De keuze van een naam is toch echt persoonlijk. Als jij en je man hem mooi vinden dan zou ik vooral voor deze naam gaan.
heb niet alle reacties gelezen, maar ik moet denken aan die vrouw uit dirk scheele. die heet ook Joes. Ff wennen zo'n naam maar vind namen als zus, bloem of dat soort dingen veel raarder dan Joes dus als jullie het leuk vinden lekker doen.
Vind t niets voor jongen of als meisjesnaam. Vind t ook te veel rijmen erop. Is later wel een makkelijk doelwit. Je moet je noet teveel van anderen aantrekken. Maar vind wel dat je als ouders rekening moet houden of je kind je later dankbaar zal zijn voor zijn naam. Als ik joes had geheten had ik t persoonlijk mijn ouders wel kwalijk genoemen. Misschien ook een kwestie waar je opgroeit?
Denk inderdaad een kwestie waar je opgroeit. Waar ik woon ken ik namelijk 3 meiden/vrouwen die zo heten. Maar als je gaat kijken naar rijmen..... op Joes rijmt hetzelfde als op Loes of Marloes of zoiets dergelijks. Terwijl Loes toch zo een heel gewone naam is en veel vaker voor komt. Daarnaast zijn er bijna op alle namen wel iets van rijmwoorden te bedenken, al dan niet kwetsend. Ik zou het veel erger vinden als ik bijvoorbeeld Bloem, Zus, Sterre, Wikke of Hope ofzoiets zou heten.......
Ik vind t een echte jongensnaam. Maar als jullie hem mooi vinden voor jullie meisje moeten jullie er gewoon voor gaan!
NVB : voornaam Joes Tja, in 2012 in totaal 191 mannen/jongens die zo heten en 43 vrouwen. Redelijk unisex maar toch wel overwegend een jongensnaam. Ik vind Joes niet zo mooi, maar zou er op zich wel aan kunnen wennen denk ik.
Ik vind het leuk! Origineel en lief en ook stoer. Alle namen kan je wel ergens mee rijmen dus dat maakt niet uit.
vind Joes wel een leuke naam. Doet me meteen denken aan Dirk Scheele. Die tv serie van nick jr. Dan zit er een meisje/vrouw bij en die heeft volgens mij ook Joes. Joes Boonen, zangeres, actrice en tv-presentatrice
Nee, sorry... Vind het niet echt een naam naar mijne mening. En krijg ook erg de neiging om te gaan rijmen..
Ik had al eerder een reactie in dit topic gegeven (dat ik het een leuke naam vind) en hoe langer ik erover nadenk, hoe leuker ik de naam ga vinden! Denk dus ook dat het misschien een kwestie van wennen gaat zijn voor de omgeving zodra de kleine geboren is Maar ik vind het wel weer een meisjes naam eigenlijk, al ben ik daar volgens mij een van de weinige in stel me een heel stoer, lekker eigenwijs, pittig meisje voor....
Gewoon doen als jullie de naam leuk vinden! Ik denk dat mensen vooral moeten wennen aan een naam als deze omdat je het niet veel of nooit hoort. Juist daarom vind ik zo'n naam dan wel weer meerwaarde hebben omdat het niet zo'n 10 in een dozijn naam is.
Natuurlijk moeten jullie gewoon de naam kiezen die jullie mooi vinden. Ik ken 1 Joes, dat is al een wat oudere vrouw, een gezellig dik omaatje... Ik heb er dus wat ouderwetse associaties bij, maar dat is puur omdat dat de enige Joes is die ik ken. De naam zelf vind ik ook niet zo mooi... vind de klank gewoon niet mooi. Maar als het voor jullie dé naam is: Gewoon doen! Het is in ieder geval origineel!
lastig hoor... ik denk dat je ook rekening moet houden met het kind, als je ziet / leest hoe weinig mensen dit een mooie naam vinden, moet je je denk ik toch afvragen hoe blij je dochter met haar naam zal zijn...