Als je door de weersomstandigheden van nu niet in staat bent om naar een massagesalon te komen waar je een afspraak hebt, is er dan sprake van overmacht? Met andere woorden: moet je dan toch betalen of kun je een nieuwe afspraak maken? Snap dat zo'n salon ook niet zit te wachten op allerlei afzeggingen, maar heb ook niet zo'n zin om 'met gevaar voor eigen leven' op pad te gaan (en de afspraak waarschijnlijk ook niet te kunnen halen...) (kon niet eerder weg ivm werk)
Ik mag aannemen dat ze begrip voor de situatie op kunnen brengen! Misschien kun je ze een belletje geven en de situatie voorleggen? Dan weet je gelijk waar je aan toe bent.... Ik neem aan dat ze afspraken niet in rekening brengen op dagen zoals deze.
Wat ik weet niet, bij de tandarts is het ook geen overmacht, dan had je maar eerder moeten vertrekken was vorig jaar hun antwoord ........
Ja het was voorspeld... Ik weet niet wat hun voorwaarden zijn maar dan had je toch minimaal 24 uur van tevoren moeten annuleren lijkt mij? Het is niet dat het plotseling zonder enige waarschuwing uit de lucht kwam vallen
Ja, het weer was voorspeld, maar dat het zo erg zou zijn... En de masseurs hebben er dan toch ook last van, lijkt me. Any way: de massagebaas was eerst onverbiddelijk, niet komen was toch betalen. Maar na een korte periode van beraad (tussen mij en mijn vriendinnen) en afkoeling (de massagebaas zat in de auto) bleek dat de afspraken later op de avond ook waren afgezegd en hij ons alsnog een nieuwe afspraak zou laten inplannen zonder extra kosten. Heb hem vanzelfsprekend bedankt en een veilige thuistocht gewenst, en ook voor z'n masseurs
Tja.. Het weer is voorspeld dus moet je wel ruim van te voren afbellen vind ik (dag van te voren..) Die mensen moeten ook hun centen verdienen en als iedereen afzegt op 't laatste moment is dat niet hun probleem lijkt mij, want je had dit zelf al kunnen voorzien.. Door ziekte oid zullen ze niet moeilijk doen maar kan het begrijpen als ze dat nu wel doen Hij gaf vanaf zaterdag/zondag dit weer al aan..
De sneeuwval was wel voorspeld hoor, en ook dat het heftig kon worden voor het verkeer! Daar is vorige week al voor gewaarschuwd!
Ik vind het niet kunnen. In Dit geval vind ik laat komen beter dan niet komen. Kindjes waren hier vanmorgen gewoon optijd op school, 20 minuutjes eerder vertrokken en gelopen ipv fiets. Daarna half 10 tandarts en weer 15 minuutjes eerder vertrokken dan normaal want moest auto sneeuw vrij maken en heel rustig rijden. Was precies half 10 binnen. Als je nu van plaats naar plaatss moet en bijv in een file komt zeg ik onmacht. Is het redelijk dicht bij vind ik eventueel iets te laat oke maar je kunt met dit weer nu wel een inschatting maken en eerder van huis gaan.
Ik vind van niet. Het is geen overmacht, de weersvoorspellingen waren duidelijk en ook wat dit voor het verkeer zou betekenen. Dat het voor jou niet haalbaar is qua tijd omdat je reistijd door de sneeuwval langer is had je van te voren kunnen weten. Wel netjes dat de baas alsnog kosteloos een andere afspraak heeft laten inplannen .
Ook ik ben van mening dat je het van de week al had kunnen weten en evt de afspraak had kunnen verzetten, of eerder van huis had kunnen gaan. Mijn oudste moest ook gewoon naar school fietsen, 14 km heen en 14 terug (hij wil absoluut niet met de bus), en ook ik moest gewoon naar mijn werk, 25 km verderop en neem aan velen met mij. Dus eerlijk gezegd had ik het niet zo raar gevonden als ze je de afspraak in rekening hadden gebracht, en is het aardig dat ze je afspraak hebben verzet.
Dat was het geval ja (van werk naar huis al, laat staan van huis naar massagesalon een heel eind verder). Ik moet bekennen dat ik de weersvoorspellingen niet zo volg en dinsdagochtend blij verrast was met een pak sneeuw buiten Maar ben de massagebaas na jullie reacties extra dankbaar dat hij ons een nieuwe afspraak gunt