hoi dames, ik ben echt een leek in bouwdingen maar wij denken erover om een muur in de huiskamer te laten plaatsen zodat we een extra kamer hebben. Di kan makkelijk aangezien de woonkamer ruim 9.5 m lang is. Echter heb ik geen idee wat zoiets zou kosten. Het moet wel goed geluidsdicht zijn want het moet een kinderkamer worden en ik wil wel de tv nog kunnen horen s'avonds hahah. de kamer is bijna 4 m breed en ruim2.5 m hoog. iemand enig idee wat zoiets ongeveer kost inclusief deur erin?????
Ligt eraan of je het zelf kunt doen. Als je het niet zelf kunt doen kun je het makkelijkst een oproep plaatsen op werkspot.nl, daar reageren veel zzp-ers. Is een soort van marktplaats voor bouwklusjes. Maar daarvoor moet je wel even goed omschrijven hoe je het wilt hebben, anders krijg je de goedkoopste oplossing! Zelf doen is het goedkoopst. Ik zou zeggen, maak een muurtje van gasbetonblokken, dat bouwt lekker snel op. Doet iedere bouwer ook tegenwoordig, niet gaan prutsen met stenen en metselen. Je kunt ook kiezen (is echt heel goedkoop) voor gipsplaten in een vloer- en plafondprofiel. Nadeel daarvan is dat het niet heel stevig is en je er dus bijna niets aan kunt hangen, en het is niet heel erg geluidsdicht. Gasbeton is veel steviger, maar weer niet zo stevig als gemetselde stenen. Maar aangezien tegenwoordig bijna elk nieuwbouwhuis helemaal uit gasbeton wordt opgetrokken zal het wel stevig genoeg zijn Kozijn en deur gewoon kant en klaar kopen bij de Gamma of zoiets, volgens mij zijn de deuren van Cando het goedkoopst. Daarna even stucken en klaar is kees. Hou wel rekening met extra kosten voor de vloerafwerking.