hoi dames, ik ben echt een leek in bouwdingen maar wij denken erover om een muur in de huiskamer te laten plaatsen zodat we een extra kamer hebben. Di kan makkelijk aangezien de woonkamer ruim 9.5 m lang is. Echter heb ik geen idee wat zoiets zou kosten. Het moet wel goed geluidsdicht zijn want het moet een kinderkamer worden en ik wil wel de tv nog kunnen horen s'avonds hahah. de kamer is bijna 4 m breed en ruim2.5 m hoog. iemand enig idee wat zoiets ongeveer kost inclusief deur erin?????
Ligt eraan of je het zelf kunt doen. Als je het niet zelf kunt doen kun je het makkelijkst een oproep plaatsen op werkspot.nl, daar reageren veel zzp-ers. Is een soort van marktplaats voor bouwklusjes. Maar daarvoor moet je wel even goed omschrijven hoe je het wilt hebben, anders krijg je de goedkoopste oplossing! Zelf doen is het goedkoopst. Ik zou zeggen, maak een muurtje van gasbetonblokken, dat bouwt lekker snel op. Doet iedere bouwer ook tegenwoordig, niet gaan prutsen met stenen en metselen. Je kunt ook kiezen (is echt heel goedkoop) voor gipsplaten in een vloer- en plafondprofiel. Nadeel daarvan is dat het niet heel stevig is en je er dus bijna niets aan kunt hangen, en het is niet heel erg geluidsdicht. Gasbeton is veel steviger, maar weer niet zo stevig als gemetselde stenen. Maar aangezien tegenwoordig bijna elk nieuwbouwhuis helemaal uit gasbeton wordt opgetrokken zal het wel stevig genoeg zijn Kozijn en deur gewoon kant en klaar kopen bij de Gamma of zoiets, volgens mij zijn de deuren van Cando het goedkoopst. Daarna even stucken en klaar is kees. Hou wel rekening met extra kosten voor de vloerafwerking.
Wij hebben een tijdje geleden ook een muur geplaatst. Mijn vriend had het daarvoor ook nog nooit gedaan en het is heel mooi gelukt. Op internet kun je bij de gamma of ergens anders een voorbeeldfilmpje vinden van cellenbetonblokken plaatsen. Je hoeft alleen een strip op de grond te bevestigen waar de blokken tussen komen, deze kost en paar euro. Daarna de blokken plaatsen met fix& finish..een zak kost + - 15 euro. Aan de zijkanten heb je bevestigingsplaatjes nodig om de blokken aan de aangrenzende muur vast te zetten , kost ook rond de 10 euro. Dan de blokken zelf, weet niet meer precies wat deze hebben gekost, maar voor een muur van + - 3 meter waren we rond de 100 euro kwijt. Na het plaatsen van de blokken, moet je nog stucken met fix& finish of goudband. Het is bij ons goed geluidsdicht. Wat het met een deur kost of hoe dat moet weet ik niet P.s. je hebt regelmatig kortingstikers bij praxis enzo..scheelt ook weer wat.
Wij hebben dit in de kerstvakantie ook gedaan.. Wij hebben het gemaakt met balkjes in de vloer en plafond.. en daartegen aan gipsplaten. Daartussen kan je dan isolatiemateriaal doen.. Wij waren daarvoor 75 euro kwijt.. Wij hadden nog een deur en kozijn heeft mijn vriend zelf in elkaar getimmerd..
(dit is ook geluidsdicht een stevig) Hangt een haard aan en foto's in de woonkamer. En in de babykamer kastjes en een plank..
bedankt voor de reacties! ik kan het dus zo duur maken als ik zelf wil. Een kennis van mijn ouders heeft een eiegn klus bedrijf dus ik denk dat we hem vragen maar wil voordat ik hem benader eerst zeker weten dat we het doen en wat we dan willen. stevigheid is niet zo heel belangrijk want meer dan een schilderij komt er niet aan te hangen, maar het moet natuurlijk ook niet zo zijn dat als ik er een keer tegen stoot dat er een gat inzit haha. het gaat inderdaad echt om het geluid. ik ga jullie oplossingen zo eens googlen!
Offertes opvragen kost niets. Dus ik zou gewoon (als je het niet zelf wil doen) meerdere bedrijven vragen. Aan die kennis kun je eventueel ook vragen het zonder bon te doen...