ik een matras op bed liggen) Maar voor jezelf is het misschien wel prettiger dat het bed wat hoger staat, met een buikwond is het dan vaak wat makkelijker uit bed komen dan dat je van heel laag op moet staan.
Ik snap het nog steeds niet met die bedklossen.. Buiten t feit dat ik t niks vind ( slaap vast niet goed, dus dan maar een logeerbedje omhoog) Ik moet toch naar zh voor bevalling.. dan heeft t toch geen zin om vooraf t bed al omhoog te zetten.. Dat kan dan ( met dat logeerbedje) wel als kv de deur inkomt? maar goed dat ik maandag de intake heb.. Als ze me niet van t nut en voordeel voor mijzelf kunnen overtuigen doe ik t niet.. Dan gaat mn kont tegen de kribbe...
ik heb een keizersnede gehad. Wij hadden wel het bed met 37 weken op klossen gezet. Sliep prima hoor. En: ik vind het makkelijk opstaan met een dikke buik. (had bekken instabiliteit) En daarna als je weer thuis bent, is het echt niet lekker bukken. De eerste dag dat ik thuis was liep ik zowat de hele tijd voorovergebogen... Een buikwond is niet niks en het trekt best wel! Dan is het ook wel lekker hoor, dat bed zo hoog. Ik heb het bed ook nog een tijdje zo op klossen laten staan.
Ik ben middels een keizersnede bevallen(niet gepland), we hadden het bed dus al op kisten staan. Heb na de sectio nog 4 dagen in het ziekenhuis gelegen. Bij thuis komst hebben we na 2 dagen het bed van de kisten gehaald( ben zelf vrij klein) een hoog bed was voor niet prettig om ui t te komen. We hadden ook een kraamhulp die niet zo groot was(ook nog m'n buurvrouw). En wat betreft het kraampakket. Zou ik wel in huis halen, zeker als je hem via je verzekeraar kunt krijgen. Je hebt in ieder geval de kraamverbanden die daar in zitten wel nodig. Ik heb nog zo'n 7 weken gevloeid. De placenta wordt ook gelijk verwijderd. De placenta laat een wond achter in je baarmoeder, daarom vloei je. Dat heeft niets te maken met de wijze van de bevalling. Ook het flesje alcohol dat erbij zit heb je nodig, en mochten je vliezen thuis al breken dan kun er zo'n matje onderleggen. Bij mij zaten er ook wat leuke spulletjes in zoals een badcape, tuttelpopje en een pakket verzorgingsproducten voor de baby van natalis. Groetjes Saskia